Mindenki megőrült? Klikkolunk ezerrel...
Félidejéhez érkezett a kötelező biztosítási kampány, az első hét lendülete pedig továbbra is töretlen. A piacvezető Netrisk.hu biztosítási portálon tavaly a teljes kampány során, december végéig összesen 163 ezren kötöttek új kötelező biztosítást, ebből a kampány első két hetére 55 ezer szerződés esett. Az idei kampányban már eddig 130 ezren váltottak kötelező biztosítást a Netrisk.hu-n, 136 százalékkal többen, mint egy éve.
Úgy tűnik tehát, hogy az átszerződők száma már e hét közepén túlhaladhatja a tavalyit, miközben a java még hátra van. Hiszen a forgalom jellemzően az utolsó napokban a legerőteljesebb. A Netrisk.hu a modellszámítások alapján több mint 300 ezer szerződéskötésre számít a kampány végéig saját portálján. Ez azt jelentheti, hogy az idén már legalább minden harmadik biztosítást váltó autós a Netrisk.hu szolgáltatását veszi majd igénybe.
A biztosítótársaságok között a Netrisk.hu adatai szerint 11 vitt el eddig értékelhető, fél százalékot meghaladó részesedést az új szerződésekből, míg jelentősebb, tíz százalék körüli részesedése hét biztosítónak van jelenleg: a Genertelnek, a Generalinak, az Aegonnak, a Köbének, az Uniqának, a Posta Biztosítónak és az Allianznak. A legtöbb új szerződést továbbra is ez utóbbi, az Allianz viszi el. Az Allianzot új ügyfeleinek több mint fele (51 százalék) annak ellenére választja ki a Netrisk.hu statisztikája szerint, hogy a díjszámítás során talál más, kedvezőbb díjat kínáló biztosítót.
Még magasabb ez az arány a Generalinál (74 százalék) és a Groupamánál (83 százalék), míg több más biztosítótársasághoz szinte kizárólag a legkedvezőbb ár miatt szerződnek. Tény ugyanakkor az is, hogy a legjobban teljesítő Allianznál a most megszerzett új szerződéseknek csaknem 60 százaléka újrakötés. Vagy a legtöbb új kötelező biztosítást olyanok kötik, akik eddig is az Allianz ügyfelei voltak, az újrakötéssel ugyanakkor jelentősen csökkenthették biztosítási díjukat. A legtöbb biztosítónál lehetőség van a szerződések újrakötésére.
Ennek megfelelően a régi-új ügyfelek aránya több társaságnál is jelentős: a Posta új ügyfeleinek 32, a Generalinak 41 százaléka tartozik ebbe a körben. A Groupama Garanciál ennél is jóval magasabb az arány: az új szerződések nem kevesebb mint 76 százaléka újrakötés. Csaknem minden nyolcadik új ügyfél tehát a meglévő ügyfélkörből kerül ki.