Elindult a SzínházTV, ami a nézők nappalijába varázsolja az élő színházi élményt az egész világon

Elindult a SzínházTV online színházi streamingszolgáltató platform, amelyen keresztül otthonról, kényelmesen, külföldről és vidékről is többedmagunkkal nézhetünk élő színházi előadásokat. A platform célja, hogy azok is részesei lehessenek az élő előadások varázsának, akik valamilyen okból kifolyólag nem tudnak személyesen elmenni a színházba. A SzínházTV a Jurányi Ház Egy őrült naplója című darabjával debütál november 12-én este 19:00 órakor, ezután pedig minden csütörtökön 19:00-kor láthatnak élő színházi közvetítéseket a nézők. A közvetítések háziasszonya Kovács Patrícia színművész lesz.

Elindult a SzínházTV, ami a nézők nappalijába varázsolja az élő színházi élményt az egész világon

A 2020 novemberében induló SzínházTv-n a színházi előadások 24 órán keresztül lesznek elérhetőek, így az egész világon egy egész napon keresztül bárki bárhol megnézheti az előadást. A színházkedvelők jelenleg az Orlai Produkciós Iroda, a Katona József Színház, a Játékszín és a Centrál Színház darabjaira válthatnak jegyet a platformon, ám a jövőben várhatóan még több színház előadásaival bővül majd a kínálat. A Jurányi Ház, az Orlai Produkciós Iroda, a Füge Produkció és a Katona József Színház koprodukciója, a Bodó Viktor rendezte Egy őrült naplója előadás után november 19-én a Centrál Színház New York-i komédia, november 26-án pedig a Játékszín Hatan pizsamában című előadásai lesznek láthatóak csütörtökönként 19:00-tól a platformon.

„A SzínházTV megálmodásakor az motivált, hogy mindenkihez eljuttassam az élő színházi előadások élményét. Nagy reményekkel és szenvedéllyel dolgozunk a SzínházTV-n, és remélem a nézőink is ilyen lelkesedéssel használják majd a platformunkat. Szeretném, ha az előadásokra a világ minden részéről be tudnának csatlakozni a színházkedvelők, és azokhoz is el tudnánk juttatni a magyar előadásokat, akiknek nincs lehetőségük elutazni és személyesen megnézni egy-egy darabot” – mondta Radnai Márk, a SzínházTV megálmodója.

A SzínházTV a legmodernebb technológiával közvetíti az előadásokat: a felvételek hat kamerával 4K Ultra HD minőségben zajlanak, így a néző a saját kanapéjáról a legmagasabb minőségben élheti át az előadás élményét. A platform háziasszonya Kovács Patrícia színművész, ő avatja be a nézőket az előadások titkaiba, akik a közvetítések előtt az aktuális előadáshoz kapcsolódóan egy pár perces bevezetőt láthatnak majd, a szünetben pedig egy húsz perces beszélgetés során kulisszatitkokat tudhatnak meg. A SzínházTV tervezi, hogy a jövőben a darabok megtekintése utáni fórumot is szervez, ahol a nézők beszélgethetnek egymással, az alkotókkal és színészekkel, valamint exkluzív tartalmakhoz férhetnek hozzá.

„Nagyon nagy kihívás, hogy én lehetek a SzínházTV háziasszonya és bevezethetem a nézőket a színházak világába. Izgalommal és lelkesedéssel várom a munkát, hiszen a streamingszolgáltatás újdonság mindannyiunk számára. Fantasztikus ötletnek tartom eljuttatni az előadásokat és a magyar kultúrát mindenki otthonába Amerikáról Ausztráliáig” – mondta Kovács Patrícia, színművész.

A streaming platformon az Egy őrült naplója, a New York-i komédia és a Hatan pizsamában előadásokon kívül megtekinthető lesz a Katona József Színház Jeanne d’Arc és a Játékszín A szőke ciklon című előadása is, valamint az Orlai Produkciós Iroda Határátlépések, Second Life, avagy kétéletem és Hogy szeret a másik darabjai is.

Hozzászólások

Médiafelügyeleti döntéseket hozott az NMHH

Bejelentés alapján vizsgálta a médiatanács a Klubrádió Megbeszéljük című műsorát és a Magyar Telekom egyik reklámját - tájékoztatta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Kommunikációs Igazgatósága csütörtökön az MTI-t.
2020. 11. 26. 14:40
Megosztás:
Hozzászólások:

Az EP aggasztónak tartja a médiaszabadság helyzetét

Az Európai Parlament (EP) rendkívül aggasztónak tartja a médiaszabadság helyzetét az Európai Unióban, elítéli az újságírókat célzó erőszakot, zaklatást és nyomásgyakorlást, továbbá követeli a médiára gyakorolt kormányzati befolyás mértékének, valamint a tulajdonosi szerkezet átláthatóságának vizsgálatát - derült ki az uniós parlament brüsszeli plenáris ülésén szerdán elfogadott állásfoglalásából.
2020. 11. 25. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Többet telefonáltunk és interneteztünk a koronavírus hatására

Körülbelül hatodával nőtt a hívás- és harmadával az internetforgalom 2020 első felében a koronavírus-járvány miatt, az SMS-ek száma viszont negyedével csökkent 2019 végéhez képest – derül ki a mobiltelefon-, a mobilinternet- és a mobil M2M-szolgáltatások főbb mutatóinak alakulását tartalmazó legfrissebb mobilpiaci jelentésből – ezt ma tette közzé a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH).
2020. 11. 25. 07:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Home office kérdés: lapostévé vagy projektor a jobb?

A háztartások egyre jobban felfedezik, a vállalkozások viszont kevéssé élvezik a projektorok nyújtotta vizuális élményeket. Ennek megfelelően a home office terjedése felemásan hatott a gyártók bevételeire. Pedig a projektor egy bizonyos képméret felett üzleti felhasználás esetében is ár-érték arányt nézve egyértelműen olcsóbb megoldás a modern televízió készülékeknél.
2020. 11. 25. 02:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Hasít a technológiai szektor, gondban a telekommunikációs és a médiaipar

A telekommunikációs, média- és technológiai cégek (TMT) november elején vizsgált pénzügyi eredményei, illetve tőzsdei értékelései vegyes képet mutatnak, de néhány trend kiolvasható belőlük. A technológiai cégek értéke folyamatosan nő, miközben a telekommunikációs és médiaipari szektorban még mindig nem látszik a fény az alagút végén. A kilátásokat nagyban befolyásolják a COVID-19 elleni hatásos oltóanyagokról szóló hírek.
2020. 11. 25. 01:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Visszavásárolta az Indamedia az Index.hu részvényeit

Visszavásárolta az Indamedia az Index.hu részvényeit. Szombathy Pál jelenlegi vezérigazgató-főszerkesztő közös megegyezéssel távozik az Indextől, Bodolai László, a korábban a hírportál munkáltatói jogait gyakorló alapítvány kuratóriumi elnöke pedig a jövőben mint médiajogász támogatja a csoport működését.
2020. 11. 23. 20:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Nőtt az e-mailes támadások száma

Folyamatosan nő az internetes levelezőrendszereken keresztüli támadások száma, a harmadik negyedévben főként a közismert csomagkézbesítő és logisztikai vállalatok nevével visszaélve küldték a kiberbűnözők a megtévesztő üzeneteket, amelyekben a melléklet vagy a hivatkozott link tartalmaz rosszindulatú programot.
2020. 11. 22. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A válsághelyzetekben megszaporodik az álhírek száma

Válsághelyzetekben megszaporodik azok száma, akik üzleti megfontolásból vagy pánikkeltés céljából álinformációkat, álhíreket terjesztenek - mondta a Médianéző Központ elemzője csütörtök este az M1 aktuális csatornán.
2020. 11. 19. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Átrendezi a magyar hirdetési piacot a járvány

A tavaly még szárnyaló magyarországi hirdetési piac szereplői a koronavírus-járvány miatt idén komoly visszaeséssel néznek szembe - derül ki a kelet- és közép-európai reklámpiacok folyamatait összefoglaló kiadvány, a CANnual Report 2020-as, csütörtökön bemutatott kötetéből.
2020. 11. 19. 22:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Médiatanács: Összesen 440 millió forintot kaphatnak a televíziók és rádiók működési költségeikre

Összesen 440 millió forint támogatást nyerhetnek el 2021-ben a közösségi médiaszolgáltatók működési és üzemeltetési költségeikre – erről is döntött a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa e heti ülésén. A testület elfogadott egy tanulmányt is a fiatalok rádiózási szokásairól, amiből kiderül, hogy a hetente rádiózók csupán tíz százaléka tartozik a 16-17 éves korosztályba. A grémium közzétette egy berettyóújfalui és egy székesfehérvári kisközösségi rádió pályázati tervezetét, és továbbított a Gazdasági Versenyhivatalnak egy bejelentést a fővárosban forgalmazható ingyenes újságokról.
2020. 11. 19. 09:30
Megosztás:
Hozzászólások:

440 millió forintot kaphatnak a televíziók és rádiók

Négyszáznegyven millió forint támogatást nyerhetnek el jövőre a közösségi médiaszolgáltatók működési és üzemeltetési költségeikre a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának döntése értelmében.
2020. 11. 18. 19:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Médiatanács: Jövőre 1,44 milliárd forintot nyerhetnek el a médiaszolgáltatók különböző támogatásokra

Összesen 1,44 milliárd forint pályázati forrást biztosít 2021-ben a helyi, körzeti és közösségi médiaszolgáltatóknak a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a grémium e heti ülésén meghozott döntése szerint. A testület emellett 31 pályázatot támogatott közel 90 millió forinttal a rádiós műsorgyártásra és műszaki fejlesztésre szóló programjaiban. A tanács rossz korhatár-besorolás miatt 1,9 millió forintos bírságot rótt ki a Rádió 1 szolgáltatójára, és közzéteszi a Budapest 89,5 MHz-re szóló rádiós frekvenciapályázat tervezetét.
2020. 11. 12. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Egyre népszerűbbek az online videótárak

Egyre népszerűbbek a streamingszolgáltatások révén igénybe vett online videótárak, a Nemzeti Filmintézet megbízásából a Kantar-Hoffmann piackutató által készített reprezentatív felmérés szerint csaknem minden második magyar felnőtt használt vagy használ jelenleg is fizetős tartalomszolgáltatást, a VoD-ot (Video on Demand) jellemzően reklámmentessége és széles kínálata miatt kedvelik meg egyre többen - tudatta a Nemzeti Filmintézet (NFI) pénteken az MTI-vel.
2020. 11. 08. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Hamarosan lehet pályázni a Budapest 92,9 MHz frekvenciára

E heti ülésén véglegesítette a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Budapest 92,9 MHz körzeti vételkörzetű rádiós frekvencia pályázati felhívását közösségi jellegű használatra. A koronavírus-járvány továbbra is érezteti hatását, ugyanis 2020 első félévében négyezerrel kevesebb reklám jelent meg, mint tavaly ugyanekkor – derült ki egy új, a hatóság által elfogadott tanulmányból. A testület ezen kívül bejelentések alapján több tévéműsort is vizsgált.
2020. 11. 05. 22:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Hazai kutatás készült a fiatalok kedvenc videós applikációjáról

Átfogó kutatás készült a TikTok közösségi platform hazai felhasználói szokásairól. Az idén szeptemberben elkészített online kérdőíves kutatást több mint tízezren töltötték ki, az eredmények elemzéséből pedig kiderült, hogy a TikTok hazai felhasználói bázisának közel kétharmada 18 év alatti fiatal, és a kitöltők 63 százaléka naponta többször is használja az alkalmazást.
2020. 11. 04. 04:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Ötezer eurós bírságot kapott az RTL II a Showder Klub miatt

A luxemburgi médiahatóság a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának kezdeményezésére ötezer eurós bírságot szabott ki az RTL II szolgáltatójára a Showder Klub egyik adásának szóhasználata és korhatár-besorolása miatt – az erről szóló tájékoztatót a tanács az e heti ülésén tárgyalta. A testület engedélyezte, hogy a kecskeméti Karc FM 97,7 később indítsa el szolgáltatását.
2020. 10. 29. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Magyarországon is elindul a Facebook Társkereső

A következő napok során harmincegy európai országban, köztük Magyarországon is elindul a Facebook Társkereső szolgáltatása, amely tavaly szeptember óta húsz másik országban, többek közt az Egyesült Államokban volt elérhető.
2020. 10. 23. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Tovább szólhat az Érd FM 101,3

Hét évvel meghosszabbította az Érd FM 101,3 rádiós jogosultságát a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa e heti ülésén - tájékoztatta az NMHH kommunikációs igazgatósága szerdán az MTI-t.
2020. 10. 22. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Íme egy felmérés a válság hatásairól a reklámiparban!

A Magyar Reklámszövetség és a Scores Group kutatóintézet kérdőíves kutatássorozatot indított MRSZ Barométer néven az iparág meghatározó szereplőinek körében azzal a céllal, hogy felmérje a koronavírus okozta válság hatását a kommunikációs szakmára és annak bevételeire, valamint megismerje a piac jövőbeli kilátásait, az iparág szereplőinek javaslatait. Az első adatfelvétel 2020. április-május fordulóján készült, míg az aktuális lekérdezés 2020. augusztusban és szeptember elején zajlott, a második koronavírus hullám berobbanása előtt. A Reklámszövetség a felmérés harmadik etapját november végére tervezi.
2020. 10. 19. 12:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Kezdődik a 900 MHz-es és az 1800 MHz-es frekvenciasávok értékesítése

A piaci szereplők észrevételeit is figyelembe véve a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) október 16-án véglegesítette és közzétette (LINK) a 900 MHz-es és az 1800 MHz-es frekvenciasávokban 2022 tavaszán lejáró mobil frekvenciahasználati jogosultságok árverésének részleteit tartalmazó végleges dokumentációt.
2020. 10. 16. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások: