Budapest a nemzetközi bevásárlóturizmus élvonalában
A közlemény szerint a nemzetközi bevásárlóturizmus szempontjából Budapest egyike Európa 10 legközkedveltebb városának: 10. helyével megelőzi Milánót. A lista élén London áll, mögötte Madrid és Barcelona második, majd Párizs, Róma, Berlin következik. Budapest után a 12. helyen szerepel Bécs, míg Moszkva a 19. A közlemény szerint Budapest az „árszínvonal” kategóriájában érte el az egyik legjobb eredményt, a vizsgált városok közül a 6. lett.
A magyar főváros kiemelkedő helyezését megalapozta, hogy a kategóriában vizsgált szempontok közül a négycsillagos szállodai szobák árának rangsorában a lista harmadik helyére került. A felmérés szerint Budapesten kedvező az ételek és italok árfekvése, a magyar főváros itt az első öt város között szerepel. Budapest annak ellenére szerezte meg a 6. helyet az „árszínvonal” kategóriában, hogy a forint nemzetközi valutapiacokon jellemző volatilitása erősen lefelé húzta az eredményt - áll a közleményben.
A „szállodák és a közlekedés” kategóriájában Budapest Prágával osztozik a 11. helyen. Budapest itt nagyrészt a jó minőségű szállodai helyeknek köszönheti jó eredményét. Az elérhető szálláshelyek szerinti rangsorban a város a 4. helyre került. Ugyanebben a kategóriában Budapest több mint tucatnyi más várossal együtt a 6. helyen áll a tömegközlekedés minőségét tekintve. Budapest összesített pozícióját rontotta a „kényelem” kategóriában elért gyenge eredmény. Itt a 33 vizsgált helyszín közül a 21. helyen áll.
Ebben a kategóriában a főváros alacsony pontszámot kapott az idegen nyelv használhatósága szempontjából, mivel a világnyelveket - angol, francia, orosz, kínai, arab, spanyol - beszélő látogatók valószínűleg nehezen tudnak kommunikálni a budapesti üzletek és szállodák személyzetével. A gyenge eredményhez az is hozzájárul, hogy a városban található üzletek viszonylag rövid ideig tartanak nyitva hétköznap.
Az EIU Globe Shopper City Index – Europe felmérés 33 európai nagyváros vonzerejét méri a nemzetközi bevásárlóturizmust vizsgálva. Minden várost 5 kategória – üzletek, árszínvonal, kényelem, szállodák és közlekedés, illetve kultúra és klíma – 38 szempontja szerint rangsorol. A Global Blue több mint 270 000 közkedvelt kiskereskedővel, bolti márkával és szállodával működik együtt a világ több mint 40 országában, és naponta 60.000 utazót szolgál ki. A vállalat, amelynek székhelye Nyonban, a svájci Genf közelében található, arra törekszik, hogy neve összeforrjon a nemzetközi vásárlás fogalmával. (MTI)