Médiatorta 2019 – 106,524 milliárd Ft volt a 2019-es teljes sajtópiaci bevétel

Médiatorta 2019 – 106,524 milliárd Ft a 2019-es teljes sajtópiaci bevétel. A korábbi trendfordulónak megfelelően, továbbra is komoly tényező a print hirdetési szegmens. A print hirdetések legnagyobb erőssége a fogyasztók szerint, hogy azok általánosságban nem irritálók, tartalmukat tekintve célcsoport relevánsak, hasznosak, figyelemfelkeltők, információs tartalmuk magas, hitelesebbek, mint bármely más médiumban elhelyezett hirdetések.

Médiatorta 2019 – 106,524 milliárd Ft volt a 2019-es teljes sajtópiaci bevétel

A sajtó megőrizte harmadik helyét a reklámpiaci tortában 

Az MLE összesítése alapján 2019-ben a „net-net” (ügynökségi és egyéb kedvezményekkel csökkentett) nyomtatott reklámpiac bevétele ismét növekedést mutatott, 41,237 milliárd forint volt. A sajtó összesített árbevétele, a lapterjesztésből származó 55,668 milliárd forinttal és a bevallásban szereplő online bevétellel együtt 2019-ben 106,524 milliárd forintA magyar piacon csaknem 7200 kiadványt megjelentető, mintegy 500 sajtókiadó üzleti modellje a változatlanul erős és stabil lapárbevételen alapul, amit kiegészítenek a hirdetési, valamint az évről évre emelkedő digitális tartalomhoz kapcsolódó bevételek. A bevalló kiadóvállalatok a print költésen kívül 9,620 milliárd Ft online hirdetési árbevételt realizáltak: ez az összeg jól mutatja, hogy a kiadók az online tartalomszolgáltatói piac hirdetési szeletéből is jelentős részt tudhatnak magukénak.


 

Építsük fel a bizalmat!

A kutatások egyértelműen mutatják: A fogyasztók a print médiában minden egyéb médiumnál jobban megbíznak, beleértve a digitális hírforrásokat és a közösségi média platformokat is.  A printben bíznak meg a legjobban az emberek: Az Inspira 2019-es ágazati kutatása alapján általánosan elmondható, hogy a nyomtatott sajtót tartalom szempontjából nagyon sokoldalúnak és hitelesnek tartják. A print, mind az internethez, mind a televízióhoz képest kompaktabban gyűjti össze az információt. Abban konszenzus van a törzsolvasók között, hogy a reklám szükséges és elengedhetetlen része a print tartalmának, valamint, hogy a címlap rendkívül meghatározó. Egyes médiumok kitüntetett figyelmet kapnak a fogyasztótól, ilyen az internet és különösen a nyomtatott sajtó. Párhuzamos médiafogyasztás esetén a legaktívabb és kizárólagos figyelmet a print kapja.  Ha a marketing szakemberek segíteni szeretnének az ügyfeleiknek a fogyasztói bizalom felépítésében, a print médiába való befektetés egy jó módja ennek. És miután a fogyasztók attól vesznek, akiben jobban megbíznak, ez az ügyfeleik részére magasabb eladásokat jelenthet.

COVID 19 - Rövidtávon nagy valószínűséggel hatalmas csökkenéseket leszünk kénytelenek elkönyvelni

A Magyar Lapkiadók Egyesülete 2020. március végén elsőként készített el egy kiadóvállalatokat megcélzó médiaszektor specifikus felmérést, hiszen a koronavírus járvány az életünk és társadalmunk valamennyi részét érinti, beleértve az írott sajtó iparágát is. Nemzetközi elemzések is alátámasztják, hogy még a lehető legjobb forgatókönyv szerint is a legtöbb országban hónapokon keresztül komoly gondok lesznek és a pandémiás helyzetből fakadó gazdasági, társadalmi következmények sokáig érezhetőek lesznek. 


A koronavírus és a hozzá kapcsolódó korlátozó intézkedések nagyot ütöttek a lapkiadói piacon: a kiadók (87%) nagy többsége komolyabb problémákat jelzett.

-A következő félév kilátásaira az erős pesszimizmus jellemző, a kiadók 67%-a szerint a koronavírus terjedése nagymértékben, 33%-a szerint pedig kisebb mértékben rontja a lapkiadó vállalatok kilátásait. 
-A vállalatok 60%-a biztos abban, hogy szükség lesz elbocsátásokra – mindössze 20% látja most a helyzetet úgy, hogy e nélkül is átvészelik ezt a nehéz időszakot.
-A járvány lecsengését követően a nagytöbbség min. 6 hónap után, de átlagosan 10-11 hónap alatt látja azt, hogy vállalata / vállalkozása elérheti a járvány előtti időszak árbevételi szintjét.  A kiadók harmada úgy látja, hogy ez 1 évnél is hosszabb időbe telik majd.
-A pénzügyi tartalékok többnyire végesek: a kiadók  14%-a egyhavi, 60%-a max. 3 havi tartalékkal vág neki a válságnak. Mindössze minden ötödik tag értékelte ‚kitartóbbnak’ a helyzetét. A mikrovállalkozások körében még rosszabbak a kilátások: minden ötödiknek 1 hónapon belül, 45%-uknak pedig 3 hónapon belül elfogynak a tartalékai.

A fenti folyamatok mellett azt is látjuk, hogy mind az online híroldalak, mind pedig a televíziós hírprogramok esetében nemzetközi szinten is az olvasók ill. nézők számának komoly emelkedését tapasztalták és a figyelem fokozódását, mert az emberek próbálják megérteni a járványt, hogy mit tesznek ez ügyben illetve, hogy ők maguk mit tehetnek. Ennek ellenére a kiadóvállalatok jelentős része bajba került a kialakult válsághelyzet alatt. A megnövekedett online forgalom és érdeklődés ellenére, a hirdetési bevételek tekintetében hatalmas esést könyvelhetnek el a kiadók. Az online hirdetési bevételek vonatkozásában más jellegű kihívással is kénytelenek szembenézni a kiadók, mert a hirdetők sok helyen fekete listára teszik a koronavírussal kapcsolatos híreket és néhány platform  átmeneti jelleggel blokkolja is a hirdetéseket a koronavírussal kapcsolatos tartalmak mellett. A forgalom hihetetlen mértékű megugrásával mindenki világosan láthatja a független és hiteles hírforrások jelentőségét. Kiadók beszámolói alapján azonban, a megnövekedett forgalmat nem tudják monetizálni, a hirdetők ugyanis jelentősen visszafogták, sok esetben befagyasztották költéseiket.


Az MLE a fenti folyamatok figyelembevételével állította össze azt a javaslatcsomagot, amelynek alapján bértámogatást, terjesztési segítséget és állami hirdetéseket kér a nyomtatott sajtó. A támogatás hasonló lenne a napokban elengedett médiaszolgáltatási díjon keresztül nyújtott terjesztési segítséghez.


Összességében elmondható, hogy rövidtávon nagy valószínűséggel hatalmas csökkenéseket leszünk kénytelenek elkönyvelni a hirdetési bevételek tekintetében. A hosszabb ideig eltartó recesszió vagy depresszió pedig igen sovány éveket jelent majd a média számára és bár nincsen egy univerzálisan alkalmazható minta, illetve a releváns kutatás már régebbi, mégis érdemes felhívni a figyelmet  erre a cikkre, mely szerint országonként eltérő mértékben ugyan, de átlagosan 5 %-kal estek vissza a hirdetési költések, ha 1 %-kal esett vissza a gazdasági teljesítmény.

Hogyan tovább?

Hirdessünk-e a COVID-19 válságidőszakban, teszi fel a kérdést számtalan márka tulajdonosa, főleg, ha a krízishelyzet során nem alapvető fontosságú termékeket vagy szolgáltatásokat forgalmaz. A kutatások azt mutatják, hogy a fogyasztók 92%-a szerint a márkatulajdonosoknak folytatniuk  kell a hirdetési aktivitást, mivel a járványhelyzettel kapcsolatos tudósítások és médiatartalmak mellett a fogyasztók jelenleg a szórakoztatás egyik formájának fogják fel a hirdetéseket, a normalitás biztonságos érzetét keltve bennük. Megváltozott, bizonytalan világunkban sokan a reklámokba kapaszkodva várják a krízishelyzet végét. Amíg még láthatóak, kaphatók a kedvenc márkák – ráadásul azt mondják: velünk vannak –, addig van remény, hogy egyszer majd az élet ugyanott folytatódik, ahol megszakadt. Hazai adatokból is látszik, hogy a vizsgált 18–59 éves korosztály több mint fele a reklámokat az élet folytathatóságával kapcsolja össze, nemcsak hogy felértékelik a fogyasztók a reklámkultúrát, de egyfajta mentőövként kapaszkodnak bele, a reklámok magáról az életről szólnak.


Az a termék, szolgáltatás, márka, ami most nincs jelen, az nem létezik. Merthogy másképp nem látható. 
A koronavírus-járvány alatt a legtöbb márkának át kell gondolnia a kommunikációs stratégiáját a jelen helyzetre alakítva, s megfelelő érzékenységgel kell megszólítania a vásárlókat. A Kantar szakértője szerint nagy hibát követnek el azok a vállalkozások, amelyek hat hónapnál tovább függesztik fel hirdetési aktivitásukat.

Hozzászólások

A nemzetközi protokolloknak is megfelelnek a Budapest Airport járványintézkedései

Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) és az Európai Betegségmegelőzési és Járványvédelmi Központ (ECDC) a napokban az európai légiközlekedésre vonatkozó közös ajánlásokat adott ki, amelyek biztosítják a repülőterek járványidőszak alatti biztonságos működését. A Budapest Airport már hetekkel ezelőtt bevezette az ajánlásokban foglalt intézkedéseket, és azokkal összhangban folyamatosan biztosítja az utasok és a repülőtéri személyzet egészségének védelmét.
2020. 05. 27. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Gyakrabban ebédel együtt a család a karanténban

A koronavírus-járvány ideje alatt több idő jut a családi étkezésekre, 10-ből 5 háztartásban pedig a gyerekek is kiveszik a részüket a konyhai munkából – derült ki a Nestlé által készített reprezentatív kutatásból, amely a magyar családok étkezési szokásait vizsgálta a karantén ideje alatt. Ha közös sütés-főzésről van szó, egyértelműen a palacsinta a sztár, a receptválasztásnál legtöbbször már az interneten keresünk, a menü összeállításánál pedig a családtagok ízlése a legfontosabb szempont.
2020. 05. 27. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Adófajták Magyarországon: 5 év csökkenés után lesz-e hátraarc?

Míg 5 évvel ezelőtt még 60 adófajtát tartottunk nyilván Magyarországon, addig múlt év végére ez a szám 54-re redukálódott. A minap bevezetett új válságadók azonban megakasztották a folyamatot. Kérdés, hogy megfordul-e a tendencia. Erre keresi a választ a Jalsovszky Ügyvédi Iroda összefoglalója.
2020. 05. 27. 05:00
Megosztás:
Hozzászólások:

MNB: A júniusi ülés tartogathat izgalmakat

Nem változott a kamatszint, a júniusi ülés lehet izgalmas. A várakozásoknak megfelelően nem változtak a kamatszintek, ezúttal új bejelentést sem tettek a döntéshozók. A következő, június 23-i ülés lehet izgalmasabb, akkor ismerhetjük meg a friss inflációs jelentés keretszámait, illetve az eddigi gyakorlat szerint online sajtótájékoztatóra is sor kerülhet az ülést követően.
2020. 05. 27. 04:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Negyven éve nem kötöttek annyian házasságot, mint 2020 első negyedévében

Negyven éve nem kötöttek annyian házasságot, mint 2020-ban márciusig, hiszen idén január és március között, 12 271 pár házasodott össze - közölte az Emberi Erőforrások Minisztériumának család- és ifjúságügyért felelős államtitkára kedden az MTI-vel.
2020. 05. 27. 02:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Hamarosan véget érhet a veszélyhelyzet - Milyen intézkedések maradnak érvényben?

Két héten belül megszavazhatja az Országgyűlés a koronavírus-járvány miatt elrendelt veszélyhelyzet és különleges jogrendi állapot megszüntetését - jelentette be a Miniszterelnökség parlamenti és stratégiai államtitkára kedden sajtótájékoztatón, Budapesten.
2020. 05. 26. 22:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Nem mindenkinek előnyös a TAO-könnyítés

Nem minden vállalkozásnak előnyös a járványhelyzet miatt bevezetett adózási könnyítés, hogy a beszámolót és a kapcsolódó társaságiadó-bevallást idén a szokásos május végi határidő helyett szeptember 30-ig lehet benyújtani, és az adókat is eddig kell megfizetni. A MAZARS lefrissebb összefoglalójából kiderül, hogy kiknek éri meg ezzel a könnyítéssel élni, illetve milyen adóalap csökkentő kedvezményeket érdemes igénybe venni.
2020. 05. 26. 22:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A Budapest Bank csatlakozik a Takarék Csoport és az MKB együttműködéséhez

A Budapest Bank Zrt. (BB) csatlakozik az MTB Magyar Takarékszövetkezeti Bank Zrt. (MTB) és az MKB Bank Nyrt. (MKB) stratégiai együttműködéséhez, amelyben egy hazai tulajdonú bankcsoport létrehozásának keretrendszerét vizsgálják meg és készítik elő - közölte a három pénzintézet kedden az MTI-vel.
2020. 05. 26. 21:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Ezekben a régiókban okozta a legnagyobb gazdasági károkat a koronavírus-járvány

Eltérő mértékben érintik a koronavírus-járvány okozta gazdasági nehézségek Magyarország különböző régióit az Intrum új, regionális fizetési indexe alapján (IRFI). A gazdaságilag fejlettebb régiókban kétszer akkora volt a visszaesés, mint a kevésbé fejlett északi és keleti térségekben, de a lakosságnak mégis itt fájhat jobban a válság.
2020. 05. 26. 20:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Szállodafejlesztéseinek új szakaszába lépett az Appeninn a Balatonon

A korábbi tervekkel összhangban az Appeninn Nyrt. a Club Aliga, valamint a vállalat érdekeltségébe tartozó balatonfüredi kikötő területén is minőségi szállodák építésébe kezdett. A hosszú távú ingatlanfejlesztési projektek eredményeképp összesen több mint 250 szállodai szoba és várhatóan 100-nál is több új munkahely jöhet létre a térségben, amivel a tőzsdei vállalat jelentős mértékben hozzájárul a balatoni turizmus fellendítéséhez.
2020. 05. 26. 20:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Horvátország után Szlovénia is megnyílt a turisták előtt

Szlovénia keddtől fokozatosan újranyitja határait: beléphetnek azok a külföldi állampolgárok, aki üzleti vagy más gazdasági érdekeltség miatt utaznak az országba, beleértve azokat a turistákat is, akik idegenforgalmi célokból látogatnak oda, feltéve, ha szállásfoglalásról szóló igazolást tudnak felmutatni a határon - derült ki a válságkabinet keddi sajtótájékoztatóján.
2020. 05. 26. 16:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Jókora tartaléka van még az MNB-nek

A piaci várakozásoknak megfelelően továbbra is 0,9 százalék lesz az alapkamat, a Magyar Nemzeti Bank Monetáris Tanácsa ugyanis keddi kamatdöntő ülésén nem változtatott azon, illetve a többi monetáris feltételen sem módosítottak a jegybankárok.
2020. 05. 26. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Az ingatlanpiacot is felpörgetheti az NHP Hajrá

A hazai ingatlanpiac újbóli fellendülését is segítheti az MNB által meghirdetett NHP Hajrá! program, amelynek keretében a mikro-, kis- és középvállalkozások ingatlanok vásárlására is fordíthatják a hitelösszeget. A hazai ingatlanpiac egyik vezető szereplőjeként az Indotek Group több mint 60 olyan, a konstrukció igénybevételével megvásárolható ingatlannal rendelkezik, amelyek az ország mintegy 50 pontján helyezkednek el, számos régióban lefedve ezzel a kkv-k igényeit.
2020. 05. 26. 14:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Ötcsillagos szállodát építene a Hell Energy csoport

A tatai Öreg-tó déli partján építene ötcsillagos, 120 szobás szállodát 24 milliárd forintos beruházással a Hell Energy csoport tagja, az Avalon Center Kft. - jelentette be a Hell kommunikációs igazgatója keddi sajtótájékoztatóján Tatán.
2020. 05. 26. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

41 milliárdra nő az Országgyűlés Hivatalának költségvetése

Több mint 41 milliárd forintra növekszik jövőre az Országgyűlés Hivatalának költségvetése az idei 37,4 milliárd után - olvasható a 2021-as büdzsé javaslatában, amelyet kedden terjesztett a Ház elé a pénzügyminiszter.
2020. 05. 26. 12:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Enyhén emelkedett a 3 hónapos diszkont kincstárjegy aukciós átlaghozama

Hozamemelkedéssel értékesített 3 hónapos diszkont kincstárjegyet (dkj) keddi aukcióján az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK).
2020. 05. 26. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

9500 vállalat vette igénybe a munkahelyvédelmi bértámogatást

A munkahelyvédelmi bértámogatást 9500 vállalat vette igénybe, ami 125 ezer munkavállalónak jelent többletbért - közölte az innovációs és technológiai miniszter kedden Kecskeméten.
2020. 05. 26. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Borokat vizsgált a Nébih

Irsai Olivér borokat vizsgált legújabb Szupermenta tesztjén a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih), a 25 minta mindenben megfelelt a hatósági és a laboratóriumi ellenőrzésen is - közölte a Nébih hétfőn az MTI-vel.
2020. 05. 26. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Hogy alakul a lízingpiac? - ábrán mutatjuk!

Finanszírozott összeg a teljes lízingpiacon
2020. 05. 26. 07:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Kisvállalkozói partnerhálózatát segíti a Szerencsejáték Zrt.

A Szerencsejáték Zrt. bónuszjutalékot tartalmazó hálózatvédelmi és fejlesztési akciótervvel segíti a koronavírus-járvány miatt nehéz helyzetbe került értékesítő partnereit, akiktől a munkahelyek megtartását, valamint a szolgáltatások színvonalának emelését kérik a támogatásért - mondta a társaság vezérigazgatója az MTI-nek nyilatkozva.
2020. 05. 26. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások: