Kitiltják a médiából a gyógyszerreklámokat
2015. 12. 15. 18:10
Kitiltják a romániai rádió- és televízióműsorokból a gyógyszer- és gyógyszertárreklámokat - közölte Végh Sándor szenátor, az intézkedést tartalmazó törvénytervezet kezdeményezője az MTI-vel kedden.
A javaslatot a szenátus - a szakbizottsági ellenjavallat dacára - nagy szavazattöbbséggel fogadta el, hatályba lépéséhez pedig már csak az államfő aláírására van szükség.
Eddig csak a vényköteles orvosságok reklámozását tiltotta az audiovizuális törvény, ezt most a vény nélkül megvásárolható gyógyszerekre is kiterjesztették. A tilalom nem terjed ki a nyomtatott sajtóra, az internetre, vagy más reklámhordozókra. Gyógyhatású készítményeket, étkezési kiegészítőket továbbra is szabad reklámozni a román audiovizuális médiában.
---
Egészségügyi kalkulátoraink segítségével megtudhatja:
---
"Nem tartom etikusnak gyógyszert és patikát reklámozni" - magyarázta az MTI-nek a Romániai Magyar Demokrata Szövetség (RMDSZ) politikusa. Kifejtette: a betegségek kezelése, a gyógyszerek adagolása egészségügyi, nem pedig kereskedelmi feladat, amellyel orvosoknak és nem marketingeseknek kell foglalkozniuk.
Végh Sándor szerint a megtévesztő gyógyszerhirdetések hatására egyre többen orvosi javallat nélkül kezelik magukat, és sokszor több bajt, mint hasznot okoznak vele, későbbi kezelésük pedig drágább, mintha eleve a helyes kezelést írták volna fel számukra. Hozzátette: igaz ugyan, hogy a gyógyszerreklámok végén "elhadarják", hogy az esetleges mellékhatásokról a vevő kezelőorvosától kérhet tájékoztatást, de szerinte ezt nem a gyógyszer kiválasztása és beszerzése után kéne megtenni, a kezelést és adagolást is szakemberre kéne bízni.
A szenátor elmondta: azt is erkölcstelennek tartja, hogy a gyógyszertárak és orvosságokat forgalmazó hálózatok is elkezdték hirdetni magukat. "Mikor megy az ember patikába? Amikor beteg. Románia egy beteg társadalom és ha ezt még reklámozzuk is, akkor annál rosszabb lesz" - jelentette ki az RMDSZ szenátora.
A Hotnews.ro hírportál szerint a törvény kihirdetése érzékeny veszteséget jelenthet a médiának. Egy tavalyi felmérés szerint a gyógyszeripar évi 300 millió eurót költ hirdetésekre Romániában, ennek csaknem kétharmadát tévéreklámra. A portál szerint a román reklámpiacon a gyógyszeripar a legnagyobb vásárló, amelytől a hirdetési bevételek 13 százaléka származik.
Az Axel Springer megveszi a Politicót
az Axel Springer német kiadóvállalat a washingtoni Politico hírportál kiadóját, bővítve ezzel amerikai portfólióját - jelentették csütörtökön két amerikai lap, a The Wall Street Journal és a The New York Times internetes kiadásai.
Három partnerre lehet szükség a kormányalakításhoz Németországban
Németország második világháború utáni történetében először nem kettő, hanem három partnerre lehet szükség a kormányalakításhoz a szeptemberi szövetségi parlamenti (Bundestag-) választás után - jelentette ki az egyik legtekintélyesebb német választási szakértő csütörtökön Berlinben.
Áruházakban és iskolákban is felvehető lesz az oltás Brüsszelben
Az új típusú koronavírus ellen védettek arányának növelése érdekében szeptembertől a belga főváros több nagyáruházában is lehetőség nyílik az oltásra - derül ki csütörtöki közlésekből. Brüsszelben októbertől újra kinyithatnak a zenés szórakozóhelyek, bár Belgiumban az elmúlt hét napban átlagosan négy százalékkal emelkedett a koronavírussal fertőzöttek száma.
Új közép-európai keresleti igazgatót nevez ki a Mars
A Mars, a világ egyik legnagyobb édesség-, rágógumi-, élelmiszer- és kisállateledel-gyártója Daniela Hlavackovát nevezi ki új közép-európai keresleti igazgatójává. Daniela, aki korábban Szlovákia piaci igazgatója volt, most a régió négy országában - Csehországban, Romániában, Magyarországon és Szlovákiában – lesz felelős a marketingtevékenységért és az ezáltal ösztönzött növekedésért.
A vártnál nagyobb mértékben romlott a GfK német fogyasztói hangulatindexe
A vártnál nagyobb mértékben romlott a GfK német fogyasztói hangulatindexe szeptemberre. A gazdaságkutató intézet csütörtöki jelentése szerint szeptemberre vonatkozóan mínusz 1,2 pontra csökkent a fogyasztói hangulatindex az előző havi mínusz 0,4 pontról. Az elemzők kisebb esést, 0,7 pontot vártak.