Marketing a korona idején: marketinglépések kkv-knek, hogy minimalizáld a korona vírus okozta gazdasági károkat

A jelenlegi helyzet mindenkinek fáj. Együtt sír most a magyar (és nemzetközi) gazdaság, mert szinte mindenkit érintett közvetlenül vagy közvetve a vírus hatása. Sajnos nincs varázsszer, vagy olyan megoldás, amely minden iparágra működne, lesznek kisebb, és nagyon nagy vesztesek, de összeszedtünk néhány ötletet, javaslatot arra, hogy mi az, amit megtehetsz egy ilyen nehéz helyzetben azért, hogy mentsd a cégedet. Marketing ötletek a korona idejére.

Marketing a korona idején: marketinglépések kkv-knek, hogy minimalizáld a korona vírus okozta gazdasági károkat

A jelenlegi helyzet mindenkinek fáj. Együtt sír most a magyar (és nemzetközi) gazdaság, mert szinte mindenkit érintett közvetlenül vagy közvetve a vírus hatása. Sajnos nincs varázsszer, vagy olyan megoldás, amely minden iparágra működne, lesznek kisebb, és nagyon nagy vesztesek, de összeszedtünk néhány ötletet, javaslatot arra, hogy mi az, amit megtehetsz egy ilyen nehéz helyzetben azért, hogy mentsd a cégedet. Marketing ötletek a korona idejére.

1. NE pánikolj és ne pánikoltass

Érzelmektől túlfűtötten, beszűkült látótérrel nem lehet helyes döntést hozni. Épeszű gondolatokat kitalálni csak higgadtan, minden tényezőt átgondolva lehet, így ha úgy is érzed elsőre, hogy azonnal fel kell rúgnod mindent, ne tedd. Készíts vészforgatókönyvet többféle eshetőségre is felkészülve. Jelen állás szerint még nem válságról, hanem krízisről beszélünk, és a legjobb, amit most tehetünk, az az, hogy megpróbálunk talpon maradni és felkészülünk a krízis utáni helyzetre.

Amikor a kollégáiddal, ügyfeleiddel, partnereiddel kommunikálsz, szintén ügyelj arra, hogy higgadt maradj. Neked, mint vezető, példát kell mutatnod a viselkedéseddel, nem pedig tovább rontani az amúgy is bizonytalan helyzetet. Légy egyértelmű, empatikus, és ha el is uralkodik rajtad a pánik (időnként szerintem mindannyiunkkal megtörténik), akkor is figyelj arra, hogy senkit se ijessz meg a kelleténél jobban. Bizonytalan időkben sokszor már az is nagy eredmény, ha biztonságot adsz abban, amiben tudsz: pl a szolgáltatásod minőségében, a kiszállításban, az ügyfélszolgálatod segítőkészségében.

Kerüld a szenzációhajhász, félinformációkra támaszkodó posztokat, akciókat, nem kell mindenkinek meglovagolni a korona vírus körül kialakult médiafigyelmet.

Mennyi esélyed van, hogy havi 1 millió Ft-ot keress? ITT kiszámolhatod!

Inkább adj hasznos, kézzelfogható gyakorlati tanácsot a saját területedről:


-otthon, gyorsan elkészíthető recepteket,
-otthoni szabadidős elfoglaltságokat,
-házhozszállítási infókat.
-képzéseket
-könyv és filmajánlókat
-szorongás elleni tippeket
stb...

Szinte biztos, hogy van olyan terület, amiben hasznos infóval tudsz szolgálni, egy szexuálpszichológus pl arra adott nemrég tippeket a pároknak, hogy mivel dobhatják fel a szexuális életüket a karantén alatt. Légy kreatív, és pánikolás helyett ötletelj!

2. Alakítsd át az üzleti modelledet

Egyes iparágak (pl, rendezvények, oktatás, coaching) szinte egy nap alatt álltak át a teljes digitalizációra és a távoli munkavégzésre. Az előbbi példákban adja magát a megoldás, de gondold végig a saját piacodra is: mit tudsz esetleg online-osítani? Készíts videókat, podcasteket, tarts online órákat, coachingot, állj át az érintkezés mentes kiszállításra. Lehet, hogy nem a legideálisabb, de legalább nem lenullázódik a bevételed, csak megcsappan. Vészterhes időkben ez is eredmény.

Gondold végig, hogy milyen termékkel, szolgáltatással tudnád segíteni most a vásárlóid életét. Néhány példa a kézfertőtlenítőn és wc papíron túl:

-az azonnali home office-ba vonulás miatt hirtelen megnőtt a kereslet a laptoptáskák iránt
-az éttermek nagyrésze teljesen bezárt, pedig áttérhettek volna házhozszállításra, akár egy szűkített menüsorral (a cikk írása pillanatában még nem rendelték el hatóságilag az éttermek bezárását, csak szűkített nyitvatartását)
-ha már házhozszállítás: sokan nem tudnak, nem szeretnek főzni, de enni ők is fognak: mivel nagyon sokan megrendelték az éttermekben az ételt, és saját dobozokban hazavitték, bizonyos webshopokban megnőtt a kereslet a nem eldobható műanyag dobozok iránt
-a gyerekek otthonmaradnak, a szülőknek nagy feladat lesz a nap 24 órájában lekötni a kicsiket, így biztosan nyitottak a foglalkoztató könyvek, otthon is játszható játékok iránt
-mindegy, mit árulsz, juttasd el kényelmesen, biztonságosan a vevőidhez. Kooperálj másokkal: Ha te nem tudsz kiszállítani már a sok megrendelés miatt, a szomszédod pedig esetleg jelenleg munka nélkül maradt, kérd, hogy segítsen be a kiszállításba, stb.
-utazások, szálláshelyek esetén kezd el feltölteni a nyári és őszi szezont utasokkal, vendégekkel, kérj előleget, adj kedvezményeket. Amint véget ér a jelenlegi helyzet, az emberek sasként repülnek majd ki az otthonaikból,

Milyen főnök lennél? Megmutatjuk!

Tudom, hogy ez nagyon nehéz lépés lehet, főleg, ha 10-20 éve csinálod már a bizniszed a bevállt módszerekkel, és eddig működött. Most hirtelen megváltoztak a piaci szabályok, és egyszerűen el kell fogadnod, hogy azonnali változásra van szükség. A “márpedig ezt nálam nem lehet megcsinálni” hozzáállás most végzetes lesz.

3. Az élet nem áll meg, te se tedd!

Az emberek otthonról dolgoznak, nem járnak ki annyit. A kezdeti sokk után elkezd majd mindenki alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez, új szokásokat alakít ki, berendezkedik a megváltozott helyzetre. És akkor újra folytatódik az élet a megszokotthoz hasonló módon. Online fognak rendelni, lakásátalakítást terveznek, ruhát vásárolnak, könyvet rendelnek, üzleti folyamatokat optimalizálnak, képzik magukat.

Ha most mindent elvágsz, bezárod az üzletet, levágod a marketinget, nagyon fájdalmas lesz újraindítanod a rendszert a megfelelő pillanatban.

Krízis és válság esetén elsőként a legtöbben a marketing büdzsé befagyasztásához nyúlnak, mert ez tűnik a leggyorsabb megoldásnak. De ha elvágod az ügyfélszerzést, miből lesz bevételed? Miből fogod kifizetni az alkalmazottakat, a hiteleket, bérleti díjakat? Nem jó megoldás a teljes befagyasztés, helyette csoportosítsd át az erőforrásokat, hogy amint enyhül a helyzet, repülőrajtot vehess. Akik nem állnak le, a jelenlegi helyzet nagy nyertesei lehetnek. Néhány példa, amire most fókuszálhatsz:

-végezd el a régóta esedékes weboldal megújítását
-készíts SEO auditot, és tedd rendbe a weboldalad SEO-ját
-írd meg az új szövegeket, termékleírásokat
-készíts sok-sok Facebook, Instagram, LinkedIn posztot, aimvel nem értékesíteni akarsz még, hanem értéket adni. Amint alakul a helyzet, az ügyfeleid vásárlással hálálják meg, hogy kitartottál mellettük.
-készítsd el az új arculatodat, logódat, borító fotóidat
-Ha visszább is veszed a Facebook, Google hirdetési költésedet, ne nullázd le: tartsd fenn a kapcsolatot az ügyfeleiddel, építs adatbázist, akit azonnal tudsz majd mozgósítani, ha változik a helyzet. Mivel most mindenki leállítja a hirdetéseit, sokkal kisebb reklámzajjal kell megküzdened, ráadásul a kattintási árak is folyamatosan esnek.
-Készíts hírlevélkampányokat, automatizmusokat. Ez egy időigényes folyamat, amire általában a vállalkozóknak nincs ideje, kapacitása. Most lesz.
-nincs még kész online marketing stratégia a kezedben? Itt az ideje megcsinálni!
-személy szerint én most megemeltem a marketing költéseinket: a túlélés záloga, hogy pótolni tudjam a kieső bevételeinket

A lényeg, hogy most éld túl a krízis heteit, de ne állj le! Hosszú távra rendezkedj be, készülj fel a restartra. A korona helyzet sajnos feltehetően megtizedeli most a vállalkozásokat, így megtisztul a piac. Valószínűleg lesz olyan konkurenciád, aki eltűnik, vagy ellehetetlenül, te pedig újult erővel, megújult folyamatokkal kezdheted az építkezést.

Jelentősen nőtt a Duna House adózott eredménye és árbevétele is

Az ingatlanközvetítéssel és -fejlesztéssel foglalkozó Duna House-csoport konszolidált adózott eredménye 32 százalékkal, 270 millió forintra nőtt a második negyedévben éves összevetésben, ugyanebben az időszakban a csoport nettó árbevétele 3,4 milliárd forintra emelkedett, ez 2020 második negyedévéhez képest 78 százalékos növekedés - közölte a társaság pénteken az MTI-vel.
2021. 08. 29. 20:00
Megosztás:

Közel 4 százalékos volt a munkanélküliség júliusban

A munkanélküliek száma 189 ezer volt júliusban, a 3,9 százalékos munkanélküliségi ráta 0,1 százalékponttal csökkent az előző hónaphoz és 0,6 százalékponttal az egy évvel korábbihoz mérve - közölte pénteken a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2021. 08. 29. 18:00
Megosztás:

Ekkora volt foglalkoztatottak száma az előző hónapban

Júliusban 4 millió 704 ezer volt a 15-74 éves foglalkoztatottak átlagos havi létszáma - közölte pénteken a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2021. 08. 29. 16:00
Megosztás:

Javult a magyarok egészségértése

Javult a magyarok egészségértése a legtöbb területen, és emelkedett azoknak a száma, akik könnyebben megtalálják és jobban értik az egészséggel kapcsolatos információkat az elmúlt hat évben - közölte reprezentatív felmérése alapján az Innovatív Gyógyszergyártók Egyesülete szerdán az MTI-vel.
2021. 08. 29. 12:00
Megosztás:

Még több ezer elektromos készüléknél hibádzik a címkecsere

A tavaly megújított energiahatékonysági címkéket március elejétől az üzletekben is ki kell helyezni. A fogyasztóvédelmi hatóság három hónapon keresztül ellenőrizte az előírás teljesülését a hagyományos és az online kereskedelemben is. Hatezer vizsgált termék több mint negyedénél volt probléma - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) pénteken az MTI-vel.
2021. 08. 28. 15:00
Megosztás:

Így spórolunk a telefonszámlán egy felmérés szerint

Elsősorban online hívásokkal és üzenetekkel igyekeznek csökkenteni a mobilhasználati költségeiket a magyarok, 47 százalékuk részesíti előnyben a csevegőapplikációkat a hagyományos mobilhívásokkal szemben, 38 százalékuk pedig inkább e-mail-eket küld SMS-helyett - derül ki a transzparens mobilcsomag-összehasonlítással foglalkozó BillKiller friss reprezentatív kutatásából.
2021. 08. 28. 09:00
Megosztás:

Vitatja a Pannónia Nyugdíjpénztár a jegybank határozatát

A Pannónia Nyugdíjpénztár nem ért egyet a Magyar Nemzeti Bank (MNB) határozatában foglaltakkal, azokat kifejezetten vitatja; a pénztár vezetése vizsgálja a jogorvoslat lehetőségét - tájékoztatta a nyugdíjpénztár az MTI-t.
2021. 08. 28. 07:00
Megosztás:

Sporttörténeti kiállítás nyílt Budapesten

Ünnepélyesen megnyitották csütörtök este a helyi sportműhelyek és sportlétesítmények történetét bemutató II. kerületi Sporthistóriák című kiállítást, amely szeptember 2-ig a Klebelsberg Kultúrkúriában, szeptember 3-tól három héten át pedig a Marczibányi téri Művelődési Központban lesz díjmentesen megtekinthető.
2021. 08. 28. 06:00
Megosztás:

A hazai halgazdálkodási ágazat profitálhat az EUROFISH tevékenységéből

Szentpéteri Sándor, az Agrárminisztérium (AM) erdőkért felelős helyettes államtitkára és az AM Halgazdálkodási főosztályának vezetői Marco Frederiksennel, az Európai Halászat- és Akvakultúrafejlesztési Nemzetközi Szervezet (EUROFISH) megbízott igazgatójával egyeztettek az EUROFISH és Magyarország együttműködési lehetőségeiről, Budapesten - közölte az AM csütörtökön az MTI-vel.
2021. 08. 28. 03:00
Megosztás:

Elkészült a szeghalmi belvízrendszer vízrendezési főműveinek rekonstrukciója

Közel 1,2 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásból felújították a szeghalmi belvízrendszer vízrendezési főműveit - közölte a Körös-vidéki Vízügyi Igazgatóság (KÖVIZIG) csütörtökön az MTI-vel.
2021. 08. 28. 01:00
Megosztás:

Megszűnik a bérkerékpáros rendszer Nagykanizsán

A létrehozása után öt évvel, a magas fenntartási költségek és az alacsony kihasználtság miatt megszűnik Nagykanizsán a közösségi bérkerékpáros rendszer - egyebek mellett erről is döntött csütörtökön Nagykanizsa közgyűlése.
2021. 08. 28. 00:00
Megosztás:

Egész napos eseménnyel fejeződik be a Zenélő Budapest

Egész napos eseménnyel fejeződik be a Zenélő Budapest ingyenes koncertsorozat hetedik évada augusztus 29-én a Millenáris Széllkapu Parkban.
2021. 08. 27. 23:00
Megosztás:

Alig javult az orosz ipari termelés

A vártnál kevésbé nőtt az ipari termelés éves szinten júliusban Oroszországban, miközben havi szinten csökkenést regisztráltak.
2021. 08. 27. 22:00
Megosztás:

110 ezer rászoruló diák kap ingyenes tanszercsomagot

Több mint 110 ezer rászoruló diáknak osztanak ki ingyenes tanszercsomagot a tanévkezdésre - közölte a lebonyolító Klebelsberg Központ elnöke csütörtökön budapesti sajtótájékoztatón.
2021. 08. 27. 20:00
Megosztás:

Kiváló minőségű a magyar dinnye, de lesz belőle elég?

Kiváló minőségű a magyar dinnye, amelynek termőterülete valamivel csökkent a pandémia hatására, de a hozama emelkedett, így bőven jut a hazai piacra és exportra is - mondta az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára Balatonvilágoson, az Agrármarketing Centrum dinnyefogyasztást ösztönző kampányának sajtótájékoztatóján.
2021. 08. 27. 17:00
Megosztás:

Az MKB Bank adózás utáni eredménye elérte a 11,6 milliárd forintot

Az MKB Bank korrigált, konszolidált adózás utáni eredménye a második negyedévben 11,6 milliárd forintot tett ki, szemben az egy évvel korábbi 0,7 milliárdos veszteséggel, illetve az első negyedévi 28,9 milliárdos eredménnyel - tájékoztatta a pénzintézet a befektetőket a Budapesti Értéktőzsde honlapján közölt jelentésben.
2021. 08. 27. 07:00
Megosztás:

Erre kérte az iskolákat az Emmi

A tanév közeledtével a higiéniás és alapvető egészségvédelmi szabályok fokozott betartására kérte az iskolákat az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) csütörtökön.
2021. 08. 27. 02:00
Megosztás:

Emelkedett az 5, 10 és 15 éves államkötvények aukciós átlaghozama

A meghirdetett mennyiségnél 20 milliárd forinttal kisebb összegben, 35 milliárd forintért értékesített 5, 10 és 15 éves lejáratú államkötvényeket csütörtöki aukcióján az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK).
2021. 08. 27. 00:00
Megosztás:

Az E.ON Hungária Csoport marad a férfi és a női vízilabda ob I névadó főszponzora

A 2021/22-es szezonban is az E.ON Hungária Csoport lesz a női és a férfi vízilabda ob I névadó főszponzora.
2021. 08. 26. 23:00
Megosztás:

Tovább gyorsult a mezőgazdasági felvásárlási árak emelkedése

Júniusban 20,5 százalékkal magasabb volt a mezőgazdasági termékek átlagos felvásárlási ára az egy évvel korábbinál, ami 3,1 százalékponttal nagyobb emelkedés az egy hónappal korábbi 17,4 százaléknál. Az élénkülésben némi szerepet játszhatott a bázishatás, mert tavaly májusról júniusra 2,5 százalékponttal, 4,5 százalékosra mérséklődött a drágulás üteme. A legnagyobb drágulást a burgonya és a tojás mutatta.
2021. 08. 26. 22:00
Megosztás: