Mekkora az ideális hirdetési keret egy webáruháznál?
Miért nehéz a tervezés?
Minden vállalkozásnak van egy maximális költségkerete, amelyet hirdetésre tud fordítani. A legtöbbször menet közben derül ki, hogy ez az összeg elegendő-e a meghatározott célok elérésére. Pontosan fel kell mérni a vállalkozás tevékenységét, célközönségét, a versenytársakat, a már üzemelő webáruházat és weboldalt. Ezek együttes elemzésével és például a sok éves tapasztalattal rendelkező Unas segítségével meg lehet határozni egy induló költségkeretet, de általában csak egy hónapnyi hirdetés tapasztalatainak összegzésével lehet pontosabb keretet kijelölni. Ezt azonban hónapról hónapra felül kell vizsgálni, és több hónap hirdetési statisztikáinak elemzésével fog kialakulni az ideális keretösszeg.
Van olyan webáruház, ahol elég lehet akár a havi 30 ezer forintos keret, viszont vannak olyan piaci szegmensek, ahol ez napi keretnek is kevés.
A hirdetés költsége több tényező együttesétől függ, milyen az Ön vállalkozása, milyen szektorban tevékenykedik, mennyire erősek a versenytársak. Az erős verseny felveri a kattintási árakat, és az kerül a keresőkben jobb pozícióba, aki hajlandó egy kattintásért többet fizetni.
Miért változik folyamatosan a kattintásonkénti ár?
A Google Ads egy saját, komplex algoritmus alapján határozza meg a kattintások árát. Ön beállíthatja a fiókjában, mennyi az a maximális ár, amelyet egy kattintásért hajlandó fizetni, de az egyenletben ez csak egy tényező, a kulcsszavak minőségi pontszáma, az átkattintási arány és a Google által a honlapra adott pontszám is befolyásolja a végső árat. Ha a Google leminősíti a weboldalt, a többi értékkel sem lehet ezt megfelelően feltornázni.
Egy kattintás általában 15 és 70 forint közötti összegbe kerül, de ma már előfordulnak 300-1.500 forintos díjak is.
Mennyibe fog a teljes kampány kerülni?
Egy induló webáruháznál legalább 3-6 hónapos intenzív hirdetési aktivitással kell számolni, és több dolgot is át kell tekinteni:
- Milyen hirdetési csatornát érdemes választani
- Milyen erősek a versenytársak
- Mely termékekre érdemes fókuszálni a hirdetést
- Milyen legyen a közösségi marketingstratégia
- Milyen javításokat kell eszközölni a weboldalon
- Milyen mérőszámok alapján lehet a célok elérését figyelni
A teljes kampányösszeg még ennek ismeretében is viszonylag tág határok között mozoghat, de hinnie kell a befektetett pénz többszörös megtérülésében, és a megtermelt profit egy részét vissza kell forgatnia a hirdetési keretbe.