Hatalmas pofon a szeptemberi amerikai gépjármű értékesítés
A GM és a Chrysler volt a két legnagyobb vesztese a hónapnak, míg a Ford kisebb mértékű értékesítési csökkenést könyvelhetett el a három nagy detroiti autógyártó közül. A hónap nyertese a Hyundai volt, mely 27 százalékkal emelkedő értékesítéssel büszkélkedhetett a tavaly szeptemberi hónaphoz képest.
A múlt hónapban az értékesítések visszaesése mögött egyértelműen az áll, hogy augusztus folyamán az ösztönző program jóvoltából 700.000 új gépjármű került értékesítésre. Az ösztönző program augusztussal befejeződött, így aki kedvező áron kívánt gépjárműhöz jutni, az még a nyár folyamán megtette.
A Ford Motor Co. értékesítése szeptemberben 5,1 százalékkal csökkent, azonban az előző két hónap során emelkedésről számolhatott be. A General Motors Co. értékesítései ennél meredekebben, 45 százalékkal zuhantak, míg a Chrysler 42 százalékkos visszaeséssel szembesült, a kérdés már csak az, hogy volt-e értelme kormányzati pénzből megmenteni és átszervezni a vállalatokat, illetve ezek a lépések beigazolják-e a hozzájuk fűzött reményeket.
Az amerikai pénzügyminisztérium, mely eddig 65 milliárd dollár áldozott a GM és a Chrysler autógyárakra, nem kommentálta a siralmas értékesítési adatokat.
A japán autógyártók közül a Toyota Motor Corp. eladásai 13 százalékkal csökkentek, míg a Nissan Motor Co. 7 százalékos visszaesésről számolt be, a Honda járt a legrosszabbul, hiszen itt a visszaesés mértéke elérte a 20 százalékot. Az autógyártók azonban elmondták, hogy kezd visszatérni az élet a luxusautó piacra, a Toyota-hoz tartozó Lexus értékesítései 12 százalékkal ugrottak meg szeptemberben.
Szeptemberben az évesített adatok alapján 9,2 millió autó került értékesítésre, mely messze elmarad az augusztusi 14,1 milliótól.