OTP Bank: sikeres integráció Szerbiában – cél a piacvezető pozíció
„Ez a sikeres integráció újabb jelentős mérföldkő az OTP Csoport történetében. Régiós terjeszkedésünk, organikusan és akvizíciókon keresztül megvalósuló növekedési stratégiánk eredményeként az OTP Bank nemcsak tizenegy országban van jelen, de piacvezetők vagyunk Magyarországon, Bulgáriában és Montenegróban is, és kulcsszerepet játszunk számos más piacunkon - mint mától Szerbiában is. Büszkék vagyunk erre az eredményre, és az OTP Csoport továbbra is fontosnak érzi, hogy hozzájáruljon a szerb gazdaság és a szerb társadalom hosszú távú sikeréhez." - mondta Wolf László, az OTP banka Srbija Igazgatóságának elnöke és az OTP Bank vezérigazgató-helyettese.
Az integrációt a járvány okozta válsághelyzet sem lassította le, a több mint 3000 munkatárs elkötelezetten és kitartóan dolgozott és az előzetes terveknek megfelelően zárta le a folyamatot, hasonlóan az OTP Csoport leánybankjainak tavaly májusban Bulgáriában, majd decemberben Montenegróban - szintén a pandémia alatt - lezárt sikeres integrációjához.
Az integrált bank összesen 213 fiókkal, és a legtöbb – összesen 322 - ATM-mel rendelkezik Szerbiában. A két bank egyesülése új előnyöket kínál az ügyfelek számára, elsősorban a digitális bankolás fejlesztése révén.
Az OTP Bank 2006 óta van jelen a szerb piacon, nyereséges működése és akvizíciói során folyamatosan növelve piacrészét. A most egyesített két bank közül a Vojvođanska banka 2017-ben, az OTP banka Srbija két évvel később 2019-ben csatlakozott az OTP Csoporthoz, annak a sikeres akvizíciós tevékenységnek eredményeként, amelynek keretében 2014 és 2019 között a bankcsoport a régióban jelentősen megnövelte piaci részesedését, belépve olyan új piacokra is, ahol korábban nem volt jelen, és a térség meghatározó szereplőjévé, nemzetközi szinten is jelentős bankcsoporttá fejlődött.