A magyar boroké a főszerep az év végén
„A forgalom növekedésének jelentős része a kampánynak köszönhető, örömmel tapasztaljuk, hogy nem csak a karácsonyi szezon miatt nő a kereslet áruházainkban” – mondta Herkely Gusztáv, a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. beszerzési vezetője.
Az élénkülő vásárlói érdeklődés középpontjában egyértelműen a magasabb árfekvésű, minőségi magyar borok állnak. Bár a vásárlói szokások jelentős változásáról még nem számolhatunk be, a közép- és felsőkategóriás borok 2011-ben tapasztalt csökkenő eladási tendenciái megfordultak a kampány kezdete óta. A nagyáruházak most arra számítanak, hogy ezekben a kategóriákban a karácsonyi időszak végére az eladások elérik a korábbi években tapasztalt arányokat.
A fogyasztási preferenciák nagyságrendileg természetesen nem változtak, továbbra is a villányi, a szekszárdi és az egri vörösborok, valamint a tokaj-hegyaljai fehérborok a legkeresettebbek. Örvendetes módon azonban nőtt a fogyasztói érdeklődés más iránt, ilyen például a habzóbor vagy a rosé.
A szuper- és hipermarketek kínálatában folyamatosan növekvő választékkal találkozhatnak a vásárlók: a kampány ideje alatt közel 140 különböző tétel közül választhatnak. Ráadásul az adventi időszakban az Auchan, Metro, SPAR és Tesco áruházakban a Közösségi Bormarketing Alap és az Agrármarketing Centrum kampánya külön is felhívja rájuk a figyelmet.
„A SPAR áruházakban már megszokott, hogy a kínálatba számos, csak a kampányidőszakban kapható cikk kerül be, főleg a közép- és felsőkategóriában, és ilyenkor az árkedvezmények meghaladják a szokásos mértéket” – mondta a beszerzési vezető. „Bízunk benne, hogy az akcióban való részvételünkkel mi is hozzájárulunk a minőségi magyar borok iránti kereslet növekedéséhez” – tette hozzá.