Az Y-generáció az ipari vásárlások rendszerét is felforgatja

Az ipari vásárlók demográfiai változásai szükségessé teszik, hogy az őket kiszolgáló cégek is alkalmazkodjanak a változó vásárlói elvárásokhoz, és gyorsabb, ügyfélcentrikus szolgáltatásokat nyújtsanak.A UPS, világvezető logisztikai vállalat által harmadik alkalommal összeállított Ipari Vásárlások Dinamikája című tanulmánya azt feszegeti, miként változtatja meg az üzleti vásárlásokat a vásárlók újabb generációja.

Az Y-generáció az ipari vásárlások rendszerét is felforgatja

“Ahogy az Y-generáció egyre inkább uralja a munkaerőpiacot, egy új korszak van beköszöntőben, mely ősrégi iparági normákat rúg fel – mondta el Abhijit Sahaa UPS Europe marketingért és stratégiáért felelős alelnöke. – Nem csupán arról van szó, hogy ezek az ifjú, a technológiában jártas ügyfelek gyorsabb termékkézbesítést várnak el, de egyéb szolgáltatások, illetve a vásárlás utáni támogatás is nagyobb súllyal esik latba náluk. A változások, melyek akkor kezdődtek, mikor 2015-ben először végeztük el ezt a kutatást Európában és világszerte, mára fordulópontra jutottak: a személyes értékesítésen alapuló modellt egyre inkább itt is felváltja az online kapcsolattartás.”

A UPS kutatása négy területet tárt fel, ahol az új vásárlók megváltoztatják a piacot.

Változó demográfia.Idén már a válaszadók 38 százaléka volt az Y-generáció tagja, amely 10 százalékpontos emelkedés 2017-hez, az előző tanulmány elkészítésének évéhez képest. Ezt a generációt kevésbé kötik a tradíciók, sokszor sokkal előbb keresnek termékekre online, vagy akár a közösségi médiában, mint hogy felvennék a kapcsolatot az értékesítővel. Gyakran vesznek figyelembe olyan tényezőket is, mint a fenntarthatóság és az értékesítés utáni támogatásnyújtás az olyan hagyományos faktorok mellett, mint az ár és a minőség. Az ugyanakkor megjegyzendő, hogy növekvő befolyásuk ellenére az Y-generáció tagjainak még mindig több megkötéssel kell szembenézniük, hogy mit és mennyit vásárolnak, mint a tapasztaltabb x-generációs és bébi-bumm nemzedékből kikerült vásárlóknak.

Változó beszerzési csatornák. Egyre több vásárló fordul közvetlenül a gyártóhoz, vagy vásáról online piactereken. Az Y-generációs vásárlók is egyre többet vásárolnak direkt módon, az e-piacterek népszerűsége esetükben kiugróan magas. Az elmúlt két évben az európai disztribútorok 17 százalékot veszítettek az értékesítési részesedésükből, míg a gyártók és az online piacterek 5, illetve 19 százalékot nyertek.

Növekvő nemzetközi értékesítés. A termékek országhatárokon túl nyúló beszerzésének gyakorisága sokat nőt az elmúlt időszakban. Az Y-generáció tagjai bevallásuk szerint az általuk vásárolt áruk közel felét nemzetközi piacokon szerzik be. A válaszadók hajlandók többet fizetni a nemzetközi rendelések gyorsabb teljesítéséért — 26 százalékuk legkésőbb két napon belül elvárja a kiszállítást, míg 81 százalék azt mondja bizonyos esetekben akár aznapi teljesítésre is szükségük lehet.

A vásárlás utáni támogatás változása. Az értékesítést követő segítségnyújtás továbbra is fontos részét jelenti az üzleti tranzakcióknak. Habár ez minden korcsoportban fontos, növekvő trend, az Y-generáció tagjainak 87 százaléka jelezte, hogy a jobb vásárlás utáni támogatás miatt akár új értékesítő partnert is keres az elkövetkező 3-5 évben.

A gyártóknak, disztribútoroknak és az online piactereknek is egyértelmű az üzenet: az ipari értékesítés 2019-ben több elemzést és személyre szabott szolgáltatást igényel, mint korábban bármikor. Az ügyfél ismerete — kor, háttér, online preferenciák, stb. — elsődleges fontosságú, és, ahogy a vásárlók egyre fiatalabbak lesznek, ez a trend valószínűleg nem áll meg.

A kutatás további megállapításai elérhetők a UPS Ipari Vásárlások Dinamikája összefoglalójából, mely elérhető a ups.com/ibdstudy weboldalon.

A 2019 UPS Ipari Vásárlások Dinamikája kutatás több mint 2500 nemzetközi, 22-70 éves beszerzési szakemberrel végzett interjún alapszik.

Az Y-generáció (a globális minta 38 százalékát kitevő csoport) a 18-37 éveseket, az X-generáció (a minta 42 százaléka) a 38-53 éveseket, a babi-bumm generáció (a minta 21 százaléka) az 54 évesnél idősebb korosztályt jelenti.

Jelentősen nőtt a Duna House adózott eredménye és árbevétele is

Az ingatlanközvetítéssel és -fejlesztéssel foglalkozó Duna House-csoport konszolidált adózott eredménye 32 százalékkal, 270 millió forintra nőtt a második negyedévben éves összevetésben, ugyanebben az időszakban a csoport nettó árbevétele 3,4 milliárd forintra emelkedett, ez 2020 második negyedévéhez képest 78 százalékos növekedés - közölte a társaság pénteken az MTI-vel.
2021. 08. 29. 20:00
Megosztás:

Vitatja a Pannónia Nyugdíjpénztár a jegybank határozatát

A Pannónia Nyugdíjpénztár nem ért egyet a Magyar Nemzeti Bank (MNB) határozatában foglaltakkal, azokat kifejezetten vitatja; a pénztár vezetése vizsgálja a jogorvoslat lehetőségét - tájékoztatta a nyugdíjpénztár az MTI-t.
2021. 08. 28. 07:00
Megosztás:

Az Axel Springer megveszi a Politicót

az Axel Springer német kiadóvállalat a washingtoni Politico hírportál kiadóját, bővítve ezzel amerikai portfólióját - jelentették csütörtökön két amerikai lap, a The Wall Street Journal és a The New York Times internetes kiadásai.
2021. 08. 27. 21:00
Megosztás:

Világörökségi hatástanulmány készül a Gellért-hegyi siklóhoz

Az UNESCO előírásainak megfelelő, komplex világörökségi hatásvizsgálat készül a Gellért-hegyi sikló tervezéséhez kapcsolódóan. A vizsgálat célja a megvalósuló beruházásnak a világörökségi helyszín kiemelkedő egyetemes értékeire gyakorolt hatásainak felmérése és további örökségvédelmi javaslatok megfogalmazása. A felméréshez kapcsolódóan olyan látványképek is készülnek, amelyek bemutatják, hogy a legfontosabb fővárosi turisztikai látványpontokból hogyan fog látszódni a felvonó. A Gellért-hegyi sikló új, kiemelkedő turisztikai célpontként segíti Budapest idegenforgalmának újjáélesztését, emellett teljesen kiváltja majd a Gellért-hegy közútjait megterhelő turistabusz-forgalmat. Ezáltal hozzájárul a levegőminőség javulásához és a városrész élhetőbbé válásához.
2021. 08. 26. 13:00
Megosztás:

Lejegyezték a Masterplast Nyrt. 9 milliárd forint értékű Nkp-kötvényeit

A Masterplast Nyrt. 9 milliárd forint névértékű kötvényt bocsátott ki, a teljes mennyiséget lejegyezték a kötvények hétfői aukcióján - közölte a társaság a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján hétfőn.
2021. 08. 26. 07:30
Megosztás:

Jelentősen nőtt a Rába nyeresége

elentősen, 239,5 százalékkal 1,5 milliárd forintra nőtt a Rába Járműipari Holding Nyrt. adózás utáni nyeresége a második negyedévben az előző év azonos időszakához képest - közölte a győri székhelyű járműgyártó vállalat a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján szerda este.
2021. 08. 26. 06:30
Megosztás:

Távközlési szuperholdingot hoz létre a magyar állam és a 4iG

Együttműködési megállapodást kötött Mager Andrea, az Antenna Hungária Zrt. (AH Zrt.) tulajdonosi jogait gyakorló nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter és a 4iG Nyrt. (4iG) - tájékoztatta az informatikai cég szerdán az MTI-t.
2021. 08. 26. 06:00
Megosztás:

Tovább terjeszkedik az AutoWallis

Újbudán, a Kopaszi-gát közelében vásárolt 18 ezer négyzetméteres ingatlant az AutoWallis, amelyen több márkának is helyet adó multimárkás gépjármű kereskedő- és szolgáltató központ fejlesztését tervezi a társaság.
2021. 08. 24. 11:00
Megosztás:

A Rába 20 százaléka a Széchenyi István Egyetemért Alapítványhoz kerül

A Rába Járműipari Holding Nyrt. részvényeinek 20 százaléka a Széchenyi István Egyetemért Alapítványhoz kerül ingyenesen a Nemzeti Védelmi Ipari Innovációs Zrt.-től, az alapítvány közérdekű céljainak megvalósítása érdekében - közölte a járműgyártó vállalat hétfőn a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján.
2021. 08. 24. 07:00
Megosztás:

Áttöri az álomhatárt a Magyar Termék, új hazai márkát vezet be a SPAR

2021 végére eléri a 200-at a Magyar Termék védjegyeket használó hazai gyártók száma – mondta Benedek Eszter, a védjegyrendszert működtető nonprofit cég vezetője az idén először meghirdetett Hazai Termékek Hónapja sajtótájékoztatóján. A kampányt támogató SPAR Magyarország augusztustól SPAR HAZAI. SZERETEM márkanéven hagyományos magyar ízvilágú élelmiszereket kínál boltjaiban, az Irinyi Terv Élelmiszeripari Beszállítófejlesztési Programjának keretében pedig már 30-nál több csatlakozó gyártócéggel működik együtt.
2021. 08. 24. 01:00
Megosztás:

A Continental egy zseniális ötlettel rukkolt elő

Continental akár jövőre megkezdheti a műanyag palackok újrahasznosítását a gumiabroncs-gyártás során, már rendelkezésére áll az ehhez szükséges technológia, amelyet az OTIZ Oriental Industries (Suzhou) Ltd.-vel közösen fejlesztett ki - ismertette a társaság közleményében.
2021. 08. 22. 10:00
Megosztás:

800 új légiutaskísérőt vesz fel még idén a Wizz Air

A Wizz Air korábban nem tapasztalt méretű nemzetközi toborzásba kezd, amelynek célja 800 új légiutaskísérő felvétele még ebben az évben - jelentette be közleményében a légitársaság, amelyet csütörtökön juttatott el az MTI-nek.
2021. 08. 20. 06:00
Megosztás:

Nőtt az ANY Biztonsági Nyomda árbevétele

Az ANY Biztonsági Nyomda Nyrt. 22,4 milliárd forint konszolidált nettó árbevételt ért el az első fél évben, csaknem 73 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában; nettó eredménye 2,19 milliárd forintot tett ki, 1,88 milliárd forinttal, 627,5 százalékkal nőtt a tavalyi első fél évhez képest - közölte a társaság a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján csütörtökön.
2021. 08. 20. 05:00
Megosztás:

Az Északi Áramlat-2 már idén szállíthat gázt

A még épülő Északi Áramlat-2 gázvezeték a várakozások szerint már az idén 5,6 millió köbméter gázt szállíthat Németországba - közölte csütörtökön a Gazprom orosz gázipari vállalat.
2021. 08. 20. 01:00
Megosztás:

Rendkívüli közgyűlést tart a Delta Technologies

Rendkívüli közgyűlés összehívásáról határozott a Budapesti Értéktőzsde Standard kategóriájában jegyzett Delta Technologies Nyrt. igazgatósága. A szeptember 20-án tartandó közgyűléssel a társaság célja a részvények mielőbbi tőzsdei bevezetéséhez szükséges lépések megvalósítása.
2021. 08. 19. 23:00
Megosztás:

Új járműveket állított forgalomba a Volánbusz Somogyban

A Volánbusz Zrt. 24 új autóbuszt állított forgalomba Somogy megyében - tájékoztatta a társaság közleményben szerdán MTI-t.
2021. 08. 19. 09:00
Megosztás:

Több mint 1,1 milliárd forint értékű fejlesztést valósított meg igali üzemében a Pek-Snack

Két beruházásnak köszönhetően több mint 40 százalékkal növelte igali sütőipari üzemének kapacitását a Pek-Snack. Magyarország és a közép-európai régió meghatározó látványpékség-hálózata új, automatizált gyártósort és kelesztő-sokkoló egységet állított üzembe, a Külgazdasági és Külügyminisztérium támogatásának is köszönhetően. A 350 embernek munkát adó cég versenyképesség-javító fejlesztéseinek köszönhetően új közép-európai piacokon is megjelenik, mégpedig Szlovákiában és Bosznia-Hercegovinában.
2021. 08. 19. 05:00
Megosztás:

A Hyatt felvásárolja az Apple Leisure Groupot

A Hyatt Hotels Corporation bejelentette, hogy végleges megállapodást kötött egy vezető luxusüdülő-kezelési, utazási és vendéglátási szolgáltatásokat nyújtó vállalatcsoport, az Apple Leisure Group (ALG) készpénzben történő felvásárlásáról 2,7 milliárd dollárért. Az ügylet zárására várhatóan 2021 negyedik negyedévében kerül sor - közölte a cég az MTI-vel szerdán.
2021. 08. 19. 00:05
Megosztás:

Az Alpine szalont nyit Budapesten

Szalont nyit Budapesten kora ősszel a Renault Group sportautó-márkája, az Alpine - tájékoztatta a Renault Hungária az MTI-t.
2021. 08. 18. 08:30
Megosztás:

Új ügyvezető a The Coca-Cola Company magyarországi leányvállalatánál

A Coca-Cola Company bejelentette, hogy a tavasszal megkezdett átalakulása és a tehetségekbe való folyamatos befektetése következő lépéseként szeptember 1-től Sonia Dimoglit nevezik ki a Coca-Cola Magyarország (Coca-Cola Szolgáltató Kft.) ügyvezetőjének.
2021. 08. 18. 06:00
Megosztás: