Hová tűntek a vevők Londonból az olimpia idején
„A Brit Kiskereskedelmi Konzorcium (British Retail Consortium) adatai szerint London egyébként népszerű, bevásárló utcái az olimpiai idején szinte kongtak az ürességtől” – mondta Mészáros Tibor, a K&H Bank betéti és befektetési marketing főosztály igazgatója, a K&H olimpiai és paralimpiai kártyaprogram zsűritagja. „A gyenge teljesítményt ellensúlyozta némileg az ország más részein tapasztalható forgalom, ami elsősorban az olimpia eseményei elől vidékre menekülő londoni lakosoknak volt köszönhető, valamint az élelmiszerek és az italok fogyasztásában történt növekedés.
Mindez azonban nem volt elegendő ahhoz, hogy teljes mértékben kompenzálja az egyéb kiskereskedelmi termékek gyenge forgalmát.” „A kiskereskedelmi forgalom elemzése terén érdemes még megemlíteni, hogy – a nagy sporteseményekhez hűen – a nagyképernyős televíziók eladása jó eredményeket produkált az olimpiai játékok első hetében. Ugyanakkor a ruházati termékek forgalma kifejezetten alacsony volt augusztusban” – tette hozzá Mészáros Tibor.
A Brit Kiskereskedelmi Konzorcium adatai alapján az augusztus kiemelkedően gyenge hónap volt az online értékesítések tekintetében is. A hónap során elért 4,8%-os növekedés a legrosszabb eredmény 2008 októbere óta, amikor is elkezdték az online vásárlásra vonatkozó adatok gyűjtését. Az online vásárlások száma különösen az esti órákban csökkent le, amikor az emberek az olimpiai eseményeket követték nyomon a televízióban vagy online.
„A kiskereskedelmi forgalom hanyatlása, és a kiskereskedők panaszai ellenére az augusztus mégis kiemelt jelentőségű a brit gazdasági életben. A mutatószámok alapján ugyanis augusztusban lelassult a brit feldolgozóipar hanyatlása, ami felcsillantotta a reményt, hogy a szigetország talán még ebben az évben ki tud lábalni a recesszióból” – mondta Mészáros Tibor.