Növekedés várható a magyarországi prémium autók piacán

A prémium autók szegmensében kétszámjegyű növekedésére lehet számítani az idén az új járművek magyarországi piacán Hesz Tamás, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) elnökségi tagja szerint.

Növekedés várható a magyarországi prémium autók piacán

Az egyesület az idén a teljes piac 7,5 százalékos bővülését, 125 ezer új autó értékesítését prognosztizálja 2017-hez képest, amikor a Datahouse adatai szerint 116 ezer új kocsi kelt el. A teljes piac 10,2 százaléka tavaly a prémium kategóriába tartozott.
    

Az adatszolgáltató 20 márkát sorol a prémium szegmensbe, amelyek együttesen 11 829 járművet adtak el 2017-ben Magyarországon, 18 százalékkal többet, mint egy évvel azelőtt. Ez kicsit elmarad a teljes piac 20 százalékos tavalyi bővülésétől, amit Hesz Tamás azzal magyaráz, hogy a magas árfekvésű járművek értékesítésében az összpiacitól eltérő trendek is jelen vannak. Például a prémium szegmensben az összpiacit 5,5 százalékponttal meghaladó, 79,8 százalékos a céges vásárlások aránya.  
    

A szegmens több mint 70 százalékát Magyarországon három márka - a Mercedes, az Audi és a BMW - adja, amelyek az utóbbi években egymás között osztották el az első három helyet. Az erőrangsorban tavaly előkelő helyen állt még a Volvo és a Lexus, a többi márka eladása azonban már az 500 darabot sem közelítette meg. 120-150 darabos eladást produkált például az Infiniti, a Jaguar és a Porsche, 20-nál kevesebb járművet adott el a Maserati, a Tesla, a Ferrari, és tavaly egy Lamborghinire is volt vevő Magyarországon. Az MGE szakértője szerint a szegmensben az új járművek átlagos tranzakciós ára 15-20 millió forint, ami egy-egy esetben 60-100 millió forintos egyedi árat is takarhat.
    

Hesz Tamás kifejtette: a prémium szegmens további bővülését megalapozza, hogy a piac láthatólag magára talált a válság óta. Reménykeltő a városi szabadidőautók (SUV) erőteljes térnyerése - a magyar összpiac 30 százaléka jelenleg már SUV. Ezt a kategóriát eredetileg a prémium márkák alapozták meg - emlékeztetett, rámutatva: az a márka lehet piaci nyertes, amely a termékpaletta, kiemelten is a SUV kategória modelljeinek frissítésében újat tud hozni.
    

Kitért arra, hogy a márkák ismertségében nagy támogatást jelenthet a magyarországi gyártóbázis, hosszabb távon ez az értékesítésben is megmutatkozik.
    

A környezetbarát járművek - elektromos, illetve plug-in hibrid modellek térnyerése nem hagyja érintetlenül a prémium szegmenst sem, Hesz Tamás arról számolt be, hogy 2017-ben minden 10. eladott jármű ilyen volt a kategóriában. Kiemelte, hogy a Magyarországon tavaly eladott e-, illetve plug-in hibrid járművek 40 százaléka prémium kategóriás volt. Ugyanakkor - jegyezte meg - a jövő évben még nem kell arra számítani, hogy a prémium szegmens jelentősen eltolódna ennek a technológiának az irányába.  
    

Az MGE szakértője szerint a prémium kategória jövőjét középtávon a dízel technológia további sorsa befolyásolja. Rámutatott, hogy a dízelbotrány jelentősebb bizalomvesztés nélkül lecsengett, az Euro 6-os környezetvédelmi szabványnak megfelelő motorok korszerűségét nem kérdőjelezi meg a piac.
    

A prémium piac motorja Magyarországon 2017-ben a Mercedes volt, amely versenytársainál lényegesen nagyobb, 25 százalékos növekedéssel, 3223 eladott kocsival került az értékesítési lista élére.
    

A Mercedes-Benz Hungária Kft. tájékoztatása szerint az előző évek termékoffenzívája alapozta meg a tavalyi sikert, amelyhez nagyban hozzájárul a márkakereskedői hálózat folyamatos fejlesztése is. Az MTI kérdésére kiemelték, hogy a vásárlók egyre inkább értékelik a magas szintű szolgáltatásokat, egyebek között a négyéves költségmentes karbantartást és a személyautókhoz járó ingyenes vezetéstechnikai tréningeket.
   
A Mercedes személyautók számára 17 értékesítési pont és 22 szervizpont, a kishaszongépjárműveknél 12 értékesítési pont és 26 szervizpont áll rendelkezésre országszerte.
    

A márka 2018-ban kétszámjegyű növekedést tűzött ki célul, miközben az MGE 8 százalék körüli bővüléssel számol a teljes piacon.  
   
A cég közölte azt is, hogy a Mercedes-Benz teljesen új elektromos személygépjármű-termékportfóliót épít, amelynek első tagja 2019-től lesz elérhető, addig pedig a plug-in hibrid modelljeivel van jelen. A kishaszongépjárművek esetében az első teljesen elektromos modell - a Mercedes-Benz eVito - 2018-ban érkezik a piacra.
    

A szegmens második nagy szereplője, az Audi 2773 eladott kocsival eddigi legjobb évét zárta tavaly Magyarországon, 11 százalékot erősödve az előző évhez képest.
   

A márka importőre, a Porsche Hungaria (PH) szerint a prémium piac ma már messze a válság előtti szintre tornázta fel magát. A szegmens növekedése dinamikus, mégis elmarad az összpiacitól, mivel a kereslet az alacsonyabb árkategóriában jobban élénkül.
    

A prémium piacra jellemző, hogy az ügyfelek a legújabb technológiát és modelleket részesítik előnyben - mutatott rá a PH, megjegyezve: néhány modelljük életciklusának végéhez közelített 2017-ben, így ezek már nem tudták hozni a korábbi számokat. Nagy siker volt viszont a Q7 modell és az új Q2-es, valamint az új Q5-ös, ezekből többet is el tudtak volna adni.
   
Jelezték, hogy a márka jelentős megújulás előtt áll, egy éven belül csaknem 10 új modell érkezik. Az új Q3-as gyártása ráadásul Győrben fog elkezdődni, így immár 5 modell lesz hazai gyártású - emelték ki.
    

Kitértek arra, hogy a márka 2018. második felében mutatja be első teljesen elektromos, nagy hatótávolságú SUV modelljét, ennek  Győrben készülnek az elektromos motorjai. 2019. végétől pedig minden évben egy új szegmensben jelentkezik a márka önálló, tisztán elektromos meghajtású modellel.
    

Az Audi márkakereskedői hálózata 14 tagú Magyarországon.


Kalkulátor ajánlónk:

Fix számokkal lottózol? Akkor ez neked való kalkulátor

Összeilletek-e a pároddal? Párkapcsolati kalkulátor

Mekkora az agyam a magyar átlaghoz képest

Hozzászólások

Csökken a dízelautók népszerűsége

Romlott tavaly a német autókereskedők bevételarányos jövedelmezősége elsősorban a dízeljárművek csökkenő népszerűsége és az új modellek típusengedélyének akadozó kiadása miatt - derül ki az ágazat szakmai képviseleti szervezete, a Zentralverband Deutsches Kraftfahrzeuggewerbe (ZDK) csütörtökön kiadott közleményéből.
2019. 02. 14. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A Ford szerint katasztrófális lenne a megállapodás nélküli Brexit

A Ford szerint "katasztrofális" hatást gyakorolna a cég nagy-britanniai tevékenységére a brit EU-tagság megállapodás nélküli, szabályozatlan megszűnése.
2019. 02. 13. 22:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Használtautó-üzletágát erősíti az AutoWallis: Prémium szalon nyílt Budapesten

A BMW Group Magyarország ügyvezetője nyitotta meg az AutoWallis csoportba tartozó prémium szolgáltatásokat és exkluzív körülményeket kínáló új egységét, a Wallis Prémium Használtautó Centert. A budapesti Könyves Kálmán körúton nyitott kereskedésben a Wallis Motor Pest és Duna szalonok BMW Premium Selection, MINI Next és más használtautó-kínálata érhető el. Az új kereskedésben kiemelt szintű környezettel, kényelemmel és szolgáltatásokkal találkozhatnak a vásárlók. A fejlesztéstől a használtautó értékesítés további növekedését várja az AutoWallis.
2019. 02. 13. 20:30
Megosztás:
Hozzászólások:

AutoWallis: Egy lépéssel közelebb a BUX indexhez

Az AutoWallis üdvözli fő tulajdonosának részvénytranzakcióját, melynek köszönhetően a társaság egy újabb lépéssel közelebb került ahhoz, hogy részvényei akár már idén márciusban bekerülhessenek a BUX indexbe.
2019. 02. 11. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A nehézgépjárművek is kibocsátásmentesen működhetnek az ABB elektromos hajtásláncával

Az ABB a nehéz tehergépkocsik és más haszonjárművek gyártói számára optimalizált elektromos hajtáslánc-platformot hozott forgalomba, hogy a dízel üzemről zökkenőmentesen és gyorsan átállhassanak a kibocsátásmentes villamos üzemmódra. A motorból, hajtásból és járművezérlő egységből álló teljes villamos hajtáslánc-megoldást a maximális teljesítmény, a megbízhatóság és az energiahatékonyság szem előtt tartásával tervezték és hangolták össze. Az ABB együttműködik a haszonjárműveket gyártó OEM-ekkel is, hogy olyan hajtásláncot tervezzenek, amely megfelel az adott gyártó speciális alkalmazási területének.
2019. 02. 11. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Bővítette romániai gyártókapacitását a Daimler

Bővítette romániai gyártókapacitását a német Daimler járműgyártó, amely kettős tengelykapcsolós, nyolc fokozatú automata sebességváltókat kezdett gyártani a dél-erdélyi szászsebesi (Sebes) üzemében - adta hírül pénteken a Ziarul Financiar című román gazdasági napilap.
2019. 02. 10. 22:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Kijátszhatják a szigorúbb kibocsátási szabályokat az autógyártók

A dízelbotrány 2015-ös kezdete óta javultak ugyan a gépjárművek károsanyag kibocsátására vonatkozó uniós jogszabályok, azonban előfordulhat, hogy a frissen bevezetett vizsgálati rendszerek kijátszására is új megoldásokat találnak a gyártók - figyelmeztetett az Európai Unió luxembourgi központú számvevőszéke csütörtökön.
2019. 02. 07. 22:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A Toyota azon kevesek egyike, ami...

Japánban a Toyota harmadik negyedéves jelentése tartogatott izgalmakat.
2019. 02. 07. 01:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Tavaly csökkent a Daimler nyeresége

Csökkent a Daimler AG nyeresége tavaly a negyedik negyedévben és az egész évben a Stuttgartban szerdán közzétett előzetes eredményadatok alapján.
2019. 02. 06. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Négy autógyártó beszállítója lett a Bridgestone Tatabánya

Eredményes évet zárt a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft., amely megszerzett minősítéseinek köszönhetően közvetlen gyári beszállítója lett a BMW-nek, az Audinak, a Volkswagen Csoportnak és a Mercedesnek is. Fejlesztései eredményeként a vállalat tavaly már mintegy 5 millió darab abroncsot gyártott. Célja az, hogy termelési volumenének akár 40%-át is közvetlenül a hazai és nemzetközi autógyáraknak értékesítse.
2019. 02. 04. 23:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Valóban meg vannak számlálva a dízel autók napjai?

Az utóbbi években a dízel autók aránya Európa-szerte csökkent, és a hazai trendek is hasonlóan alakulnak. A Használtautó.hu adatai szerint 2012-ben még az érdeklődők mintegy kétharmada gázolajos autóra szűrt, tavaly viszont már csupán harmaduk volt rájuk kíváncsi. A 2015-ben kirobbant dízelbotrány igencsak rányomta a bélyegét az eladásokra, ami persze felfogható pozitívumként is, ha a károsanyag kibocsátást nézzük. Persze meg kell jegyezni, az EU-ban igen szigorúan vett CO2 emissziós értékek pont a visszaszoruló, illetve visszaszorított dízel autókkal tarthatók könnyebben, így annak kapcsán továbbra is igen nagy bajban vannak az autógyártók.
2019. 02. 04. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Idén előreláthatólag több új autót fognak vásárolni a magyarok

A gazdasági környezet alapján a tavalyinál több, körülbelül 160 ezer új forgalomba helyezett személyautóra számít idén a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE).
2019. 02. 04. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Németországban százezrek fogják perbe a Volkswagent

Négyszázezernél is több dízelautó-tulajdonos csatlakozott Németországban a Volkswagen (VW) ellen az autógyártó konszern dízelbotránya miatt szervezett csoportos keresethez - írták pénteken német hírportálok.
2019. 02. 01. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Idén eddig csak nőtt az új személyautók eladása

Az új személyautók eladása 9,2 százalékkal nőtt Magyarországon januárban az előző év azonos időszakához képest, a forgalomba helyezett új személygépjárművek száma 9714-re emelkedett - közölte a Carinfo.hu pénteken az MTI-vel.
2019. 02. 01. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Meredeken zuhant az autógyártás Nagy-Britanniában

Ötévi mélypontra zuhant tavaly a Nagy-Britanniában gyártott személyautók száma, a brit autóipari beruházások értéke pedig csaknem a felével esett vissza, egyértelműen a brit EU-tagság megszűnésének (Brexit) folyamatát övező bizonytalanságok miatt - áll a brit autógyártók és -kereskedők szövetségének (SMMT) csütörtökön ismertetett éves beszámolójában.
2019. 01. 31. 21:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Megállapodott az Audi és a szakszervezet

Megállapodott szerda délután az Audi Hungaria Zrt. és az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) az idei évi bérekről - tájékoztatta a győri székhelyű vállalat az MTI-t.
2019. 01. 31. 00:20
Megosztás:
Hozzászólások:

Szárnyal a járműipar Romániában

Tavaly mintegy 477 ezer járművet gyártottak Romániában, ami 31 százalékkal haladja meg az előző évi termelést - írta szerdai számában a Ziarul Financiar című gazdasági napilap.
2019. 01. 30. 14:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Országszerte találtak hamis autódiagnosztikai szoftvereket

Hamis autódiagnosztikai szoftvereket foglaltak le a pénzügyőrök az ország szinte minden megyéjében tartott akció során - tájékoztatta a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) szerdán az MTI-t.
2019. 01. 30. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Megvásárolta a JóAutók.hu-t és az Auto-Licit.hu-t az AutoWallis fő tulajdonosa

Tovább erősíti pozícióját az autóipari szegmensben a Wallis Csoport, miután megvásárolta a JóAutók.hu és az Auto-Licit.hu oldalakat. A két portál jelentős növekedést mutatott fel tavaly, amit az új tulajdonos megfelelő tőkével és szakmai tudással támogat a még dinamikusabb bővülés érdekében. A Wallis későbbi célja, hogy autóipari befektetéseit a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett AutoWallis Nyrt-ben összpontosítsa.
2019. 01. 29. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Nincs megállapodás az Audinál

Nem állapodott meg az Audi Hungaria Zrt. és az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) hétfőn sem az idei évi bérekről az estébe nyúló tárgyalássorozat alatt, a sztrájk kedden is folytatódik - értesült hétfő este az MTI. Az információt egyelőre nem erősítették meg hivatalosan a felek.
2019. 01. 29. 05:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Árfolyamok

BÉT Ár % Változás