Nyereséges negyedévről számolt be a kínai Lenovo
A június végével záródó negyedévben 55 millió dolláros, részvényenként 54 centes nyereséget ért el, szemben az előző évi 16 millió dolláros veszteséggel. Az eredmény elmaradt az előzetes elemzői várakozásokban foglalt 57,1 milliárd dollártól. A globális értékesítése 50 százalékkal 5,1 milliárd dollárra emelkedett, leginkább az 50 százalékkal emelkedő belföldi eladásoknak köszönhetően.
Kínában az értékesítése elérte a 2,5 milliárd dollárt. A vállalat bejelentése szerint a többi fejlődő piacon az értékesítése duplázódott, melynek nyomán a globális piaci részesedése 10,2 százalékra emelkedett, melyre még soha nem volt példa.
A Lenovo-t jelentősen érintette a globális gazdasági válság, miután a vállalati megrendelések elmaradtak, a számítógépgyártó három negyedéven át volt vesztesége, mielőtt a szeptemberrel záródó negyedévben már újra profitot tudott felmutatni.