Kínai fogyasztóké a luxusipar!
A legfrissebb elemzés szerint a kínai fogyasztás teszi ki a globális luxusipar teljesítményének közel 40 százalékát, ami értékben kifejezve 27 milliárd dollárnak felel meg. Ami ennél meglepőbb: az ázsiai országban a férfiak a legnagyobb fogyasztók. Ennek elsősorban az az oka, hogy a kínai üzletemberek sokszor a luxuscikkek ajándékozása mellett döntenek a tárgyalások során.
Jelenleg a Gucci, Louis Vuitton valamint Burberry termékek fogynak leginkább az ázsiai országban. A folyamat pedig csak erősödhet a Bain tanácsadó cég véleménye szerint, ugyanis a női fogyasztók még elhanyagolható összegeket hagynak a luxus cégeknél. Várhatóan a következő években ez a tendencia változhat, és a nők is aktív résztvevői lehetnek a prémium kategóriás termékek piacának.
Érdemes tehát ebben a szektorban keresgélni a befektetési lehetőségeket. Akkor azonban, ha nem akarjuk ilyen mélyen beleásni magunka a részvények kutatásába, megfelelő választás lehet egy luxusipari cégek részvényeit kezelő portfólióba tenni megtakarításunkat. Ennek esetében a portfóliót kezelő cég sikerdíj ellenében kezeli befektetésünket, tehát érintett a minél magasabb hozam elérésében. (Solar Capital)