A TMH megkezdte az 1300 vasúti személykocsi szállítását az Egyiptomi Nemzeti Vasúttársaságnak, indul a magyarországi gyártás is
Az oroszországi Tverben található gyárban (TVZ) készült kocsikat kamionokkal szállították Szentpétervár kikötőjébe, ahonnan az Alexandriába tartó teherhajók vitték tovább. A TVZ gyár szakértői csapata már korábban megérkezett Egyiptomba, hogy a hivatalos átadást lebonyolítsák, amelynek része volt a fékrendszer ellenőrzése az összes járművön. A kocsikat ezután Kairóba küldik, ahol júliusban forgalomba is állítják őket.
Az egyiptomi megbízás egyedülálló lehetőséget teremt a nagy hagyományokkal rendelkező magyar vasúti járműgyártás felfuttatására. A magyar ipar történetének egyik legnagyobb exportprojektje révén, melyet a TMH Hungary, a TMH International és a Magyar Vagon Zrt. (MA-VAG) vegyesvállalata nyert meg, több száz új, magas hozzáadott értéket előállító munkahely jön létre. Magyar beszállítók kapcsolódhatnak be a globális export-értékláncba, amellyel tovább bővül a hazai export és a GDP is. Stratégiai cél, hogy a Dunakeszi Járműjavító Közép-Európa egyik legnagyobb vasútijármű gyártó- és karbantartó központjává váljon.
„A feladat azért is nagy jelentőségű, mert az utóbbi években nem készült új vasúti jármű Dunakeszin, amelynek az egyébként magas színvonalú tudása elsősorban a javításra, karbantartásra vonatkozik” – mondta el Wein András, Dunakeszi Járműjavító Kft. ügyvezető igazgatója.
Áprilisban, a járványügyi szigorítások előtti utolsó, Szlovéniát elhagyó teherhajón el tudta szállítani a TMH az elsőként elkészült vasúti személykocsit az ENR számára, így megvalósulhatott a 2 hónapig tartó tesztidőszak az egyiptomi vasúti hálózaton. Mivel a TMH csapata ezalatt nem utazhatott, ezért egy átfogó tréningcsomagot és dokumentációt állítottak össze az ENR szakértőinek, bízva a tesztelést felügyelő helyi TÜV Nord Egypt technikai szakértelmében.
Egyiptom a közelmúltban egy átfogó programba kezdett, amelynek célja vasúti hálózatának megújítása. Ennek része az ország történetének legnagyobb vasúti gördülőállomány megrendelése, amit a TMH Hungary nyert el 2018-ban. A TMH mérnökei által tervezett, a nemzetközi vasúti szabványoknak megfelelő, 1435 mm nyomtávolságú járművek sivatagi környezetben, akár +50°C-os hőségben is működőképesek, tervezett élettartamuk 40 év. Az 5 különböző modell között vannak harmadosztályú légbefúvásos szellőztetésű kocsik (500 db), harmadosztályú légkondicionált kocsik (500 db), másod- (180 db) és első osztályú (90 db), szintén klimatizált kocsik, ezen kívül a rendelés 30 db másodosztályú étkezőkocsi szállítását is tartalmazza.