Nyereséggel zárta a 2020-as évet az NHKV Zrt.
A közszolgáltató vállalat kintlévőség-kezelési folyamatainak megújítása 2020-ban is eredményesnek bizonyult: a kintlévőségek beszedettségi aránya folyamatosan 90 százalék feletti - írták a közleményben.
Az NHKV Zrt. a 2020. negyedik negyedéves számlázási időszaktól kezdődően az eddigi "sárga" csekkes rendszerről átállt a szolgáltatók számára kialakított "fehér" csekkes rendszerre, ami a társaságnak a 2021-2022-es időszakban már jelentős megtakarítást eredményez. Ezzel párhuzamosan a számlalevelekre felkerült az úgynevezett MNB-GIRO QR kód, amely bankfüggetlenül mobiltelefon használatával megkönnyítheti az ügyfelek számlafizetését.
A közleményben arra is kitértek, hogy a pandémiás helyzetben az NHKV Zrt., mint koordináló szerv aktív szerepet vállalt a közszolgáltató társaságokkal történő együttműködésben, ennek köszönhetően nem volt fennakadás a közszolgáltatásban.
A közlemény szerint az NHKV Zrt. az elmúlt években részt vett a kormány és az Európai Unió támogatásával megvalósuló, a hulladékgazdálkodási közszolgáltatást érintő fejlesztések szakmai, műszaki meghatározásában. Ennek eredményeképpen mára számos olyan beruházás, fejlesztés van folyamatban, amelyek hozzájárulnak a kormány Klíma- és természetvédelmi akciótervének megvalósításához.
Az NHKV Zrt. működésének továbbra is kiemelt célja a kormány klímapolitikai céljainak támogatása, a rezsicsökkentés eredményeinek megőrzése, a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási rendszer folyamatos fejlesztése, valamint a körforgásos gazdaságra történő átállás támogatása - olvasható a társaság közleményében.