Egyre többet költünk Valentin-napi ajándékokra
 
			
		    A Mastercard közleménye szerint a hagyományosabb  Valentin-napi ajándékokkal - mint például a virág vagy az ékszer -  szemben a legtöbb vizsgált országban egyre népszerűbb meglepetések az  élmények. A hotelfoglalások értéke például 22 százalékkal nőtt,  repülőjegyre pedig összességében 13 százalékkal költenek többet ebben az  időszakban (a vizsgált 53 országban összesen 2,2 milliárd dollárt). A  Valentin-napi éttermi költések értéke 16 százalékkal nőtt az elmúlt  három évben, 2019-re elérve a 3,4 milliárd dollárt. Ezzel szemben a  hagyományos ajándékokra fordított összeg az utóbbi három évben csupán 4  százalékkal emelkedett. 
    
Eölyüs Endre a Mastercard  Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója a közleményben  kifejti: Magyarországon számottevően az utóbbi néhány évben indult be a  Valentin-napi vásárlás, az elmúlt három évben 48 százalékkal nőtt a  vásárlások értéke.     
Tavaly február 14. előtt a magyarok 33  százalékkal költöttek többet ékszerre, mint 2017-ben, míg a  virágboltokban 163 százalékkal hagytak ott többet. A magyarok 2019-ben  közel 3,5 milliárd forintot fizettek ki éttermekben a Valentin-nap  környékén, ami 82 százalékos növekedést jelent az elmúlt három év során.  Mindent összevetve Magyarországon egyre többet áldoznak az emberek a  kedvesükre Valentin-nap alkalmából, tavaly közel 12 milliárd forintot  költöttek el, átlagosan 4800 forintot fejenként. 
Összeilletek-e a pároddal? ITT kiszámolhatod!
    
Az internetes  vásárlás térnyerése Valentin-nap körül is megfigyelhető: az elmúlt három  évben az online tranzakciók száma 57 százalékkal nőtt, míg a  hagyományos üzletekben az egyérintéses fizetés tarol, 175 százalékkal  emelkedett három év alatt. 
    
A Valentin-nap megtervezése is egyre  tudatosabbá válik. A vásárlások jellemző időpontja minden eddiginél  korábbra került, az utolsó pillanatos tranzakciók száma visszaesett.  2019-ben február 11-én vásároltak a legtöbbet, míg 2018-ban még február  12-én tetőzött a készülődés, 2017-ben pedig a legtöbben még az utolsó  napon, február 13-án vásároltak meglepetést. 
    
Érdekesség, hogy  míg világviszonylatban egyre korábbi időpontra esnek a Valentin-nappal  kapcsolatos vásárlások, a magyarok továbbra is az utolsó utáni  pillanatra tartogatták a vásárlást, a többség 2019-ben február 15-én  gondoskodott az ajándékról.
    
A Valentin-napi költéseket vizsgáló  tanulmány kifejezetten az alkalomra vásárolt cikkeket veszi figyelembe a  hitel-, betéti és prepaid kártyás tranzakciók alapján.
 
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                        