A gyenge kínai értékesítés ellenére is jól szerepelt az Adidas
Az árbevétel 5,08 milliárd euró lett, szintén felülmúlva a 4,97 milliárd eurós piaci várakozást. A fő piacok közül az USA és az EMEA térség is a vártnál jobban teljesített, Kína viszont csalódást keltett, a várt 1,13 milliárd euró helyett mindössze 1 milliárd euró lett az árbevétel, ami 16%-os csökkenés a tavalyi évhez képest. A gyenge kínai értékesítési adat aggasztó lehet a befektetőknek, az Adidas ellen hirdetett bojkott ugyanis most már a számokon is meglátszik.
Termékek tekintetében a cipők (sneaker) és az sportruházat fogyott jól. Az online értékesítési csatornák változatlanul erősek maradtak. Az adózott eredmény 387 millió euró lett, ami szintén meghaladta a 300 milliós konszenzust, sőt még a legoptimistább várakozást is. A kedvező negyedéves számok hatására a társaság megemelte az idei évre vonatkozó előrejelzését. A korábbi 1,25-1,45 milliárd eurós adózott eredmény helyett 1,4-1,5 milliárd euróra számít a menedzsment, ami még így is hajszállal a piaci előrejelzések alatt van.
Az adidas részvények tőzsdei árfolyama