Átalakul Székesfehérvár közösségi közlekedése
Nagy Zsolt, a polgármesteri hivatal közlekedési irodájának vezetője elmondta: az átalakítás legfőbb célja az eddiginél gazdaságosabb működtetés mellett, hogy jobban egymáshoz hangolják az egyes buszjáratokat, könnyen megközelíthetőek legyenek a buszmegállók, s maximum egyetlen átszállással elérhető legyen minden városi úti cél.
A tervezet szerint az autóbusz hálózat alapja két körjárat lesz. Az úgynevezett nagykörhöz és kiskörhöz pedig a külső városrészeket bekapcsoló három átló csatlakozik. A javaslatban szereplő törzshálózatot hétköznap és hétvégén is közlekedő 10 autóbuszjárat alkotja majd, amelyeket 12 "M" jelű, a műszakkezdéseket, illetve a reggeli munka-és iskolakezdést kiszolgáló járat egészít ki. A tervezet szerint napszaktól, illetve hétvégétől függően különböző ütemben indulnak a járatok.
Az úgynevezett nagykörön belül közlekedő buszok járatsűrűsége 15-20-30 perc, a kiskörben közlekedő buszoké 30 perc, a többi járaté pedig 20-60 perc lesz. A csúcsidőben 52 jármű áll a közösségi közlekedést választók rendelkezésére. Miután az állami hozzájárulás mértéke még nyitott kérdés, a tervezet három változatban - 3,2 millió, 3 millió, illetve 2,8 millió kilométer éves kerettel dolgozta ki az ütemezést. A tervezetet több szakmai egyeztetésen megvitatták már, a következő napokban lakossági fórumokon, illetve a város honlapján ismerhetik meg, s véleményezhetik március 5-ig az érdeklődők. (MTI)