Mégsem kell fizetni a MÁV biztosító volt ügyfeleinek?
Az egyesület elnöke rámutatott: a fogyasztóvédelmi szervezetekhez érkezett panaszok alapján a kárt rendező MABISZ visszaköveteli az általa kifizetett összeget a biztosított károkozóktól, és ez több fogyasztóvédelmi egyesület szerint is aggályos és elfogadhatatlan.
Pintér György közölte továbbá, hogy a felszámolás alatt álló MÁV biztosítóval szemben több biztosítottnak is gépjármű felelősségbiztosítással kapcsolatos követelése van, amit a felszámoló szervezet fedezethiány miatt nem tud kifizetni. Az egyesület elnöke szerint azért nem terhelhető a kár a károkozóra, mert ő azzal, hogy biztosítást kötött és nem tanúsított olyan magatartást, ami a biztosító helytállási kötelezettségét kizárná, a maga részéről úgy járt el, ahogy az adott helyzetben általában elvárható.
Emellett károkozóként, mint a fizetésképtelen egyesület tagja, magánvagyonával nem felel az egyesület kötelezettségeiért. Pintér György közölte, hogy a fogyasztóvédelmi egyesületek a helyzet megoldására javaslatot készítettek a Pénzügyminisztérium Pénzügyi Szakkollégiuma részére, amely napirendre is tűzte azt. A sajtótájékoztatón Baranovszky György, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének ügyvezető elnöke a biztosítási problémák mellett a garanciális javítások, az autópálya-matricák és az utaztatás területén felmerülő fogyasztóvédelmi hiányosságokra is felhívta a figyelmet.
Véleménye szerint az elmúlt időszakban a kormányzat teljesen elhanyagolta ezt a területet, és számos esetben a fogyasztók kiszolgáltatott helyzetben vannak a cégekkel szemben, ezért megfelelő fogyasztóvédelmi jogszabályokra volna szükség, Hozzátette: a Szociális és Munkaügyi Minisztérium egyedül gyenge ahhoz, hogy fogyasztóvédelmi ügyekben eljárjon.