Jelentősen több új autót adtak el Horvátországban
2018. 09. 10. 01:30
Horvátországban az év elejétől augusztus végiéig 47 ezer 167 új személygépkocsit adtak el, ami 21,8 százalékkal több, mint tavaly ugyanebben az időszakban - közölte a Promocija Plus intézet szerdán.
Csak augusztusban 3200 új autót adtak el, ami 31,5 százalékos növekedést jelent éves szinten.
Az adatok szerint továbbra is a Volkswagen márka a piacvezető 15 százalékos részesedésével. Ezt követi a Renault 9,9 és az az Opel 9,6 százalékkal.
A legkeresettebb modell a Skoda Octavia (2464), majd a Renault Clio (2249), a Volkswagen Polo (1712), a Volkswagen Golf (1677) és az Opel Astra (1420) következik.
A kutatás szerint az eladott gépjárművek 56,3 százaléka benzines, 41,5 százalékuk dízel, míg az elektromos és hibrid autók utáni kereslet elenyésző. Az év eleje óta Horvátországban mindössze 41 elektromos és 559 hibrid autót vásároltak az állampolgárok.
Jogosan van jogosítványod? - KRESZ és autóvezetési ismeretek kalkulátor
Az Axel Springer megveszi a Politicót
az Axel Springer német kiadóvállalat a washingtoni Politico hírportál kiadóját, bővítve ezzel amerikai portfólióját - jelentették csütörtökön két amerikai lap, a The Wall Street Journal és a The New York Times internetes kiadásai.
Három partnerre lehet szükség a kormányalakításhoz Németországban
Németország második világháború utáni történetében először nem kettő, hanem három partnerre lehet szükség a kormányalakításhoz a szeptemberi szövetségi parlamenti (Bundestag-) választás után - jelentette ki az egyik legtekintélyesebb német választási szakértő csütörtökön Berlinben.
Áruházakban és iskolákban is felvehető lesz az oltás Brüsszelben
Az új típusú koronavírus ellen védettek arányának növelése érdekében szeptembertől a belga főváros több nagyáruházában is lehetőség nyílik az oltásra - derül ki csütörtöki közlésekből. Brüsszelben októbertől újra kinyithatnak a zenés szórakozóhelyek, bár Belgiumban az elmúlt hét napban átlagosan négy százalékkal emelkedett a koronavírussal fertőzöttek száma.
Új közép-európai keresleti igazgatót nevez ki a Mars
A Mars, a világ egyik legnagyobb édesség-, rágógumi-, élelmiszer- és kisállateledel-gyártója Daniela Hlavackovát nevezi ki új közép-európai keresleti igazgatójává. Daniela, aki korábban Szlovákia piaci igazgatója volt, most a régió négy országában - Csehországban, Romániában, Magyarországon és Szlovákiában – lesz felelős a marketingtevékenységért és az ezáltal ösztönzött növekedésért.
A vártnál nagyobb mértékben romlott a GfK német fogyasztói hangulatindexe
A vártnál nagyobb mértékben romlott a GfK német fogyasztói hangulatindexe szeptemberre. A gazdaságkutató intézet csütörtöki jelentése szerint szeptemberre vonatkozóan mínusz 1,2 pontra csökkent a fogyasztói hangulatindex az előző havi mínusz 0,4 pontról. Az elemzők kisebb esést, 0,7 pontot vártak.