Kutatás: több magyar terméket vettünk a járvány alatt, és akár többet is fizetünk értük

Egy friss kutatásból kiderült, hogy a vásárlók több mint egyharmada 10 százalékkal többet is hajlandó fizetni egy termékért, ha az Magyarországon készült. A járvány ideje alatt megugrott azoknak a száma, akik több magyar árut vesznek. A fogyasztókat a hazai áruk kiválasztásában leginkább a védjegyek segítik. Ezek közül a Magyar Terméket tanúsító védjegyet nevezte meg a legtöbb megkérdezett a magyar eredetet mutató jelölések közül.

Kutatás: több magyar terméket vettünk a járvány alatt, és akár többet is fizetünk értük

A hazai vásárlók egyre nagyobb arányban keresik az itthon készült árukat, ez pedig most fontosabb, mint a Magyar Termék védjegyrendszert működtető cég létrehozása óta eltelt 15 évben bármikor – emelte ki Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője a fogyasztói felmérésüket bemutató sajtótájékoztatójukon. Az InnoFood Marketing által végzett kutatás eredménye azt mutatja, hogy a megkérdezettek 84,2 százaléka említette az eredetmeghatározás segítőjeként a védjegyeket, míg például az ismert, magyaros hangzású márkanevet csak 32,8 százalékuk.

Az idén év elején készült, reprezentatív online felmérés szerint a válaszadók 32,2 százaléka több magyar terméket vásárolt a járvány alatt, mint korábban.  Emellett pozitív új tendencia, hogy ez az arány a fiatal felnőttek, azaz a 18-29 évesek körében volt a legmagasabb 43,8 százalékkal. Az eredmények azt mutatják, hogy a hazai eredetjelölések közül kiemelkedően a Magyar Termék védjegyek a legismertebbek a fogyasztók körében, a spontán említést vizsgálva is minden más jelölést megelőznek.

Két, tulajdonságaiban és árában megegyező termék közül a válaszadók 80,6 százaléka a magyart választja a külföldivel szemben. 36,6 százalékuk 10 százalék felárat is hajlandó fizetni a hazai termékért, és ez az arány 44 százalékra nő, ha a magyar származást védjegy igazolja az árun. Tehát a védjegy csomagoláson történő szerepeltetése jelentősen hozzájárul a vásárlási hajlandósághoz.

Mennyire vagy spórolós? ITT megnézheted!

A megkérdezettek 25,8 százalékuk arról számolt be, hogy nem tudja megkülönböztetni a boltokban a hazai és külföldi árut. Ezért is fontos, hogy az elmúlt egy évben egyre több cég csatlakozik a Magyar Termék védjegyrendszerhez, számuk hamarosan elérheti a 200-at – hangsúlyozta Benedek Eszter.

A hazai védjegyek ismertsége mellett a megítélésük is nagyon kedvező. A válaszadók háromnegyedéhez eljutott a Magyar Termék #veddahazait kampánya, amelynek célját 96,6 százalékuk támogatta, hogy hazai termékek vásárlásával hazai munkahelyeket védhetünk meg. A #veddazahait kampány egyedülálló módon a magyar terméket gyártó valamennyi vállalat számára csatlakozási lehetőséget biztosított. Ezt a válaszadók 84,4 százaléka megerősítette a megkérdezés során, hiszen egyetértett azzal a kijelentéssel, hogy a #veddahazait kampány minden magyar termék vásárlását támogatja, nemcsak a védjegyesekét.

Támogatás a kereskedelmi láncoktól is

Benedek Eszter szerint a gyártók mellett a kereskedelemi hálózatok is egyre aktívabban támogatják a magyar termékek értékesítését. Közülük a PENNY Markettel kötött először stratégiai együttműködési megállapodást a Magyar Termék Nonprofit Kft. még 2012-ben. Ennek eredményét jól mutatja, hogy a PENNY Marketnek már több mint 500 saját márkás árucikkén találhatják meg a vásárlók a Magyar Termék védjegyek valamelyikét. A hazánkban negyedszázada jelenlévő, országszerte több mint kétszáz üzletet működtető diszkonthálózat elsődleges célja az, hogy lehetőleg hazai beszállítókkal dolgozzon, teljes választékának közel 60 százaléka tőlük származik. Olyan termékkörök is vannak, ahol ez az arány meghaladja a 80 százalékot, mint például a tejtermékeknél, húskészítményeknél, frisshúsnál és az alapvető élelmiszereknél. Szinte minden kategóriájukban található idehaza gyártott áru, a Magyar Termék védjegyeseknél pedig külön jelzik ezt a tényt az akciós kiadványaikban, kommunikációs felületeiken. A Magyar Termék Nonprofit Kft.-vel való együttműködés évek óta nagyon szoros és ezt a jövőben is így tervezik.

A Magyar Termék védjegyrendszert működtető cég megalakulásakor, 15 éve azonban még a gyártókat sem volt könnyű meggyőzni a hazai eredet jelölésének fontosságáról. A nonprofit társaság maroknyi létrehozójának egyike a Detki Keksz Kft. volt, amelynek alapító-tulajdonosa szerint ők a kezdeti érdektelenség ellenére bíztak abban, hogy előbb-utóbb más cégek is a csatlakoznak. Pavlova Olga úgy látja, hogy a legjobb ösztönző a siker, márpedig a Magyar Termék 15 év alatt kiemelkedően a legismertebb és legelismertebb eredetjelölő védjeggyé vált Magyarországon, és folyamatos fejlesztésével újabb és újabb gyártókat tudnak meggyőzni a védjegy megszerzésének fontosságáról.    

Használd, komposztáld! – erre buzdít az egyedi, természetes anyagokból komposztálható szívószálat és evőeszközöket készítő Vilhemp jelmondata. A közeljövőben törvényileg is tiltott, egyszerhasználatos műanyag eszközök fenntartható természetes rostszál alapú alternatíváját kínáló cég nemrég vált védjegyhasználóvá. „Olyan megoldást kerestünk, ami megfelel a modern életvitel igényeinek, ugyanakkor a fenntarthatóságnak is eleget tesz. Így született meg a Vilhemp alapanyaga, mely kizárólag természetes eredetű összetevőket tartalmaz. Kifejezetten hazai termesztők növényeit felhasználva, hazai technológiával készítjük el egyre bővülő termékkínálatukat az általunk kifejlesztett alapanyagból. Innovatív, feltörekvő vállalkozásként fontos számunkra, hogy kifejezzük elkötelezettségünket a hazai cégek sikere iránt. Ezért is örülünk, hogy a Hazai Termék védjeggyel erősíthettük vásárlóink bizalmát termékeinkben” – mondta el Rédey Soma, a Vilhemp Kft. alapítója.

Az egyik legújabb védjegyhasználó a Maci kávét gyártó Multi-Cikória Kft., melynek elődje, a Franck még 1822-ben alakult, és 1911 nyitotta meg cikóriafeldolgozó és pótkávégyártó üzemét a mai Jánossomorján. A gyárat ma működtető vállalat 2021-ben teljesen magyar tulajdonba került, azóta dolgoznak a márka újjáépítésén. Az új csomagoláson a frissen elnyert védjegy is megjelent a dobozokon. „Az új csomagolással azt is jelezni akartuk a vásárlóknak, hogy továbbra is megbízhatnak a nagymúltú és most megújuló gabonakávéinkban. Ezért is tartottuk kiemelten fontosnak, hogy elnyerjük a Hazai Feldolgozású Termék védjegy használatát” – emelte ki Horváthné Dr. Németh Szabina, a cég kereskedelmi vezetője. A jövőben szeretnének minden kezdeményezésben együttműködni a Magyar Termék Nonprofit Kft.-vel, amivel még közelebb hozhatják a hazai termékeket a vásárlókhoz.

Hozzászólások

Új csúcsra jutott a lakáshitelezés: 136,4 milliárd forint egy hónap alatt!

Júniusban eddig sosem látott összeget, 136,4 milliárd forint lakáshitelt vettek fel az emberek a bankokból - nyolc éve egy év alatt helyeztek ki a bankok annyi lakáshitelt, mint idén tavasszal egy-egy hónapban.Bár a piac már számolt az MNB kamatemelésével, a lakáshitelpiacon – miként azt a money.hu előre jelezte – a kamatemelés automatikus érvényesülésének gátat szabott a banki verseny. Kamatelőnye miatt egyértelműen a 10 évre fixált kölcsönök vették át a vezető szerepet a folyósításokban az idén.
2021. 08. 03. 20:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Új történelmi csúcson zárt a BUX

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 274,43 pontos, 0,56 százalékos emelkedéssel, 49 315,61 ponton, új történelmi csúcson zárt kedden.
2021. 08. 03. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Nagy bizonytalanságot okoz a hitelkeret jövője

Július 31-én lejárt az amerikai állam hitelkeretének felfüggesztése, így a Pénzügyminisztérium a hitelkeret megnöveléséig vagy ismételt felfüggesztéséig nem bocsáthat ki új állampapírokat.
2021. 08. 03. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Hamisítványokat is árultak az Eb-n

A 2021-es labdarúgó-Európa-bajnokságon Budapest négy mérkőzésnek adott otthont, ahol a játékosok és a szurkolók mellett a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) pénzügyőrei sem tétlenkedtek. A meccsek alatt a Puskás Aréna és a hivatalos szurkolói zóna környékén a társhatóságok támogatásával foglaltak le hamis termékeket és adózatlan cigarettát.
2021. 08. 03. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Erős negyedévet zárt az LG Electronics

Újabb erős negyedévet zárt az LG Electronics elektronikai és elektromos készülék- és berendezésgyártó dél-koreai konszern június végén.
2021. 08. 03. 06:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Robbanás előtt áll a hazai HR digitalizáció

Cégmérettől, iparágtól és digitális HR érettségtől függetlenül intenzív informatikai fejlesztési hullámra lehet számítani a HR területén – derül ki a Deloitte Digitális HR 2021 kutatásából. A HR technológiák aktuális magyarországi állapotáról átfogó képet adó felmérés szerint a HR adatok elemzése és a HR fókuszú üzleti intelligencia, az online képzések és fejlesztés, továbbá a toborzás, onboarding és tehetségmenedzsment lehetnek elsősorban a digitalizáció célkeresztjében.
2021. 08. 03. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Bővült az álláskeresőt alkalmazók adókedvezménye

2021. június 10-től bővült az álláskeresőt alkalmazók adókedvezménye. A szociális hozzájárulási adó kedvezmény a korábbi hat hónap helyett már három hónap munkanélküliség után is jár, az intézkedés 30 milliárd forintot hagy a vállalkozói szektorban - tájékoztatta az MTI-t Izer Norbert.
2021. 08. 03. 02:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Ez történt a magyar tőzsdén júliusban

Ugyan a járványügyi statisztikák globális romlása a világ legtöbb tőzsdéjén visszaesést hozott júliusban, a BUX index alakulásán ez nem mutatkozott meg: a Budapesti Értéktőzsde elsőszámú tőzsdeindexe tovább emelkedve, június után ismét csúcsot döntve 48 611 ponton zárta a hónapot. A forgalmat tekintve nyárias heteken van túl a BÉT: az OTP és a MOL vezetésével – a két papír forgalmi aránya újra megközelítette a 80 százalékot – a részvénypiac összforgalma 152 milliárd forintot tett ki – ez napi átlagban 6,9 milliárd forintnak felel meg. A brókercégek forgalmi rangsorát ismét a Wood zárta az első helyen, őt fej-fej mellett követte az Erste Bank és a Concorde.
2021. 08. 02. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Iskolakezdés: több tízezer forintba kerül az új tanév

Indul az iskolakezdési szezon: a magyar szülők az új tanévhez szükséges alapvető tanszereket 10-15 ezer forintért, iskolatáskát további 15 ezer forintért vásárolnak a REGIO JÁTÉK friss felmérése alapján. Az igazi roham augusztusban kezdődik, a vállalat online 10%, míg bolti vásárlás esetén 5% kosárérték-növekedésre számít a tavalyi évhez képest. A játékkereskedő felmérése szerint a szülők továbbra is a hagyományos oktatást preferálják.
2021. 08. 02. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

100-ból 78 magyar befogadna otthonába egy külföldi cserediákot

Egy friss, országos felmérés szerint a magyarok nyitottak a külföldi kultúrák iránt: egy, idén júliusban több száz fő megkérdezésével elvégzett online kérdőíves felmérésből az derült ki, hogy a magyar lakosság 77,9 százaléka szívesen befogadna otthonába 3-12 hónapra egy külföldi, középiskolás cserediákot.
2021. 08. 02. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Az MNB bírságot szabott ki az Erste Alapkezelő Zrt.-re

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 19,2 millió forint felügyeleti bírságot szabott ki az Erste Alapkezelő Zrt.-re az általa kezelt ingatlanalapokat érintő jogsértő eljárás miatt - közölte a jegybank hétfőn az MTI-vel.
2021. 08. 02. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Tovább gyorsult a termelői árak emelkedése

Júniusban az ipar belföldi termelői árai átlagosan 15,4 százalékkal voltak magasabbak az egy évvel korábbiaknál, ami 1,0 százalékponttal magasabb az előző havinál. Az exportárak 9,7 százalékkal emelkedtek a májusi 9,6 százalékot követően. Együttesen az ipari termelői árak átlagosan 11,6 százalékkal magasabbak voltak, mint tavaly júniusban - közölte hétfőn a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2021. 08. 02. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Ekkora összegű károkat okoztak a júliusi viharok

A júliusi viharkárok miatt a biztosítók csaknem tízmilliárd forintot fizettek már ki vagy különítettek el lakossági, ipari és intézményi, valamint casco károkra - közölte a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) hétfőn.
2021. 08. 02. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A magyar tőzsdei befektetők ezt élték át a héten

Növekvő forgalom mellett emelkedett a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) részvényindexe a héten, a BUX 48 610,95 ponton zárt pénteken, 1119,26 ponttal, 2,36 százalékkal magasabban előző heti záróértékénél.
2021. 08. 01. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Bővítette szolgáltatási zónáját a GreenGo

Mintegy 8 négyzetkilométerrel bővítette autómegosztó szolgáltatási zónáját Budapesten a GreenGo Car Europe Kft. - közölte a társaság pénteken az MTI-vel.
2021. 08. 01. 02:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Energetikai beruházással csökkenti áramköltségét a békéscsabai Dolcetta Kft.

Csaknem 17 millió forintos energetikai beruházással áramköltségének több mint 20 százalékát takarítja meg a jövőben a békéscsabai székhelyű édességipari cég, a Dolcetta Kft., amely több mint 700 millió forintból épít új gyártó- és raktárcsarnokot.
2021. 08. 01. 00:05
Megosztás:
Hozzászólások:

A megemelt minimálbér segítheti az ingatlanpiacot

Az idén erős évet vár az eddigi ingatlan adásvételek és hitelfelvételek felfutása alapján a Duna House, a cég várakozása szerint jövőre is hasonlóan alakulhat a piac, amit segít majd a megemelt minimálbér is.
2021. 07. 31. 22:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Sosem látott csúcson van a foglalkoztatás

Sosem látott csúcson van a foglalkoztatás, de folytatódik a munkahelyteremtés - áll az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) szombati, az MTI-hez eljuttatott közleményében.
2021. 07. 31. 21:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Tovább csökkent a kínai feldolgozóipar teljesítményének növekedése

Tovább mérséklődött a kínai feldolgozóipar teljesítményének növekedése júliusban, amikor az ország több részét megbénította a szélsőséges időjárás.
2021. 07. 31. 20:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Modern üzleti és termelési környezetet kialakító fejlesztést valósított meg az Uniholz Kft.

Befejeződött az Uniholz Kft. modern üzleti és termelési környezetet kialakító fejlesztése Hajdúnánáson, az acél kis- és nagykereskedelemmel foglalkozó kelet-magyarországi vállalkozás a több mint 70 millió forintos komplex logisztikai fejlesztéséhez 50,5 millió forint támogatást kapott a Széchenyi 2020 Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Programban (Ginop) - közölte a társaság az MTI-vel.
2021. 07. 31. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások: