A Generali is beléphet a fogyasztóbarát otthonbiztosítások piacára
			
		    A Generali a jegybanki elbírálás birtokában 60  napon belül kezdhet értékesíteni minősített fogyasztóbarát  lakásbiztosításokat. Az ilyen termékek a többihez képest magasabb szintű  szolgáltatást nyújtanak fölösleges többletszolgáltatások és plusz  kiadások nélkül, egyszerűen összehasonlítható módon, ügyfélbarát  kiszolgálás mellett - írta az MNB.
    
A fogyasztóbarát  otthonbiztosítás alapcsomagja elemi károkra, és más jellemző  kockázatokra nyújt fedezetet. A közlemény szerint a káresemények  tartalmát jegybank egységesen és kötelezően határozta meg családbarát,  zöld és digitális szempontokat is figyelembe véve. Kiegészítő  fedezetként a lakáshoz közvetlenül kapcsolódó, gyakoribb káresemények is  biztosíthatók. Az előnyök közül kiemelték, hogy a biztosító és az  ügyfél közötti kommunikáció, a kárbejelentés és a kárrendezés  digitálisan is intézhető. A lakásbiztosítás a megkötése utáni 3.  negyedévtől 3 havonta igény szerint bármikor felmondható. A kárrendezés  időtartalma 100 ezer forint alatti kifizetési összegnél maximum 5  munkanap, fölötte 10 munkanap lehet. 
    
A jegybanki honlapon külön  felület jött létre a minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítások  bemutatására, márciustól pedig összehasonlító oldal segíti a termékek  közti eligazodást. A jegybank szerint a kínálat hamarosan széles körben  válik elérhetővé, mivel szinte minden biztosító be akar lépni a  forgalmazók közé.