A Generali is beléphet a fogyasztóbarát otthonbiztosítások piacára
A Generali a jegybanki elbírálás birtokában 60 napon belül kezdhet értékesíteni minősített fogyasztóbarát lakásbiztosításokat. Az ilyen termékek a többihez képest magasabb szintű szolgáltatást nyújtanak fölösleges többletszolgáltatások és plusz kiadások nélkül, egyszerűen összehasonlítható módon, ügyfélbarát kiszolgálás mellett - írta az MNB.
A fogyasztóbarát otthonbiztosítás alapcsomagja elemi károkra, és más jellemző kockázatokra nyújt fedezetet. A közlemény szerint a káresemények tartalmát jegybank egységesen és kötelezően határozta meg családbarát, zöld és digitális szempontokat is figyelembe véve. Kiegészítő fedezetként a lakáshoz közvetlenül kapcsolódó, gyakoribb káresemények is biztosíthatók. Az előnyök közül kiemelték, hogy a biztosító és az ügyfél közötti kommunikáció, a kárbejelentés és a kárrendezés digitálisan is intézhető. A lakásbiztosítás a megkötése utáni 3. negyedévtől 3 havonta igény szerint bármikor felmondható. A kárrendezés időtartalma 100 ezer forint alatti kifizetési összegnél maximum 5 munkanap, fölötte 10 munkanap lehet.
A jegybanki honlapon külön felület jött létre a minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítások bemutatására, márciustól pedig összehasonlító oldal segíti a termékek közti eligazodást. A jegybank szerint a kínálat hamarosan széles körben válik elérhetővé, mivel szinte minden biztosító be akar lépni a forgalmazók közé.