A japán autógyártók az iparág idei év nagy vesztesei
Ugyanakkor a tavaly világelső Toyota várhatóan 17 százalékot veszít tavalyhoz képest, elsősorban a tavaszi japán természeti és atomkatasztrófa miatt. A nagy német gyártók - a VW, a Daimler és a BMW - összesítve 11 százalékkal növelik eladásaikat, az amerikai nagyok - a General Motors, a Ford és a Chrysler - átlag 10 százalékkal.
Ezzel szemben a japán autógyártó konszernek értékesítése átlag 11 százalékkal csökken tavalyhoz képest. Az idei világranglistát az előzetes eredmények szerint a General Motors vezeti majd, várhatóan 9 millió eladott autóval. A második a Volkswagen, 8,2 millióval.
A Toyota 6,9 millió járműve a harmadik helyre lesz elég, míg a negyedik - várhatóan 6,4 milliós értékesítéssel - a Hyundai. A jövő évre a tanulmány csak csekély bővülést vár a globális autópiacon, ahol a meghatározó az lesz, hogy a japán gyártók megpróbálják visszaszerezni elvesztett pozícióikat. Ez növekvő versennyel és csökkenő nyereségekkel jár majd. (MTI)