A fogyasztók közel fele már csak környezetbarát csomagolású termékeket vásárol

A csomagolás az első, amivel a fogyasztók találkoznak egy termék megvásárlásakor, éppen ezért minden gyártó igyekszik a lehető legkreatívabb, legmutatósabb megoldást választani. Egy 2020-as kutatás azonban arra mutat rá, hogy a csomagolások színénél, formájánál és mintájánál kezd sokkal fontosabb lenni az, hogy miből készült, főleg a fiatalabb generáció körében: a vásárlók 44%-a hajlandó többet fizetni egy környezetbarát csomagolásban kapható termékért, 48%-uk pedig kerüli a fenntarthatóságot nem szem előtt tartó márkákat. A felmérésből emellett az is kiderült, hogy Európában messze a papír és a karton a legtámogatottabb csomagolóanyag.

A fogyasztók közel fele már csak környezetbarát csomagolású termékeket vásárol

A papír és a karton népszerűsége nem meglepő, hiszen a környezetszennyező műanyag megítélése folyamatosan romlik, a kormányok pedig igyekeznek lépéseket tenni annak érdekében, hogy a gyártók minimalizálják a műanyag csomagolások előállítását, legfőképpen az egyszer használatos műanyagokét.

A Two Sides kutatása jól mutatja, hogy a műanyagszeméttel kapcsolatos edukáció meghozta a gyümölcsét, az emberek 70%-a próbálja csökkenteni műanyagszemét-termelését, 48%-uk pedig el is kerülné azokat a kereskedőket, akik nem igyekeznek redukálni az újrahasznosíthatatlan műanyag hulladékot. Jól látható, hogy a fogyasztók számára már egyértelmű tényező a fenntarthatóság: a válaszadók 44%-a hajlandó többet fizetni az újrahasznosítható csomagolású termékekért, 58%-uk szerint pedig adóval kellene sújtani azokat a vállalatokat, amelyek újrahasznosíthatatlan csomagolásban dobják piacra a termékeiket.

„Örömmel látjuk azt, hogy a fogyasztók már tudatosan választják a környezetbarát csomagolóanyagban elérhető termékeket, és ezen a területen is egyre fontosabb lesz számukra a fenntarthatóság. Amint az az ING 2020-as kutatásból kiderül, a 25-34 közötti korosztály közel 50%-a már nem vásárol olyan ételeket és italokat, amelyeket nem környezetbarát vállalat gyártott, a 30 éven aluliak pedig könnyedén váltanak márkát, ha úgy érzik, az nem olyan értékeket képvisel, amivel ők is azonosulni tudnak” – mondta el a piaci trendek kapcsán Miklós Zsolt, a Rondo Hullámkartongyártó Kft. ügyvezető igazgatója.

Mennyire táplálkozol egészségesen? ITT megtudhatod!

A Two Sides 9 európai ország fogyasztói körében elvégzett kutatása nemcsak a fogyasztók viselkedését, de a különböző csomagolóanyagokhoz való hozzáállásukat is vizsgálta, a kitöltők 15 szempont szerint választották ki kedvenc alapanyagukat. A verseny győztese a papír-karton kategória lett, amelynek legfőbb okai az újrahasznosíthatóság, a könnyű súly, az egyszerű kicsomagolhatóság és a költséghatékonyság voltak. A kitöltők mintegy 63%-a szavazott úgy, hogy ezek a legjobb csomagolóanyagok a környezet számára. Az üveg 4, a fém pedig 1 szempontból bizonyult a legjobbnak, a műanyagok azonban semmilyen előnyt nem élveznek a válaszadók szerint.

„A vállalatoknak minden lehetősége megvan, hogy a termékeik csomagolását a fenntarthatóságot szem előtt tartva tervezzék, és úgy látjuk, ezt már a fogyasztók is egyértelműen tudják, és el is várják. A hullámkarton a legkörnyezetbarátabb alternatíva a csomagolóanyagok között, a mai nyomdatechnikának köszönhetően pedig nemcsak fenntartható, de kreatív és mutatós megoldásokat tud nyújtani a vállalatoknak, arról nem is beszélve, hogy rendkívül költséghatékony és könnyen kezelhető anyagról beszélünk. Ez a felmérés is azt mutatja, hogy a jövő a papír- és a kartonalapú csomagolásoké, de a vállalatoknak törekedni kell arra, hogy kizárólag felelős erdőgazdálkodásokkal együttműködő gyártókkal dolgozzanak a csomagolások előállításánál. A vásárlóknak is javasoljuk, hogy azokat a csomagolásokat keressék, amin FSC jelzés van” – tette hozzá Miklós Zsolt.

A kutatás szerint a vásárlók 64%-a ismeri a papír- és hullámkartoncsomagolásokon fellelhető FSC jelzést, ami az alapanyag fenntartható származásáról tanúskodik.

Hozzászólások

Csalók küldenek sms-t vagy e-mailt az ALDI nevében

Jogtalanul és megtévesztő módon használják ismeretlen csalók az ALDI nevét, akik sms-ben vagy e-mailben küldenek értesítést az ALDI-tól érkező csomagról, nyereményről vagy tesztről. A kiküldött sms-ekhez és e-mailekhez az ALDI Magyarországnak nincs köze, ezért a vállalat arra kéri a felhasználókat, hogy ne kattintsanak az sms-ben vagy e-mailben érkezett linkre, és ne adják meg semmilyen felhasználónevüket, jelszavukat vagy egyéb személyes adatukat.
2021. 01. 22. 10:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A járvány ellenére tavaly is csúcsközeli forgalom zajlott a hazai használtautó-piacon

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon közel 780 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2020-ban. Ezzel a koronavírus miatt bevezetett különféle korlátok ellenére a valaha volt második legforgalmasabb évét zárta a piac, az elmaradás az előző, 2019-es rekordévben mért 808 ezertől mindössze 3,5 százalék.
2021. 01. 21. 10:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Új európai online piactér indult

A koronavírus-járvány rengeteg vállalatnak felnyitotta a szemét azzal kapcsolatban, hogy érdemes visszatérni s közelebbi, hazai vagy kontinensen belüli terméket vásárolni. Az európai piacon hatalmas még a fejlődési potenciál, ugyanis a kis- és középvállalkozások számtalanszor botlanak nyelvi nehézségekbe, ami gátat is vethet az együttműködéseknek. Ennek a problémának a megoldására is lehetőséget fog adni egy közelmúltban indult európai online piactér, ahol minden korábbinál egyszerűbben egymásra találhatnak a vállalatok. Az egyelőre lengyel-magyar-angol viszonylatban elérhető fejlesztést hamarosan kilenc országra terjesztik ki.
2021. 01. 21. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A Gazdasági Versenyhivatal elnökével egyeztett Varga Judit

Varga Judit igazságügyi miniszter a Gazdasági Versenyhivatal elnökével, Rigó Csabával egyeztetett a nemzetközi digitális vállalatok visszás kereskedelmi gyakorlatáról kedden.
2021. 01. 20. 01:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Így emelte a béreket az Aldi

Idén is az inflációt meghaladó mértékben emelte az Aldi az áruházi és a logisztikai munkavállalói bérét, a legtöbb pozícióban legalább 4 százalékkal nőttek a bérek január 1-jétől, de egyes munkakörökben az emelés a 8 százalékot is elérte - közölte az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. hétfőn az MTI-vel.
2021. 01. 18. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Így változtak a fogyasztói árak egy év alatt - ábrán mutatjuk!

a fogyasztói árak változása az előző év azonos időszakához viszonyítva; százalék; élelmiszerek; szeszes italok, dohányáruk; ruházkodási cikkek; tartós fogyasztási cikkek; háztartási energia; egyéb cikkek, üzemanyagok; szolgáltatások; összesen
2021. 01. 18. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Autóvásárlási rohamra számíthatunk idén

Sokan hosszú távon is felhagynának a tömegközlekedéssel a koronavírus-járvány miatt – derül ki az EY 3300 fogyasztó bevonásával készült nemzetközi felméréséből. A hirtelen megváltozó keresletre a járműiparnak is fel kell készülnie.
2021. 01. 15. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

36 százalékkal nőtt a magyar export Üzbegisztánba

A magyar kivitel Üzbegisztánba tavaly az első tíz hónapban 36 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest, és bőven meghaladta a 100 millió dollárt - közölte a külgazdasági és külügyminiszter csütörtökön, miután telefonon tárgyalt Sardor Umurzakov miniszterelnök-helyettessel, az üzbég befektetésért és külgazdasági kapcsolatokért felelős miniszterrel.
2021. 01. 15. 00:20
Megosztás:
Hozzászólások:

Meglepő eredményekkel zárta az évet a a kínai export

A várakozásokat meghaladva bővült a kínai export decemberben a hetedik egymást követő hónapja tartó növekedést követően, részben annak köszönhetően, hogy a kínai gyártók előnyös helyzetbe kerültek a külföldi, a járványügyi korlátozások miatt akadályoztatott versenytársaikkal szemben.
2021. 01. 14. 10:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Rekord forgalommal zárta 2020-at a Budapest Airport cargo

A Budapest Airport cargo forgalma a járvány okozta globális kihívások ellenére 2020-ban is rendkívül erős volt, a légikikötő az elmúlt évben 134 459 tonna légiárut kezelt, 2020 végén pedig rekord negyedéve volt regisztrálhatott - közölte Budapest Airpot szerdán az MTI-vel.
2021. 01. 14. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Ezeket a használt autókat veszi a magyar

A használt autót külföldről vásárló magyarok továbbra is a német modelleket választják a leggyakrabban, a húsz legnépszerűbb autóból tizenöt német márka volt tavaly - közölte friss statisztikái alapján a Vezess.hu szerdán.
2021. 01. 14. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Folytatja áruházfelújítási programját a Praktiker

Folytatja áruházfelújítási programját a Praktiker, a barkácsáruház-lánc készül az otthonfelújítási program beindulására - közölte a vállalat szerdán az MTI-vel.
2021. 01. 13. 20:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Az ABB magát a fenntarthatóságot állítja pályára a világ első kibocsátásmentes vasúti karbantartó járművén keresztül

Az Epiroc és az ABB közösen fejlesztette ki a Railcare akkumulátor hajtású vasúti karbantartó járművének elektromos hajtásláncát. Ez a többcélú jármű működés közben nem bocsát ki káros anyagokat és csendes üzemű, tehát kedvezőbb munkakörülményeket biztosít a vasúti dolgozók számára, illetve elődeinél alkalmasabb a föld alatt, metróhálózatokban és bányákban végzett munkára.
2021. 01. 13. 14:05
Megosztás:
Hozzászólások:

Vámkötelessé váltak a Nagy-Britanniából érkező, és az oda tartó termékek

Vámkötelessé váltak a Nagy-Britanniából érkező és az oda tartó termékek, mivel az Egyesült Királyság 2020. február 1-jén kilépett az Európai Unióból, január elsején pedig elhagyta az EU vámunióját is - hívta fel a figyelmet a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) keddi, MTI-nek küldött közleményében.
2021. 01. 13. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Lekapcsolták a darkweb legnagyobb illegális piacát

Lekapcsolták az úgynevezett darkneten, az internet különleges titkosító technológiákkal működő, főleg bűnözők által használt részén működő, DarkMarket nevű felületet, a világ eddig ismert legnagyobb illegális piacterét - közölte az Európai Unió rendőrségi együttműködési szervezete (Europol) kedden.
2021. 01. 13. 01:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Forgalomból kivont fogfehérítőt hirdettek, a GVH vizsgálatot indított

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a BrightWhite otthoni fogfehérítő rendszer forgalmazóival szemben, mert reklámgyakorlatuk több szempontból is megtévesztheti a fogyasztókat.
2021. 01. 12. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Az online vásárlás szárnyal a vírus-válságban is: ingyenes e-kereskedelem akadémia indul vállalkozásoknak

A koronavírus-járvány soha nem látott áttörést hozott az online kereskedelem terén tavaly. 2020 első hat hónapjában a KSH adatai szerint közel 500 milliárd forintra nőtt az e-kereskedelem forgalma, miközben minden 3. magyar rendszeresen és szívesen költi pénzét a digitális térben. A szegmens tehát a válság nyertese lett. A Stylers Group információ-technológiai szolgáltató cégcsoport januárban hat alkalmas, ingyenes online szakmai előadássorozatot indít, melynek keretében az e-commerce üzleti és technológiai aktualitásait járják körbe elismert hazai és nemzetközi szakemberek segítségével. A Protechtor E-commerce első alkalmával, január 19-én, rögtön egy nagyágyú, az amerikai Walmart Labs San Diego-i vezetője lesz az előadó.
2021. 01. 12. 14:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Csalókra figyelmeztet a Jófogás.hu

A Jófogás internetes kereskedelmi portál egyes felhasználóitól adathalász kísérlettel próbálták kicsalni a bankkártya adataikat. A portál figyelmeztet: szállításnál senkitől nem kérik előre a bankkártya-adatokat.
2021. 01. 11. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Kevesebbet költöttünk 2020 karácsonyán a járványhelyzet miatt

A megkérdezettek 40 százaléka a járványhelyzet miatt kevesebbet költött karácsonyra 2020-ban, mint egy évvel korábban – derül ki abból az online kérdőíves kutatásból, amelyet a magyarok karácsonyi szokásairól készített a Sansin, több mint 1300 fő megkérdezésével. A 2019-ben is elvégzett kutatás eredményeit összehasonlítva látható, hogy a legtöbben 10 ezer és 50 ezer forint között költenek ajándékokra. A karácsonyi pazarlás még mindig súlyos probléma: minden 5. megkérdezett dobott ki ételt az ünnepek alatt.
2021. 01. 08. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

14 éves csúcsot ért el az USA külkereskedelmi hiánya

Novemberben a vártnál nagyobb mértékben 14 éves csúcsra emelkedett az Egyesült Államok külkereskedelmi hiánya a washingtoni kereskedelmi minisztérium statisztikai intézetei, a U.S. Census Bureau és a U.S. Bureau of Economic Analysis szerdai közös jelentése alapján.
2021. 01. 07. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások: