Az Allianz digitális szolgáltatásokkal segíti a viharok utáni milliárdos összegre rúgó károk rendezését
Az Allianz Hungária szakértői már az első félév kárbejelentési adataiból is látták, hogy a 2021-es viharszezon jóval később érkezik, mint az egy évvel korábbi. Hazánk jelentős részében a május és a június is száraz volt, majd júliusban az egész országot elöntötte a víz. Július 9-én és 10-én Tatára és környékére, 15-én Debrecenre és térségére sújtott le a vihar, majd 18-án és 19-én pedig az országban elszórtan okozott károkat. A vállalat a tatai és debreceni viharok után több, mint négyezer gépjármű-, illetve lakás és vagyonbiztosítási kárbejelentést regisztrált, melyek következtében több mint 1,1 milliárd forintos kárráfordítása keletkezett. Az Allianz Hungáriához bejelentett viharkárok mennyisége Magyarország egészére vetítve ennél is jelentősen magasabb volt.
A nagy mennyiségű kárbejelentések gyors kezelésének, illetve annak érdekében, hogy az ügyfelek minél hamarabb részesülhessenek biztosítási szerződésük szerinti kártérítésben az Allianz Hungária az idei viharszezonban olyan eszközöket is bevetett, amelyek az elmúlt közel másfél évben, a pandémiás helyzetben gyorsuló digitalizáció vívmányai.
Az elmúlt hetek viharai során rengeteg gépjármű is megrongálódott – zömében jégeső következtében – ezen károk nagyrésze az Allianz távoli videós kárfelmérő-rendszerén keresztül is kezelhető, így az ügyintézés teljes mértékben digitálisan történhet a kár bejelentésétől a lezárásáig.
„A már korábban bevezetett videós kárfelmérő-rendszerünk a pandémia ideje alatt még népszerűbbé vált ügyfeleink körében. Az alkalmazása során szerzett széles körű tapasztalatunknak köszönhetően a gépjármű-károkat is hatékonyan, az ország bármely pontjáról képesek vagyunk feldolgozni. Erőforrásainkat most teljes mértékben annak szolgálatába állítjuk, hogy ügyfeleink minél rövidebb idő alatt fedezetük szerinti kártérítéshez jussanak. Ezért a kárbejelentést feldolgozó munkatársainkat, valamint kárszakértőinket olyan módon csoportosítottuk át, hogy minél inkább segíthessék a kárbejelentések gyors feldolgozását. A digitális kárbejelentő- és kárügyintézést lehetővé tévő megoldásainkat folyamatosan fejlesztjük, annak érdekében hogy továbbra is a legmagasabb szintű ügyfélélményt, illetve a leghatékonyabb szolgáltatást nyújthassuk az ügyfeleinknek, akkor amikor a legnagyobb szükségük van ránk és a szakértelmünkre”. – mondta Borbély Krisztián, az Allianz Hungária Zrt. Lakossági Kárrendezési Központjának vezetője.