Ez vár a biztosítókra: jön a „figitális” vagyis a fizikai és digitális modell kombinációja

A COVID-19 a biztosítási piacon is érezteti hatását. Így az ügyfélszerzés- és megtartás érdekében ezeknek a társaságoknak is lépniük kell: újra kell gondolniuk értékesítési modelljeiket és azt, hogy miként tudnak kiváló ügyfélélményt (CX), maximális értéket és zavartalan szolgáltatást nyújtani az ügyfeleknek – áll a Capgemini és az Efma által közzétett World Insurance Report 2021 – ben.

Ez vár a biztosítókra: jön a „figitális” vagyis a fizikai és digitális modell kombinációja

A COVID-19 jelentős hatással van a biztosítási szektorra is. Ezt az elemzés során megkérdezett biztosítási vezetők válasza is alátámasztja. Ugyanis több, mint 60%-uk válaszolta azt, hogy a járvány a vállalat ügyfélszerzési erőfeszítéseire, 40% elmondása szerint az ügyfelek megtartására is kihatással van. Ezért a társaságoknak - annak érdekében, hogy veszteségeik minimalizálhassák - meg kell fontolniuk a „CARE” (Convenience, Advice, Reach) megközelítés alkalmazását. Eszerint a kényelem, a tanácsadás és az elérés központi helyet kell, hogy elfoglaljanak az értékesítési csatornák megtervezésekor.

A kutatás szerint ebben fontos szerep jut a digitalizációs fejlesztésnek is. Az elemzésben részt vevő biztosítók 87%-a válaszolt azt, hogy befektet a digitális hatékonyság növelésébe, ám mindössze 32% találja azt hatékonynak az értékesítés során.

Az állandó elérhetőség, az információk frissítésének megkönnyítése, valamint a keresési lehetőségek rendelkezésre állása a digitális csatornák előnyei közé tartoznak, ám nem képesek mélyreható és személyre szabott tanácsokkal szolgálni az olyan összetett termékek esetében, mint a nyugdíjbiztosítás vagy az életjáradék. Ezért továbbra is fontos szerep jut majd a biztosítási ügynököknek és brókereknek e biztosítási típusok értékesítésekor.

A kényelem a biztosító fontos versenyelőnye

Az elemzésben megkérdezett biztosítási ügyfelek elmondták, hogy az információhoz való hozzáférés egyszerűsége és gyorsasága nagyban meghatározza kényelmüket, ügyfélélményüket.

A riport arra is rávilágít, hogy - a biztosítási vezetők elmondása alapján - 77%-uknak a biztosítási ügynökök és a brókerek jelentik a legfontosabb forgalmazási csatornát, ám az egyéni biztosítási ügyfelek 40%-a szerint az irodai munkaórákon kívül nehézséget jelent az ügynökök és brókerek elérése. A lezárások és a kötelező távolságtartás pedig tovább nehezítik ezt.

A technológia rendkívüli mértékben megnövelheti az értékesítési csatorna hatékonyságát

A piac átalakulásának következtében a biztosítási ügynökök és brókerek szeretnék növelni a digitális kapacitásuk. A megkérdezettek több, mint fele igényt tartana a digitális elkötelezettségnövelő eszközökre (pl.: képernyőmegosztó platformok, digitális dokumentum-aláíró eszközök). Bár az ügyfélélmény javítható lenne mindezekkel, a biztosítók kevesebb, mint kétharmada válaszolta, hogy biztosítja ügynökei és brókerei számára ezeket az áhított segédeszközöket.

Az ügyfelek átfogóbb ismerete személyre szabott tanácsadást tesz lehetővé

Az elemzés kapcsán az ügynökök és a brókerek elmondták, hogy a hatékonyabb értékesítés érdekében többet kell tudniuk a szerződő felekről és a potenciális ügyfelekről is.

Az alkalmazás-programozási felületek (API) és a mesterséges intelligencián alapuló analitika (AI) abban is segíthetik munkájukat, hogy megértsék ügyfeleik preferenciáit, válaszoljanak a felmerülő kérdéseikre és az élethelyzetüknek megfelelő termékeket ajánljanak. Ezért a siker érdekében a biztosítóknak újra kell gondolniuk a működési ökoszisztémájukat az úgynevezett „figitális” modell jegyében, amely a fizikai jelenlét és a digitális elköteleződés keverékén alapul.

„A biztosítóknak lehetőségük van rá, hogy a digitális forgalmat eladásokká konvertálják, ha rendkívüli mértékben személyre szabják a virtuális élményt” - mondta Anirban Bose, a Capgemini pénzügyi szolgáltatásokért felelős részlegének vezérigazgatója és a csoport igazgatótanácsának tagja.

„A mai ügyfelek elvárják, hogy a biztosítójukkal való kapcsolattartás egyszerű legyen, a szolgáltatóknak pedig gondoskodniuk kell róla, hogy kommunikációs csatornáik kényelmes és gördülékeny ügyfélélményt nyújtsanak. Ha a megfelelő technológiákba ruháznak be, a biztosítók ügyfeleket nyerhetnek és tarthatnak meg, miközben támogatják ügynökeiket és brókereiket a kapcsolatok elmélyítésében”.

Hozzászólások

Az Allianz digitális szolgáltatásokkal segíti a viharok utáni milliárdos összegre rúgó károk rendezését

A júliusi, országszerte tömegesen jelentős károkat okozó viharok nem érték meglepetésként az Allianz Hungáriát. A biztosító mindent megtesz annak érdekében, hogy érintett ügyfelei a lehető leghamarabb a szerződés szerinti kártérítéshez jussanak, ehhez pedig fejlesztéseit és a pandémia során szerzett tapasztalatait is hasznosítja.
2021. 07. 23. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Már két milliárdra rúg a vihar okozta kár

Közel két és félszeresére nőtt a bejelentett viharkárok száma ma reggelre az egy héttel ezelőtti adathoz képest: eddig több mint 5 ezer kárbejelentés érkezett Magyarország piacvezető lakásbiztosítójához, az Aegonhoz a július 9-10-i viharok nyomán. Az ügyfelek által becsült kár több mint másfél milliárd forintra rúg, a kárbejelentések száma akár elérheti a hatezret is a következő napokban. Az elmúlt hétvége szintén viharos volt: csütörtöktől kedd reggelig közel 2300 kárbejelentés érkezett, a becsült kárösszeg 401 millió forint. A bejelentések közel kétharmadát már feldolgozták az Aegon kárszakértői.
2021. 07. 21. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Digitális Biztosító DJP-partner-védjegyet nyert az Allianz Hungária

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) kezdeményezésére tavaly novemberben indított Digitális Jólét Pénzügyi Védjegy-program célja, hogy felhívja a fogyasztók figyelmét a korszerű és kimagasló minőségű digitális szolgáltatásokra, és növelje bizalmukat, ösztönözze őket azok használatára. A pályázaton elnyert Digitális Biztosító DJP-partner-védjeggyel az Allianz Hungária egy újabb elismeréssel gazdagodott a digitális megoldásokat és az ügyfélélményt célzó fejlesztéseket illetően.
2021. 07. 14. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Egyetlen hétvége alatt egymilliárd forintos mezőgazdasági kár

A június utolsó hétvégéjén tomboló viharok nemcsak a lakóingatlanokban, de a mezőgazdaságban is súlyos károkat okoztak. A Groupama Biztosítóhoz közel 600 mezőgazdasági kárbejelentés érkezett, melyeket szakembereik folyamatosan, gyorsított ütemben mérnek fel. A nyári betakarítású növényekkel kapcsolatos bejelentések 80 százalékát már szemlézték, melyek kifizetése is folyamatosan zajlik. Elsősorban a jégeső és a vihar volt felelős a pusztításért, de az aszály sem kíméli a termést.
2021. 07. 09. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

1 milliárd forintnyi mezőgazdasági kárbejelentést fogadott a Groupama

Az utolsó júniusi hétvége után majdnem 600, összesen 1 milliárd forint értékű kárbejelentést fogadott a Groupama - közölte a biztosítótársaság az MTI-vel csütörtökön.
2021. 07. 09. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Itt a nyár, itt a lazítás, megindul az ország

Minden jel arra mutat, hogy idén nyáron erős lesz a belföldi idegenforgalmi szezon, a Magyar Turisztikai Ügynökség néhány héttel ezelőtt közölt adatai szerint május eleje óta több mint 40 százalékkal emelkedett a nyári hónapokra beérkezett előfoglalások száma. A jelenleg éppen csillapodó járványhelyzet azonban továbbra is okozhat meglepetéseket az utazások során, de érdemes felkészülni a tipikus vakációs megbetegedésekre és sportbalesetekre, vagy éppen a közúti koccanásokra is. Ha igazán biztosra szeretnénk menni, már olyan széleskörű belföldi utasbiztosítást is találunk, mellyel a távollétünkben az otthonunkat fenyegető károkat is könnyen elháríthatjuk - hogy a pihenés valóban nyugodt lehessen.
2021. 07. 08. 19:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Komoly károkat okozott a jégverés, az Aegon újabb viharokra figyelmeztet

Mintegy háromezer kárbejelentésre számít az Aegon a múlt hét végi szélsőséges időjárás miatt, amely elsősorban Bács-kiskun, Baranya és Somogy megyében pusztított. Több tucat esetben jelentettek be félmillió forintos, vagy még ennél is nagyobb kárt a szerencsétlenül jár ügyfelek – az Aegon Biztosító pedig arra figyelmeztet, hogy a mostani hőhullám nyomában újabb frontok és szélsőséges időjárás várható, így fontos a kármegelőzés.
2021. 07. 01. 10:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A pollenallergiánk még a biztosításunk díját is megemelheti - biztosítói körkép

A koronavírus-járvány hatására jelentősen megnőtt az érdeklődés a kockázati biztosítások iránt, ezen belül egyre többen keresik a hagyományos életbiztosításokat is. Az életbiztosítások díja leggyakrabban személyre szabott, amit részben az egészségügyi állapotunk vagy az határoz meg, hogy milyen életmódot folytatunk. A Bank360 elemzői arról kérdezték a biztosítókat, hogy hátrányt jelent-e az ügyfeleknek életbiztosítás kötésénél, ha dohányoznak, túlsúlyosak vagy pollenallergiával küzdenek.
2021. 07. 01. 02:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Utasbiztosítás: kulcsszerepben a Covid-19-hez kapcsolódó fedezetek

Az idei nyaralási szezon alapvető jellemzője a koronavírus által generált bizonytalanság. Napról napra, országról országra változik a járványhelyzet, ami alapján gyorsan megváltozhatnak a beutazási feltételek a kiszemelt célországba. Emellett az utas vagy a vele utazást tervező partnere is megfertőződhet, ami könnyen az utazás meghiúsulását vagy megszakítását okozhatja. Ebben a helyzetben a korábbinál is fontosabb, hogy az utazók pontos információkkal rendelkezzenek arról, hogy az adott útra megkötött utasbiztosításuk milyen, a járványhoz kapcsolódó védelmet nyújt.
2021. 06. 30. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Aegon: Hétszázmilliós kárkifizetés Covid miatt

Hétszázmillió forintot is meghaladta a Covid miatti kárkifizetések összege az Aegon Biztosító élet-, valamint balesetbiztosítási állományában. A koronavírus hatására néhány ponton jelentősen módosultak a biztosítások feltételei az ügyfelek javára – hívja fel a figyelmet az Aegon.
2021. 06. 24. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Hogyan forgatja fel a technológia a biztosítási piacot?

Más iparágakkal összehasonlítva a biztosítási szektor nehezebben reagál a technikai újításokra, mégis, a fennmaradás érdekében elkerülhetetlen, hogy a biztosítási cégek is érdemben foglalkozzanak az innovatív megoldásokkal. A technikai vívmányok ugyanis lehetőséget adnak a biztosítóknak, hogy növeljék gazdasági és társadalmi hatásukat. Az Allianz Hungária a jelenben is odafigyel ügyfelei igényeire, a „Biztosítás 2030” című sorozatában most azt vizsgálja, hogy miképpen fokozható az ügyfél-elégedettség a jövőben, illetve a különböző technológiák hogyan alakítják át a biztosítási piacot.
2021. 06. 23. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A Hungarikum Biztosítási Alkusz Kft. kötelező vételi ajánlatot tesz a CIG részvényeire

Benyújtották a Magyar Nemzeti Bankhoz felügyeleti jóváhagyásra a Hungarikum Biztosítási Alkusz Kft. kötelező nyilvános vételi ajánlatát a CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt. részvényeire - közölte a CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt. pénteken a Budapesti Értéktőzsde honlapján.
2021. 06. 20. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

50 millió forintra bírságolták az Union biztosítót

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 50 millió forintos felügyeleti és fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki az Union biztosítóra jogsértések miatt, a feltárt hiányosságok nem veszélyeztetik a biztosító biztonságos működését - közölte a jegybank kedden az MTI-vel.
2021. 06. 15. 12:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Nőtt a biztosítók díjbevétele az első negyedévben

Tovább nőtt a biztosítók díjbevétele az első negyedévben: 7,1 százalékkal haladta meg az előző évit, elérte az 360 milliárd forintot, a tavalyi 336 milliárd forint után - ismertette Pandurics Anett, a Mabisz elnöke online sajtótájékoztatón hétfőn.
2021. 06. 07. 14:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Így rendezte át a koronavírus a hazai biztosítási piacot

A COVID-19 miatt bevezetett korlátozások lépéskényszerbe hozták a biztosítási szektort: megváltozott az értékesítési környezet, de emellett megváltoztak a fogyasztói szokások is. Mindezzel a biztosítóknak is lépést kell tartaniuk. Rövid távon azok a biztosítók lesznek sikeresebbek, akik minél szélesebb módon tudják kiszolgálni az ügyfeleiket, míg középtávon azok, akik a jelenlegi pályakezdő generáció igényeinek megfelelően kifejezetten széles termékpalettával rendelkeznek.
2021. 06. 04. 14:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Az Allianz Csoport erős első negyedévet zárt, jó eredményekkel kezdte az évet

Az Allianz Csoport számára remekül indult a 2021-es év, és továbbra is sikeresen birkózik meg a világjárvány hatásaival. A csoport valamennyi üzletágában kiváló teljesítményt ért el, így erőteljes fellendülés történt a vagyon- és felelősségbiztosítási, valamint az élet- és egészségbiztosítási ágazatokban egyaránt.
2021. 06. 02. 20:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A koronavírus a biztosítási piacon is rámutatott a digitális hiányosságokra

Gyorsan reagáltak a biztosítók a koronavírus okozta üzleti sokkra: kiterjesztették az online értékesítést és hozzászabták szervezeti működésüket a távmunka biztosításához. A Deloitte globális felmérésében arra kereste a választ, hogy milyen irányt szabnak a biztosítói iparág jövőbeli digitalizációs törekvéseinek a válsághelyzet során szerzett tapasztalatok, hogyan tervezik megválaszolni a biztosítók az elkövetkező év kihívásait? 2021-ben a legtöbben a kibervédelemre terveznek költeni.
2021. 05. 26. 02:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Felhőbe kilőve: indul az Allianz Digitális Mentor pályázata

Az Allianz Hungária újonnan meghirdetett Digitális Mentor kezdeményezése az idősebb korosztály digitális készségeinek fejlesztését és a társadalmi érzékenyítést célozza meg – a fiatalabbak bevonásával. A pályázaton videó- és fotókategóriákban várják az anyagokat 2021. október 20-ig. Az elkészült pályaműveket a kreativitás mellett az alapján bírálja el a zsűri, hogy a történet mennyire inspiráló, illetve mennyire segít azoknak, akik idegenkednek a digitális eszközök és megoldások használatától.
2021. 05. 20. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Csütörtökig lehet kérni az adójóváírást a nyugdíjbiztosítási befizetésekre

A 2020. évi személyi jövedelemadó bevallásának határidejéig, csütörtökig lehet kérni az adójóváírást a nyugdíjbiztosítási befizetésekre, ezt minden évben több tízezren mulasztják el - hívta fel a figyelmet a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) az MTI-nek kedden eljuttatott közleményében.
2021. 05. 19. 09:30
Megosztás:
Hozzászólások:

140 millió forinttal nőtt a CIG Pannónia adózott eredménye

A CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt. adózott eredménye 383 millió forintra nőtt az első negyedévben a tavalyi év azonos időszakában mért 243 millió forint nyereség után - közölte a társaság negyedéves jelentésében kedden.
2021. 05. 18. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások: