A Generali 2 percenként rendez egy káresetet
2015. 12. 07. 10:53
A Generali Biztosító regisztrált káreseteinek száma az idei év első 10 hónapjában már meghaladta a 250 ezret, 25 milliárdos értékben. A korábbi évekhez hasonlóan ismét a vagyonkárok tették ki a káresetek háromnegyedét, ezen belül is az ingatlanokat érintő ügyek voltak a leggyakoribbak.
„Különösen büszkék vagyunk arra, hogy a kárrendezés időtartamát tekintve is a legjobbak közt vagyunk: kárszakértőink 24 órán belül felveszik a kapcsolatot a károsultakkal, a vagyonkárok nagy részét pedig átlagosan két napon belül le is zárják. Sőt, a valós idejű kárrendezésünknek köszönhetően egyes esetekben perceken belül átutaljuk a kártérítést a károsult számlájára” – mondta Szikszai József, a Generali Biztosító vagyon- és gépjármű-kárrendezési igazgatója.
A jelentett káresetek háromnegyedét idén ismét a vagyonkárok tették ki, 14,5 milliárd forintot megközelítő értékben. Ezek többségét – októberig nagyságrendileg 170 ezer káresetet – az egyéni lakás- és társasházi biztosítások terhére jelentették be az ügyfelek, a Generali pedig több mint 7,5 milliárd forintot fizetett ki nekik. A kifizetések 37%-a vezetékes víz által okozott problémákhoz, 33%-a pedig elemi károkhoz köthető. Az ingatlanokat érintő káresetekből közel 60 ezret Budapesten regisztráltak 3 milliárd forint körüli értékben, de kiemelkedően sok kárbejelentés érkezett Pest, Csongrád és Borsod-Abaúj-Zemplén megyéből is.
2015 első 10 hónapjában a Generalinál jelentett élet-, baleset- és egészségbiztosítási káresemények száma megközelítette a 20 ezret. A kifizetett összeg csak eddig közel 2 milliárd forintot tett ki idén. Ugyanebben az időszakban már közel 10 milliárd forintot térített a biztosító gépjárműkárokra. A vezető károkok közt továbbra is az ütközések és a koccanások a legjellemzőbbek.
Néha a feje tetejére áll a világ. Karácsony és szilveszter közeledtével mindenki hajlamosabb a figyelmetlenségre: nem véletlen, hogy a Generali által tapasztalt legemlékezetesebb káresemények közül jó néhány éppen erre az időszakra esett. Egy alkalommal például a lángoló karácsonyfát dobta ki egy kétségbeesett családfő a lakás 6. emeleti ablakából úgy, hogy másodfokú égési sérüléseket szenvedett, egy másik esetben pedig egy szétrobbant pezsgősüveg tett hatalmas kárt egy több mint 10 millió forint értékű festményben. Autókár, csonttörés, tűzeset és betörés: ünnepekkor leginkább ezek száma ugrik meg látványosan. Éppen ezért fontos, hogy ezekben a hetekben is odafigyeljünk családunk és otthonunk biztonságára: ne rontsa el semmi a meghitt ünnepet!
A Generali Biztosítónál 2015 októberéig több mint 250 ezer kárt jelentettek, 25 milliárdos értékben. Az átlagos napi közel 850 bejelentés 80 millió forint körüli kárösszeget tesz ki, azaz a Generali átlagosan 2 percenként rendez egy káresetet.
„Különösen büszkék vagyunk arra, hogy a kárrendezés időtartamát tekintve is a legjobbak közt vagyunk: kárszakértőink 24 órán belül felveszik a kapcsolatot a károsultakkal, a vagyonkárok nagy részét pedig átlagosan két napon belül le is zárják. Sőt, a valós idejű kárrendezésünknek köszönhetően egyes esetekben perceken belül átutaljuk a kártérítést a károsult számlájára” – mondta Szikszai József, a Generali Biztosító vagyon- és gépjármű-kárrendezési igazgatója.
A jelentett káresetek háromnegyedét idén ismét a vagyonkárok tették ki, 14,5 milliárd forintot megközelítő értékben. Ezek többségét – októberig nagyságrendileg 170 ezer káresetet – az egyéni lakás- és társasházi biztosítások terhére jelentették be az ügyfelek, a Generali pedig több mint 7,5 milliárd forintot fizetett ki nekik. A kifizetések 37%-a vezetékes víz által okozott problémákhoz, 33%-a pedig elemi károkhoz köthető. Az ingatlanokat érintő káresetekből közel 60 ezret Budapesten regisztráltak 3 milliárd forint körüli értékben, de kiemelkedően sok kárbejelentés érkezett Pest, Csongrád és Borsod-Abaúj-Zemplén megyéből is.
2015 első 10 hónapjában a Generalinál jelentett élet-, baleset- és egészségbiztosítási káresemények száma megközelítette a 20 ezret. A kifizetett összeg csak eddig közel 2 milliárd forintot tett ki idén. Ugyanebben az időszakban már közel 10 milliárd forintot térített a biztosító gépjárműkárokra. A vezető károkok közt továbbra is az ütközések és a koccanások a legjellemzőbbek.
Néha a feje tetejére áll a világ. Karácsony és szilveszter közeledtével mindenki hajlamosabb a figyelmetlenségre: nem véletlen, hogy a Generali által tapasztalt legemlékezetesebb káresemények közül jó néhány éppen erre az időszakra esett. Egy alkalommal például a lángoló karácsonyfát dobta ki egy kétségbeesett családfő a lakás 6. emeleti ablakából úgy, hogy másodfokú égési sérüléseket szenvedett, egy másik esetben pedig egy szétrobbant pezsgősüveg tett hatalmas kárt egy több mint 10 millió forint értékű festményben. Autókár, csonttörés, tűzeset és betörés: ünnepekkor leginkább ezek száma ugrik meg látványosan. Éppen ezért fontos, hogy ezekben a hetekben is odafigyeljünk családunk és otthonunk biztonságára: ne rontsa el semmi a meghitt ünnepet!
Jelentősen nőtt a Duna House adózott eredménye és árbevétele is
Az ingatlanközvetítéssel és -fejlesztéssel foglalkozó Duna House-csoport konszolidált adózott eredménye 32 százalékkal, 270 millió forintra nőtt a második negyedévben éves összevetésben, ugyanebben az időszakban a csoport nettó árbevétele 3,4 milliárd forintra emelkedett, ez 2020 második negyedévéhez képest 78 százalékos növekedés - közölte a társaság pénteken az MTI-vel.
Javult a magyarok egészségértése
Javult a magyarok egészségértése a legtöbb területen, és emelkedett azoknak a száma, akik könnyebben megtalálják és jobban értik az egészséggel kapcsolatos információkat az elmúlt hat évben - közölte reprezentatív felmérése alapján az Innovatív Gyógyszergyártók Egyesülete szerdán az MTI-vel.
Még több ezer elektromos készüléknél hibádzik a címkecsere
A tavaly megújított energiahatékonysági címkéket március elejétől az üzletekben is ki kell helyezni. A fogyasztóvédelmi hatóság három hónapon keresztül ellenőrizte az előírás teljesülését a hagyományos és az online kereskedelemben is. Hatezer vizsgált termék több mint negyedénél volt probléma - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) pénteken az MTI-vel.
Így spórolunk a telefonszámlán egy felmérés szerint
Elsősorban online hívásokkal és üzenetekkel igyekeznek csökkenteni a mobilhasználati költségeiket a magyarok, 47 százalékuk részesíti előnyben a csevegőapplikációkat a hagyományos mobilhívásokkal szemben, 38 százalékuk pedig inkább e-mail-eket küld SMS-helyett - derül ki a transzparens mobilcsomag-összehasonlítással foglalkozó BillKiller friss reprezentatív kutatásából.
Sporttörténeti kiállítás nyílt Budapesten
Ünnepélyesen megnyitották csütörtök este a helyi sportműhelyek és sportlétesítmények történetét bemutató II. kerületi Sporthistóriák című kiállítást, amely szeptember 2-ig a Klebelsberg Kultúrkúriában, szeptember 3-tól három héten át pedig a Marczibányi téri Művelődési Központban lesz díjmentesen megtekinthető.
A hazai halgazdálkodási ágazat profitálhat az EUROFISH tevékenységéből
Szentpéteri Sándor, az Agrárminisztérium (AM) erdőkért felelős helyettes államtitkára és az AM Halgazdálkodási főosztályának vezetői Marco Frederiksennel, az Európai Halászat- és Akvakultúrafejlesztési Nemzetközi Szervezet (EUROFISH) megbízott igazgatójával egyeztettek az EUROFISH és Magyarország együttműködési lehetőségeiről, Budapesten - közölte az AM csütörtökön az MTI-vel.
Kiváló minőségű a magyar dinnye, de lesz belőle elég?
Kiváló minőségű a magyar dinnye, amelynek termőterülete valamivel csökkent a pandémia hatására, de a hozama emelkedett, így bőven jut a hazai piacra és exportra is - mondta az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára Balatonvilágoson, az Agrármarketing Centrum dinnyefogyasztást ösztönző kampányának sajtótájékoztatóján.
Az MKB Bank adózás utáni eredménye elérte a 11,6 milliárd forintot
Az MKB Bank korrigált, konszolidált adózás utáni eredménye a második negyedévben 11,6 milliárd forintot tett ki, szemben az egy évvel korábbi 0,7 milliárdos veszteséggel, illetve az első negyedévi 28,9 milliárdos eredménnyel - tájékoztatta a pénzintézet a befektetőket a Budapesti Értéktőzsde honlapján közölt jelentésben.
Tovább gyorsult a mezőgazdasági felvásárlási árak emelkedése
Júniusban 20,5 százalékkal magasabb volt a mezőgazdasági termékek átlagos felvásárlási ára az egy évvel korábbinál, ami 3,1 százalékponttal nagyobb emelkedés az egy hónappal korábbi 17,4 százaléknál. Az élénkülésben némi szerepet játszhatott a bázishatás, mert tavaly májusról júniusra 2,5 százalékponttal, 4,5 százalékosra mérséklődött a drágulás üteme. A legnagyobb drágulást a burgonya és a tojás mutatta.
A Nébih problémákat talált a meggyes söröknél
Meggyes söröket vizsgált a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih), laboratóriumi, élelmiszerbiztonsági és -minőségi szempontból mindent rendben találtak, ugyanakkor négy terméknél jelölési hibák miatt élelmiszer-ellenőrzési bírságot, hatnál pedig nem megfelelő nyomonkövetés miatt élelmiszerlánc-felügyeleti bírságot szabtak ki - közölte a hivatal csütörtökön az MTI-vel.