Érden épít új tesztbázist és irodaközpontot az AVL

Tovább bővíti magyarországi tevékenységét az AVL Hungary, a világ legnagyobb független, belső égésű, hibrid, valamint elektromos motorok és hajtásláncok fejlesztésével, szimulációjával és tesztelésével foglalkozó vállalatcsoportjának hazai leányvállalata.
A vállalat 5,7 hektáros új központjának első irodaépülete 2019 végére épül fel Érden. Az új telephely kialakításának nem csupán a cég rendkívül dinamikus bővülése az oka: a cégközpont mellett tesztbázis is épül hagyományos és elektromos tesztpadokkal. A működésének hét évtizede alatt több mint 1500 szabadalmat jegyző AVL Csoport ugyanis élen jár a motor- és járműtesztelések, továbbá a különféle hajtóműrendszerek és a legmodernebb szimulációs technológiák fejlesztésében is.
„Jól mutatja az autóipar és vállalatunk fejlődését, hogy az év végére megduplázzuk a munkatársaink számát az AVL Hungarynál. A következő években is jelentős létszámbővüléssel tervezünk, az érdi 5,7 hektáros telek pedig lehetővé teszi a további növekedést” – fogalmazott Dirk Janetzko, az AVL AUTÓKUT Kft. ügyvezető igazgatója.
Az AVL Hungary 15 éves története alatt élvonalbeli kutató-fejlesztő centrummá vált a hajtásláncrendszerek területén. Az AVL hazai részlegében 2010-ben még száz alatti, ma pedig már több száz munkatárs menedzsel teljes fejlesztési ciklusokat, illetve vesz részt a motortervezés, a szoftverfejlesztés, a szimuláció, a gyártástervezés, a kalibráció és a tesztpados mérés különböző fázisaiban.
Kollégái kimagasló teljesítményének köszönhetően az AVL műszaki innovációi ma már öt kontinens személyautó-, nehézgépjármű-, munkagép-, vasúti és hajóiparában jelennek meg, de a műszaki innovációk a Magyarországon készülő személyautókban és haszongépjárművekben is megtalálhatók. Ugyancsak kiemelten fontos a vállalat tesztpadi és kalibrációs tevékenysége is.
Az AVL Magyarország – a belső égésű motorok tökéletesítésén kívül – egyre nagyobb figyelmet fordít a környezetkímélő elektromos és hibrid megoldásokra is.
A cég budapesti központja a jövő év végéig költözik Érdre. A tesztpadok 2020-ra lesznek üzemkészek, a rá következő évben pedig már teljes kapacitással üzemel majd a központ és a tesztbázis.
Az AVL vállalatcsoport 9.500 alkalmazottjával a járműipar technikai fejlődésének egyik meghatározó globális szereplője, 2017-es forgalma elérte az 1,55 milliárd eurót.
„Érd az elmúlt egy évtizedben komoly fejlődésnek indult, s ma már vonzó terepet jelent a befektetők számára. A város fekvése, három autópálya találkozása is sok előnyt jelent. Az AVL beruházása új munkahelyek létrejöttét jelenti, és hozzájárul a város gazdasági növekedéséhez, adóbevételeinek növeléséhez, végső soron ahhoz, hogy biztos alapokon nyugvó helyi gazdaságot teremtsünk” – nyilatkozta a beruházás kapcsán T. Mészáros András, Érd polgármestere.
Vidéken is aktív
Az AVL az új érdi központon kívül komoly fejlesztéseket tervez kecskeméti és zalaegerszegi részlegeiben is.
Az AVL kecskeméti K+F központjában, amely 2017-ben kezdte meg működését, jelenleg az üzemanyagcellák tulajdonságaira és a súrlódásra fókuszál a kutatások többsége. A cég a közeljövőben az elektromos és önvezető mobilitás kutatására is nagyobb hangsúlyt helyez.
A következő években az AVL zalaegerszegi járműtesztközpontjának bővítését is tervezik. Az egész Európában egyedülállónak számító önvezető járművek tesztelésére is alkalmas zalaegerszegi tesztpálya építése tavaly kezdődött. Szakértők szerint óriási az igény a 250 hektáron épülő pályára, amely a tervek szerint 2020-ra készül el teljesen.
A különleges tesztpálya bármely járműdinamikai teszt elvégzésére alkalmas lesz, amellyel eltérő körülmények között is vizsgálhatják a járművek kezelhetőségét, a fékrendszerek stabilitását, a különféle utasvédelmi mechanizmusokat. Egyedülálló fejlesztés a valós városi közlekedést imitáló szimulációs környezet, a Smart City Zone, ahol valósághű épületek, kereszteződések, közlekedési lámpák és táblák között elemezhetők az önvezető autózás kapcsán felmerülő különféle közlekedési szituációk.
„Nagy reményeket fűzünk az új zalaegerszegi tesztpályához, amelynek egyediségét az adja, hogy olyan jármű-technológiák kutatására és tesztelésére is lehetőséget nyújt, amelyek meghatározzák majd a jövő autózását. Technológiai fejlődése rendkívüli tempót diktál az elektromos és az önvezető járművek fejlesztőinek és a gyártóknak, ezért biztosak vagyunk abban, hogy komoly igény lesz egy ilyen sokoldalú tesztlehetőségre. Ezt jelzi egyébként az európai autógyártók és -beszállítók érdeklődése is” – hangsúlyozta az ügyvezető igazgató.
Kalkulátor ajánlónk:
Fix számokkal lottózol? Akkor ez neked való kalkulátor