GVH - tisztességtelen volt az OTP Bank és a Magyar Posta Életbiztosító
A GVH közleménye szerint az OTP Bank 2007 novembere és 2009 júliusa között, az OTP Alap és az OTP Net számlacsomagok esetében a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, illetve tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott. Mindezek miatt 10 millió forint bírságot kell fizetnie.
Hirdetéseiben az OTP Bank azt állította, hogy az OTP Alap számlacsomagot választó ügyfelei bankkártyájukkal díjmentesen vásárolhatnak. Ez azonban nem felelt meg a valóságnak. A GVH szerint további megtévesztő hirdetéseket tett közzé a bank az OTP Alap és az OTP Net számlacsomagokról, mivel alaptalanul minősíti ingyenesnek, díjmentesnek e szolgáltatásait, amelyekre utólagos jóváírást alkalmaz. Ez a gyakorlat a versenyhivatal szerint oda vezet, hogy a fogyasztó által felhasználható pénzösszeg, a díj felszámítása és az utólagos jóváírás közötti időszakban csökken.
A Magyar Posta Életbiztosító 2007 márciusa és 2008. augusztusa között a PostaHozamŐr Plusz termékével kapcsolatosan közreadott tájékoztatásaival a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, így 5 millió forint bírságot kell fizetnie - indokolta döntését a GVH.
A Magyar Posta Életbiztosító a fogyasztóknak szóló tájékoztatásaiban egyebek mellett azt állította, hogy a Profit eszközalapba való befektetés biztonságos, mert nem tartalmaz részvényt, míg a Bonus eszközalapba való befektetés azért biztonságos, mert, az csak egy-egy kiemelkedően kecsegtető hazai részvényt tartalmaz. A Profit eszközalap az ígérttel ellentétben egy részvényalap jegyeit tartalmazta, míg a Bonus eszközalapba is elhelyezett részvényeket a biztosító - indokolt a Gazdasági Versenyhivatal.