Így nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban

Júliusban elsősorban az iparcikkek eladása nőtt. Az autóeladások továbbra is csökkentek, 10,5 százalékkal.
A leggyorsabban továbbra is az internetes küldő szolgáltatások forgalma emelkedik. Júliusban ez a mutató 20,9 százalékot tett ki - mondta Marie Bousková, a statisztikai hivatal szakigazgatója, aki szerint a cseh vásárlók már kezdenek visszatérni a hagyományos üzletekbe is.
A háztartási cikkek eladása 7,3 százalékkal emelkedett, az egészségügyi és kozmetikai termékeké 2,8 százalékkal volt magasabb, mint egy éve.
Az élelmiszerek vásárlása 6,7 százalékkal csökkent.
Piaci elemzők szerint a júliusi kiskereskedelmi adatokat pozitív meglepetésként kell kezelni. Úgy vélik, a cseh kiskereskedelem kezd magához térni, bár az előző évi szintet az idén minden bizonnyal nem tudja elérni.