Kutatás mutat rá, hogy káosz uralkodik a magyar cégek marketingjében

A középvállalkozások mindössze hat százaléka tudta nagymértékben növelni a marketingtevékenységét 2020-ban, derül ki egy friss kutatásból. A felmérés arra is rávilágított, a cégek megszokás útján terveznek, ha terveznek egyáltalán és a többségnek nincs arra vonatkozó stratégiája, hogyan tudna tovább növekedni. Marozsák Szabolcs, a Clientfactory CEO-ja arról beszélt, tapasztalataik szerint csak a vállalkozók töredéke költi legalább bevételei 5 százalékát a marketingre, pedig egyetlen forint sem lenne kidobott pénz megfelelő előkészítés esetén.

Kutatás mutat rá, hogy káosz uralkodik a magyar cégek marketingjében

A közepes magyar cégek nem tudatosan készülnek a piacra, jobbára a meglévő ügyfeleik adják a jövedelmük nagy részét, a termékfejlesztések pedig a hozzájuk befutó igények alapján történnek, nincs meghatározva világos szabály, merre akarnak tartani. Ezek a legfőbb megállapításai annak a telefonos kutatásnak, aminek kérdéseit több száz, többségében nagykereskedelemmel és gyártással foglalkozó vállalat vezetői válaszoltak meg.

A Clientfactory éppen azért érezte fontosnak elvégezni a felmérést, mert 5 éves tapasztalataik azt mutatták, hogy a magyar vállalkozások kevésbé tudatosak a pr- és marketingtevékenységük tervezése terén. Arra voltak leginkább kíváncsiak, hogy általánosságban milyen tendenciák jellemzik ezen a területen a kkv-kat.

56 százaléknak nincs marketingterve

A kutatás egyik legnagyobb pozitívuma, hogy a megkérdezettek 71 százalékának nőtt a bevétele a tavalyi évben és mindössze 18 százalék nyilatkozta azt, hogy csökkent. Azt viszont már csak a válaszadók elenyésző része tudta meghatározni, hogy a változás minek volt köszönhető. Jellemzően külső körülményeket említettek, ami a tervezés hiányára utal.

A marketingtevékenység hatékonyságát a kitöltők közel fele minősítette változatlannak, csupán 6 százalék nyilatkozott úgy, hogy nagymértékben növelni tudta azt. A tudatos tervezés hiányából fakad, hogy a megkérdezettek közel fele nem tudta meghatározni, hogy ez milyen eszköz használatából ered.

A válaszadók négyötöde végez valamilyen bevételtervezést, míg a fennmaradó cégek egyáltalán nem készítenek hasonlót. A kitöltők egyharmada a pr- és marketingtevékenységtől várt eredményeket sem tervezi meg előre, minden tízedik vállalat pedig megszokás útján tervez.

A marketing a piacnyitás lelke

Marozsák Szabolcs, a Clientfactory CEO-ja arról beszélt, a cégek többségénél nincs meg az a szakmai tudás, amire szükség lenne egy ilyen tervezéshez. Példaként említette, Magyarországon sokan csak most kezdenek el azon gondolkozni, hogy növelni kellene az internetes kommunikációt a vevők megszerzése érdekében.

„Ha a cégvezetőnek nincs rálátása valamely munkaterületre, például a marketingre, akkor a beosztottnak sem lehet átadni, hogy mit várunk el tőle, nem lehet levonni a következtetést, hogy amit csinált, eredményes volt-e. A legtöbbeket csak az érdekli, mennyi pénz lesz belőle, pedig a marketing, a PR, a termékfejlesztés és az értékesítés kéz a kézben járnak, a különálló szakmák összefüggenek egy vállalat életében” – magyarázta.

A Clientfactory bevétel növelési szakértője szerint egészen meglepő, de a cégek nem is tudják megmondani, hány partner vásárolt tőlük az adott üzleti évben, marketing szempontból teljesen hiányzik a tudatos elemzés, ami megvan a pénzügyek terén.

Marozsák Szabolcs elmondta, marketingkampányt kutatás nélkül értelmetlen csinálni. A múlt tényei és az üzlet terv számainak ötvözésével lehet tudatos piacbővítésben és piacnyitásban gondolkozni, ehhez kell olyan szolgáltatókat találni, akik képesek javasatokat tenni és az eredményekért garanciát vállalva segíteni az előre jutásban.

Nem tartják be az „5 százalékos szabályt”

„Ismerjük azt a mondást, hogy a marketingre költött pénz fele kidobott pénz, csak azt nem tudjuk, melyik fele. Egy rossz kampány tényleg rendkívül elkeserítő eredményt tud hozni nagyon nagy összegből is, de ha megfelelően van előkészítve, akkor egy forintot sem dobunk ki az ablakon” – fogalmazott.

Marozsák Szabolcs végezetül arról is beszélt, hogy tapasztalataik szerint csak nagyon kevesen költik a jövedelmük legalább 5 százalékát marketingre, pedig arra úgy kellene tekinteni, mint szükséges jóra, akárcsak egy új gép, eszköz vásárlására. Ők maguk az elmúlt 5 évben 59 cégnél értek el kiemelkedő eredményeket marketinggel, egy alkalommal például 32 százalékkal tudták növelni az árajánlatkérők számát egy új marketingstratégia hatására. Ennyit számít, ha felkészült tervezéssel indít egy cég vevő szerző marketing kampányt!

Hozzászólások

Más országok is érdeklődnek a magyar fejlesztésű autós segélyhívó iránt

Több ország is érdeklődik a magyar fejlesztésű, járművekbe utólag is beszerelhető, automatikus közlekedési segélyhívó iránt - közölte az Albacomp RI Rendszerintegrációs Kft. az MTI-vel.
2021. 06. 13. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Továbbra is érdemes napelemes rendszert telepíteni

Annak ellenére, hogy változik a háztartási napelemes rendszerekkel megtermelt áram elszámolása, a szakértő szerint továbbra is megéri ilyen beruházásba fektetni.
2021. 06. 13. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Hétfőtől kedvezményesen vásárolhatnak az önkéntes véradók

Fél évig kedvezményesen vásárolhatnak az elfogadóhelyeken a véradók az Önkéntes véradó virtuális kártyával hétfőtől - közölte az Országos Vérellátó Szolgálat (OVSZ) a véradók világnapja alkalmából az MTI-vel.
2021. 06. 13. 13:05
Megosztás:
Hozzászólások:

Húsz javaslatról szavaz az Országgyűlés a nyári szünet előtt

Az Országgyűlés kétnapos üléssel fejezi be tavaszi ülésszakát a jövő héten. A képviselők hétfőn interpellációkat intézhetnek a kormány tagjaihoz, kedden pedig több mint húsz előterjesztésről szavaznak, így például végleges formába önthetik Magyarország 2022-es költségvetését.
2021. 06. 13. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A héten új csúcsot döntött a BUX

A Budapesti Értéktőzsde (BÉT) részvényindexe, a BUX 48 845,84 ponton, új történelmi csúcson zárta a hetet pénteken, ami 563,70 ponttal, 1,17 százalékkal magasabb az előző heti záráshoz képest.
2021. 06. 13. 10:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Ipari és építőipari adatok érkeznek a jövő héten

Több statisztikai adat is megjelenik a következő héten, köztük az ipari termelés és az építőipar áprilisi teljesítményének adatai.
2021. 06. 13. 09:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Turistaútvonalat fejlesztenek Somogyban

Kilátó építésével, faszerkezetű híd felújításával, valamint gyalogos turistaútvonal fejlesztésével növelik Balatonberény, Kaposvár és Kereki turisztikai vonzerejét; az ez év végéig tartó beruházásra mintegy 215 millió forintot költenek - tájékoztatta a SEFAG Erdészeti és Faipari Zrt. az MTI-t.
2021. 06. 13. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A 2022-es adótörvény több szabálya már most is alkalmazható

A jövő évi adótörvény több kedvező szabálya már alkalmazható, június 10-től ugyanis többféle jövedelem vált adómentessé, és megnőtt az egyetemet támogató cégek adókedvezménye is. Az energiaellátók már az idei évre alkalmazhatják a kedvező veszteség elszámolási szabályokat, és már az idén fehéredhet a kriptopiac is - tájékoztatta Izer Norbert az MTI-t.
2021. 06. 13. 05:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Megtriplázódott a vendégéjszakák száma Magyarországon

Májusban a tavalyihoz viszonyítva több mint 200 százalékkal, több mint 1 millió 250 ezerre nőtt a vendégéjszakák száma Magyarországon - közölte a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója az ügynökség hivatalos szombati podcastjában.
2021. 06. 13. 01:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Jobb nyárra számít a Balatoni Hajózási Zrt.

A Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart) bizakodva tekint a 2021-es nyári szezon elé, a járvány előtti idők visszatérésére számít, felújított hajókkal, kibővült menetrenddel és programkínálattal ünnepli a balatoni hajózás 175. évét - hangzott el szombaton a társaság szezonnyitó ünnepségén, amely Siófokon kezdődött, majd Balatonfüreden ért véget.
2021. 06. 13. 00:05
Megosztás:
Hozzászólások:

Új innovációs negyedet alakít ki Budapesten a BME

Új innovációs negyedet alakít ki a fővárosban, az Infopark környékén a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) - közölte a BME az MTI-vel.
2021. 06. 12. 22:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Ezekkel a számokkal nyerhettél az ötös lottón!

A Szerencsejáték Zrt. tájékoztatása szerint a 23. héten megtartott ötös lottó és Joker számsorsoláson a következő számokat húzták ki:
2021. 06. 12. 21:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Új fejlesztés kezdődik a Kiskunsági Nemzeti Parkban

Hamarosan megkezdődik egy hajtánypálya építése a Kiskunsági Nemzeti Parkban található Csaj-tónál, amelynek révén a látogatók a madarak zavarása nélkül tudnak majd betekinteni az állatok életébe - közölte agrártárca az MTI-vel szombaton.
2021. 06. 12. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Megérkezett az év első tartós hőhulláma

Az éjszaka várható hidegfront elvonultával érkezik az év első tartós hőhulláma - hívta fel a figyelmet az Országos Meteorológiai Szolgálat szombaton a Facebook-oldalán.
2021. 06. 12. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Megújul a munkavédelmi hatóság eszközparkja

Korszerű eszközöket szerez be, és így hatékonyabb ellenőrzéseket folytathat le a munkavédelmi hatóság a munkavállalók egészségének megőrzése érdekében - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára szombaton az MTI-vel.
2021. 06. 12. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Helytelen korhatár-besorolás miatt kapott bírságot az RTL Klub szolgáltatója

Nem megfelelő korhatár-besorolásért 12 millió forintos bírságot rótt ki az RTL Klub szolgáltatójára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa legutóbbi ülésén. Két helyi frekvenciapályázaton a grémium elvégezte az alaki vizsgálatot, valamint elfogadta három vidéki rádiós pályázati felhívás tervezetét is.
2021. 06. 12. 10:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Jelentős a növekedés a hazai kockázati és magántőke befektetések piacán

Tavaly 236 tranzakció keretében a magyarországi cégek több mint 226 millió euró értékű kockázati- és magántőke-befektetésben részesültek hazai és külföldi alapoktól; ez a tranzakciók számát tekintve 15 százalékos növekedés 2019-hez képest, a befektetett összeget nézve pedig 36 százalékos - közölte a Magyar Kockázati- és Magántőke Egyesület (HVCA) pénteken.
2021. 06. 12. 09:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Rekordot döntött a hazai könyvkiadás 2020-ban

A Magyar Könyvkiadók és Könyvterjesztők Egyesülése (MKKE) és a Tárki közös felmérése alapján a megkérdezett magyarok 31 százaléka több időt szánt olvasásra 2020-ban, mint a pandémiát megelőző évben. A növekvő olvasási kedv hatással lehetett a kiadott művek számának emelkedésére. 2010 óta tavaly jelent meg a legtöbb könyv (14 700), ugyanakkor a példányszámok évek óta csökkennek – derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) A könyvkiadás jellemzői című elemzéséből.
2021. 06. 12. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Tényleg nyári szabadságra ment a moratórium?

A hiteltörlesztési moratóriumot a kormány további egy hónappal, szeptember végéig a jelenlegi feltételek mellett meghosszabbította. Bár a moratórium így „nyári szabadságra” ment, az ügyfeleknek nem árt számolniuk, mit is jelenthet, ha akár 2022. végéig tovább él a fizetéskönnyítő lehetőség. A money.huszakértői szerint rugalmasabb szerződésmódosítási feltételekkel vagy a hitelcsere lehetőségével az ügyfelek még inkább nyertesei lehetnek a moratóriumnak.
2021. 06. 12. 05:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Digitális toborzási trend és átrendeződött online munkaerő piac

A magyar HR-szakma óriási technológiai változáson ment keresztül az elmúlt 1,5 évben. A megváltozott toborzási rendszerek és álláskeresési szokások, a megújult elvárások és a vállalati toborzási verseny kiéleződése, a vírushelyzet miatt folyamatosan változó munkaerő piaci áramlások digitális átállásra kényszerítették a piaci szereplőket. Az Interspeedia toborzó szoftver specialistája és a Performia Hungary Kft. ügyvezető-tulajdonosa, Nemes-Nagy Szilvia a megváltozott toborzási kihívásokat érintő kérdéseket járta körbe azzal kapcsolatban, hogyan legyenek versenyképesek a cégek, átalakítva eddigi toborzási szokásaikat a digitális szemyélzetfelvételi folyamatokra.
2021. 06. 12. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások: