Júniusban már harmadik hónapja zsugorodik az európai gépjárműpiac
Az Európai Unióban az új gépjármű értékesítések júniusban 6,9 százalékkal 1,34 millió darabra csökkentek éves szinten, ennek hátterében a német és olasz piacon tapasztalhatő éles visszaesés állt - közölte az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA).
A visszaesés a legnagyobb márkák közül a Fiatot érintette, amelynek értékesítése jelentősebb függ a belföldi kereslettől. A kormányzati ösztönző program kifutásával viszont visszaesett a kisautók iránti kereslet, ez pedig érzékenyen érintette a patináns olasz autógyárat. A Fiat értékesítés 21 százalékkal csökkent, miközben az EU-ban a piaci részesedése egy teéjes százalékponttal esett vissza. Nem járt sokkal jobban a Ford sem, amelynél az új géprjármű regisztrációk száma 20 százalékkal zuhant. A Toyota szintén kétszámjegyű, 15 százalékos visszaesés volt kénytelen elkönyvelni az értékesítésében, amely összefüggésben állhat az év elején kirobbant botrányokkal. A Volkswagen spanyol márkája, a Seat 16 százalékos csökkenét tapsztalt az igényekben, annak ellenére, hogy meredeken emelkedésnek indult a belföldi értékesítése. A "győztes" autógyárak júniusban a francia Reanult és az General Motorshoz tartozó Opel volt. Az Opel sikerének titka az új Astra hatchback, és az új generációs Meriva modellek voltak.