Enyhén romlott a svájci fogyasztói bizalmi mutató
Az UBS svájci nagybank által kedden közzétett index 0,92 pontra mérséklődött a decemberi 0,94 pontról. Ezzel továbbra is magasabb a 2002-2003-as, illetve a 2008-2009-es recesszió idején regisztrált szintnél. A UBS közleménye szerint a mutató növekedését elsősorban az új autók iránti keresletbővülés okozta.
A bank szerint az új autók értékesítése 1995 óta legmagasabb szinten volt januárban elsősorban annak a hatására, hogy az erős frank csökkentette az árakat. Az indexet az UBS öt almutató - a forgalomba helyezett új autók száma, a kiskereskedelmi forgalom alakulása, a svájciak által eltöltött vendégéjszakák száma helyi szállodákban, az általános fogyasztói hangulatindex, valamint az UBS-en keresztül történő hitelkártya tranzakciók - alapján számolja ki. (MTI)