Már több száz milliós rajongótábora van az e-sportnak

Hatalmas léptékben fejlődik a nagyvilágban az elektronikus sport, mely belátható időn belül olimpiai sportággá válhat.

Már több száz milliós rajongótábora van az e-sportnak

Az első ismert videojáték-bajnokság nyereménye 1972-ben, az amerikai Stanford Egyetemen a Rolling Stone pop-kult magazin egyéves előfizetése volt. A technika fejlődésével, a digitális és virtuális világ eljövetelével az e-sport mára már soha nem látott magasságokba jutott, valóságos iparággá növekedett, sőt további óriási fejlődési lehetőségek előtt áll. Egy-egy verseny díját már nem is dollárezrekben, hanem dollármilliókban számolják.

Becslések szerint tavaly az e-sportot figyelemmel kísérők száma világviszonylatban 436 millió volt.  A videojátékok kitermelték a maguk professzionális művelőit, akik versenyszerűen merülnek el egy-egy konkrét játék világában. Ebből élnek, saját rajongótáborral büszkélkedhetnek. Az esport-versenyek döntő mérkőzései stadionokat tudnak megtölteni offline, miközben online stream-közvetítések révén milliók követhetik nyomon a küzdelmeket az internet segítségével otthonukban, monitorjuk előtt.

Az e-sporthoz szorosan hozzákapcsolódott a fogadás világa, a szerencsejáték-ipar, így az alkalmi nézők jóval többen vannak, mint a rajongók, ám közülük sokan válnak rendszeres szurkolókká. Olyannyira, hogy a közönség csaknem fele ma már egyben rajongónak tekinti magát, számuk pedig a következő években tovább fog növekedni. Jelenleg már 215 millió ember tartja magát vérbeli e-sport-szurkolónak, A Safe Betting Sites szakportál előrejelzése szerint a rajongók száma világméretben 2024-re akár harmadával is növekedhet, és elérheti a 285 milliót. A Major League Gaming New York-i székhelyű e-sport-szervezet statisztikái szerint a nézők főleg a 18–34 éves korosztály tagjai közül kerül ki, 85 százalékuk férfi.

A virtuális sport népszerűsége az elmúlt években egyben együtt járt az iparág bevételeinek gyors növekedésével. Még az is nagy sikernek volt tekinthető, hogy 2020-ban, a koronavírus-járvány első évében e bevétel csak csekély mértékben, mindössze egyetlen százalékkal csökkent 947 millió dollárra, az egy esztendővel korábbi 957 millió dollárról.  Mértékadó becslések szerint ebben az esztendőben az e-sport átlépi az 1 milliárd dolláros bevételt. 2024-re pedig már az 1,6 milliárd dollár is reálisnak tűnik.

Sokan megkérdőjelezik, vajon igazi sportnak tekinthető-e az e-sport. Tény, hogy a versenyzők nem végeznek testmozgást, játék közben nem éri őket nagy fizikai megterhelés. Ugyanakkor a hozzáértők úgy látják, hogy az e-sport nagyfokú mentális felkészültséget, képzettséget kíván, és fontos szerepet tölt be a fizikai állóképesség is, bár ez az átlagközönség számára ez utóbbi gyakran rejtve marad.

A sport szó annyira helytálló az elnevezésben, hogy középtávú terveiben már a Nemzetközi Olimpiai Bizottság is fontolóra vette: az e-sportot érdemes lehet beilleszteni az olimpiai versenyprogramba.

Hozzászólások

VPN-szolgáltatókat blokkol Oroszország

Elkezdte blokkolni a VyprVPN és az Opera VPN szolgáltatót csütörtökön az orosz tömegtájékoztatási és távközlési felügyelet (Roszkomnadzor).
2021. 06. 18. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Szoftverrobotok csökkenthetik a súlyos munkaerőhiányt

A koronavírus-járvány lecsengésével szinte az összes szektorban rendkívül pozitívak a kilátások, ugyanakkor a cégek életét napjainkban a munkaerőhiány nehezíti meg. Ma már viszont sok olyan pozíció létezik, ami nagyon egyszerűen kiváltható szoftverrobotok alkalmazásával. Szőnyi András, a Mortoff üzletfejlesztési vezetője arról beszélt, hogy a technológia különböző applikációk használatában, fájlok konvertálásában, adatfeldolgozásban és komplex riportok generálásában is a vállalatok hasznára válhat úgy, hogy a már meglévő munkatársakkal kreatívabb feladatokat tudnak végeztetni.
2021. 06. 18. 02:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Rajzoló robot, önvezető autó és a repülés jövője

Június 15-én (kedden) szakmai napot tartott, június 16-án (szerdán) pedig nyilvános kiállítást rendezett a Mesterséges Intelligencia Koalíció. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Q épületében megrendezett kiállításon a SZTAKI és a Mesterséges Intelligencia Nemzeti Laboratórium (MILAB) más tagjainak fejlesztései is megtekinthetők voltak.
2021. 06. 17. 02:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Kutatás: Alulértékelik a cégvezetők az IT fejlesztések jelentőségét

A magyar cégvezetők a saját bőrükön érezték meg a jól működő informatikai háttér előnyeit, de sokan még mindig csak rövidtávú tűzoltásként tekintenek a távoli munkavégzésre – derült ki az Infosector Kft. friss kutatásából. A felmérés eredményei rámutattak, hogy habár számos cég életére volt pozitív hatással a távmunka, a vezetők közül sokan hajlamosak továbbra is alulértékelni az IT fejlesztések jelentőségét. A szakértők ugyanakkor kiemelték, hogy ha ezek a megoldások kézzelfogható előnyökkel járnak a szervezet részére, a vezetők ma már sokkal könnyebben döntenek az informatikai megoldásokba való befektetés mellett, mint a pandémiás válság előtt bármikor.
2021. 06. 16. 10:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Így támogatja a kormány a vállalkozások technológiaváltását

A gazdaság újraindításában is számítunk a magyar mikro-, kis- és középvállalkozásokra, amelyek a koronavírus-járvány alatt is helyt álltak, munkát és megélhetést adva a magyar családoknak és munkavállalóknak. Azért hirdetjük meg a Technológiaváltó támogatási programunkat, hogy a hazai cégek digitális megoldások, technológiafejlesztés, beruházások segítségével megerősödve jöjjenek ki a válságból, és képesek legyenek a kanyarban előzni - jelentette be György László gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkár vasárnap az Innovációs és Technológiai Minisztérium közleménye szerint.
2021. 06. 14. 05:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Kényes pont: a felnőttek 35%-a veszekszik a családtagokkal az eszközök frissítése kapcsán

A felhasználók eszközfrissítésekkel kapcsolatos attitűdjét vizsgáló globális szintű Kaspersky-felmérés arra a megállapításra jutott, hogy a frissítési tevékenység családi üggyé vált. A kutatás szerint a családos válaszadók több mint fele (62%-a) egyetért azzal az állítással, hogy a gyerekeknek és az idősebb rokonoknak segítség kell az eszközök frissítéséhez. A frissítések továbbá az otthoni kapcsolatokra is hatással lehetnek, ugyanis saját bevallása szerint a válaszadók 35%-a veszekedett már miattuk a családjával.
2021. 06. 11. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A robotok nem elveszik a munkánkat, hanem új munkalehetőségeket hoznak létre

A digitális transzformáció megállíthatatlan folyamat, ezért egyetlen cég sem engedheti meg magának, hogy félvállról vegye a mesterséges intelligencia alkalmazását. Szekrényi Péter Pedro célálmodó szerint óriási tévhit, hogy a robotok elveszik a munkánkat, mert az általuk elvégzett feladatok helyett újak jönnek létre, ám az egyelőre megjósolhatatlan, milyen új állások lesznek majd az elkövetkező évtizedekben. Az Amtech tulajdonosa személyes küldetésének tekinti, hogy beszéljen a változásról és annak következményeiről a vállalatoknak, mert ha ezeket megértik, akkor nem fognak többé félni a jövőtől.
2021. 06. 11. 09:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Alapjaiban változtatják meg a bankolást a digitális ügyfélélmény és új generációs elvárások

A pénzügyi szolgáltató szektor bizonyos szerkezeti sajátosságok miatt az új belépőkkel szemben a már piacon lévő vállalatoknak kedvez: a magas működési költségek, a viszonylag alacsony profitráták, a bonyolult törvényi szabályozás, és a bizalom nagy szerepe mind megnehezíti a kihívók helyzetét, mivel egyfajta természetes versenykorlátozó tényezőként hat. Azonban a digitális forradalom ezt a szektort is elérte, és komoly kihívások elé állítja az akár évszázados múlttal rendelkező, ügyfeleiket világszerte kiszolgáló bankokat. Ez a bankszertort saját működésében és ügyfélkommunikációban is érinti.
2021. 06. 10. 21:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Jön a hipersportolók kora

A sport digitális átalakulása megállíthatatlan: csapatok, klubok, ligák, sportrendezvény-szervezők, műsorszolgáltatók – a sport üzleti működésének minden érintettje felismerte az adatelemzés értékét. Az új technológiákkal pedig eljött a hipersportolók kora is. A Deloitte szakértőinek előrejelzései szerint merőben megváltozik a sportolók adatainak gyűjtése és feldolgozása, ami új bevételi lehetőségeket kínál az iparág jövőjében.
2021. 06. 09. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A mesterséges intelligencia miatt tombol az oltásellenesség - de a megoldást is az AI jelenti?

A pandémia elleni harcban az álhírek szinte ugyanolyan ádáz ellenségnek bizonyulnak, mint maga a koronavírus. Az interneten terjedő összeesküvés elméletek és téves információk nagyban hozzájárulnak az egész világon tapasztalható jelentős oltásellenességhez, illetve vírustagadáshoz. Ne csodálkozzunk, hiszen a hamis, hiteles forrásokat nélkülöző információk a kutatások szerint hatszor gyorsabban száguldanak a közösségi médiumoknak köszönhetően, mint a valódiak. A hackerek ráadásul AI-algoritmusok és botok hadával aknázzák ki még sikeresebben a fake news-ban rejlő lehetőségeket - a folyamat társadalmi következményei pedig beláthatatlanok. A „jófiúk” közben egyre több esetben éppen a mesterséges intelligencia segítségével veszik fel a harcot a kamuhírek kontrollálatlan terjedése ellen – de vajon hova vezet mindez? A Stylers Group szakértői elemzése következik.
2021. 06. 09. 05:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Rekord összeget költenek a cégek IT-ra

A történelem során 2021-ben először haladja meg a 4 ezer milliárd dollárt a nagyvállalatok IT működésre és fejlesztésre fordított kiadása. Négy olyan ország van csupán, ahol a nominális nemzeti össztermék meghaladja ezt az összeget: az USA, Kína, Japán és Németország.
2021. 06. 08. 05:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Még egy jó ideig eltarthat a globális chiphiány

Legalább a jövő év közepéig tart a globális chiphiány, amely hátráltatja az autógyártást és veszélyezteti a fogyasztási célú technológiai termékek szállítását is - erre figyelmeztetett a világ egyik legjelentősebb elektronikai bérgyártója, a szingapúri székhelyű Flex.
2021. 06. 07. 19:00
Megosztás:
Hozzászólások:

TikTok, Roblox és játékvideók: ezeket keresték a gyerekek 2020–2021-ben

Egy új Kaspersky Safe Kids tanulmány azt vizsgálta, mi iránt érdeklődtek a gyerekek 2020–2021-ben. A tavalyi év folyamán a „szoftver, audió és videó”, valamint az „e-kereskedelem” kategóriák iránt nőtt, míg az „internetes kommunikációs média” és a „számítógépes játékok” kategóriák iránt enyhén csökkent az érdeklődésük. A legnépszerűbb alkalmazások listáját a TikTok, a YouTube és a WhatsApp vezeti. Időközben a TikTok csaknem kétszer akkora népszerűségre tett szert, mint az Instagram.
2021. 06. 04. 02:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Új country sales manager a Tech Data-nál

Az elmúlt 24 évben az IBM, a Microsoft és az Intel magyarországi csapatát erősítő és a Fujitsu Hungary-t két évig ügyvezetőként irányító, az IVSZ munkáját tíz éven át elnökségi tagként, több esetben alelnökként segítő Gacsal József 2021. június 1-jével vette át a country sales manager pozíciót a Tech Data-nál a nyugdíjba vonulása miatt távozó Szegvári Jánostól.
2021. 06. 03. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Teret nyert az online kapcsolattartás

Az utóbbi években teret nyert az online kapcsolattartás, de az emberi kapcsolatok nem veszítettek a jelentőségükből - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) az MTI-vel kedden.
2021. 06. 02. 09:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Virtuálisan együtt, mégis egyedül?

Tízből nyolcan napi szinten interneteznek, heten az okostelefonjukról csatlakoznak a világhálóra. Bár manapság az emberek gyakrabban keresik egymás társaságát a virtuális térben, mint személyesen, a kapcsolataink nem veszítettek fontosságukból. Sőt a Covid19-járvány idején az összetartozás iránti igény még inkább felerősödhetett. A gyakori internetezés is növelheti a társas támogatottság érzését, hiszen a támaszt nyújtó kapcsolatok ápolására feltehetően részben online kerül sor – derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) Virtuálisan együtt, mégis egyedül? című elemzéséből.
2021. 06. 02. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Népszerűek a felhőszolgáltatások Magyarországon

Magyarországon az okostelefont használók körében népszerűek a felhőszolgáltatások, a harmadik helyet foglalják el a telefon leggyakrabban használt funkciói közül, az első helyen a böngésző, a második helyen a térképszolgáltatások állnak - közölte a Huawei Technologies Hungary hétfőn az MTI-vel.
2021. 06. 01. 05:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Kulcsszereplő lehet Magyarország az 5G-n beszélgető önvezető autók fejlesztésében?

Az autó már ma is több egyszerű személyszállító eszköznél: a fejlett infotainment rendszerek segítik a kommunikációt, a valós idejű tájékozódást, az utasok szórakozását, felügyeletét, egyre fejlettebb vezetéstámogató rendszerek szolgálják a biztonságot. A hálózatba kapcsolt járművek hamarosan már nem csak a sofőrrel, de egymással és az okos úthálózattal is képesek lesznek kommunikálni. Ehhez azonban egy kellően gyors és stabil kommunikációs platformra van szükség. Megbízható 5G hálózatra mindenhol.
2021. 06. 01. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Magyar cég szoftverével játszanak az Uber és a Microsoft munkatársai

Az utóbbi évek egyik legizgalmasabb hazai fejlesztése a Flinkit!, amely a klasszikus céges csapatépítőket ötvözi akár home office-ban, akár szabadtéren játszható saját online játékokkal. A fejlesztők komoly HR-es tapasztalatokra építve dolgozták ki a platformot, ami különböző kerettörténetek köré épülő kihívások elé állítja a játékosokat. Pintér Antal ötletgazda arról beszélt, mivel a koronavírus-járvány miatt az irodai munkavégzés háttérbe szorult, a személyes találkozók száma lecsökkent, alkalmazásukat azonnal az igényeknek megfelelően alakították át, így a korlátozások mellett is lehetővé téve az értékes csapatépítők megtartását.
2021. 05. 31. 10:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Sophos: a támadók átlagosan 11 napot töltenek el a hálózatokban

A Sophos közzétette az “Active Adversary Playbook 2021” című elemzését (“Az aktív támadók 2021-es ismertetője”), amely részletezi a támadók viselkedését, illetve az eszközöket, technikákat és eljárásokat (TTP-ket), amelyekkel a Sophos fenyegetéskutatói és incidenskezelői a valós támadások során találkoztak 2020-ban. A TTP detektálással kapcsolatos adatok 2021 korai időszakát is lefedik. Az eredmények azt mutatják, hogy a támadók által a felfedezés előtt eltöltött idő átlaga 11 nap volt, vagyis 264 óra. A leghosszabb felfedezés nélküli behatolás 15 hónapos volt. Az incidensek 81 százalékának képezte részét zsarolóvírus és a támadások 69 százalékánál használtak távoli asztal protokollt (RPD-t) a hálózaton belüli laterális mozgáshoz.
2021. 05. 29. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások: