Lenyomta a Ford a GM-et - 1998 óta nem volt erre példa
Az Autodata piackutató cég szerdán közölt felmérése szerint a Egyesült Államokban az év második hónapjában összesen 780 ezer új gépkocsi kelt el, ami 13 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Az első a Ford 142.285 eladott autóval, 43 százalékos éves szintű növekedéssel. A sikert az alacsony fogyasztású, középkategóriás modellek, például a Fusion népszerűségének tulajdonítják a cégnél.
Az évtizedekig éllovas GM a második helyre szorult vissza. A cég az egy évvel korábbinál 13 százalékkal többet, 141.951 kocsit adott el a 300 millió lakosú országban. Arra, hogy a GM elveszítse elsőségét, utoljára 1998-ben volt példa, mikor is sztrájk miatt leállásra kényszerült. Ed Whitacre elnök-vezérigazgató azonnal reagált: leváltotta a marketing és az értékesítési részleg vezetőjét, és elbocsátott egy sor régi menedzsert.
A harmadik a Toyota, amelynél az üzletmenetet a vártnál kevésbé rontotta a több mint 8 millió autót érintő visszahívási sorozat. A japán cég a tavaly februárinál 9 százalékkal kevesebb autót, 100.027 darabot értékesített az amerikai piacon. A nagyobb hanyatlást akciókkal kerülte el a Toyota, autónként átlagosan 1.833 dollár extra árkedvezményt adott februárban.
A februári értékesítései ráta a szezonálisan kiigazított évesített adatok alapján 10,4 millió gépjármű volt, mely leginkább a mostoha időjárás miatt elmaradt a januári 10,8 milliótól és az elemzők által várt 10,6 milliótól is. 2007 utolsó negyedévéig tartó évtizedben az átlagos értékesítés 16,8 millió volt.