Mobil-internet - mi alapján választjuk ki a szolgáltatót?
Az Ericsson piackutató részlege 15 éve vizsgálja a fogyasztók infokommunikációs termékekkel kapcsolatos magatartását. A mostani vizsgálatban összesen 2.300 amerikai, brit, indonéz és brazil mobilinternet-használóval készítettek interjút. A szolgáltatók két legfontosabb célja, hogy új előfizetőket toborozzon, a meglévőket pedig a szolgáltatások gyakoribb használatra buzdítsa.
A felmérés ezeket a szempontokat vizsgálva kereste a választ, amikor az előfizetők mobilhasználati szokásairól érdeklődött. A megkérdezettek 40-45 százaléka azt mondta, hogy többet használná a mobiltelefonját, ha nagyobb internetes sebesség állna rendelkezésére. Ugyanakkor 30-45 százalék úgy nyilatkozott, hogy az adatátvitel alacsonyabb ára kulcsfontosságú lenne a gyakori használathoz, közel ugyanennyien a mobil telefonok hosszabb akkumulátoros üzemidejét emelték ki.
A válaszadók több mint egyharmada szerint a jobb hálózati lefedettség is befolyásolja azt, hogy milyen gyakran böngésznek a neten. Sok fogyasztó csalódottságát fejezte ki, hogy olyan csomagot kénytelen választani, amelyet nem használ ki teljes egészében. (MTI)