Óriási hajrá a kötelező kampány végén - Netrisk.hu
Az utolsó pillanatra halasztotta a biztosító-váltást a járműtulajdonosok jelentős része az idén. A Netrisk.hu biztosítási portálon hétfőn 16 ezer szerződést kötöttek meg, 60 százalékkal többen váltottak ezen a napon biztosítót, mint tavaly ugyanilyenkor. Az elmúlt két napban összesen majd 30 ezren szerződtek .
December 1-én, szombaton zárul a valószínűleg utolsó, jelentős kedvezményeket kínáló kötelező kampány. A szabályok értelmében azoknak a járműtulajdonosoknak, akiknek január elsején van a biztosítási évfordulójuk, és váltani szeretnének, december 1-én éjfélig el kell juttatniuk a jelenlegi biztosítójukhoz a felmondó levelüket. Ez a határidő jelenleg is több mint 2,5 millió autó tulajdonosát érinti, azokat, akik még 2010. előtt vásárolták meg a járművüket. Azoknak, akik online biztosításközvetítőnél szerződnek, nem kell külön bajlódniuk a felmondással, hiszen a Netrisk.hu vállalja, hogy mindazon ügyfeleinél eljár a biztosítónál, akik a portálon szombat délig megbízzák ezzel.
Az idén különösen megéri számolni és váltani. A biztosítók ebben az évben óriási kedvezményeket adnak azoknak, akik a kampányidőszakban kötnek velük szerződést. A kampánykedvezmények oka, hogy a társaságok kisebb átkötési aránnyal számoltak az idén. Közben pedig több társaság kissé késve postázta a jövő évi díjakról szóló levelet is, amiből kiderül az ügyfelek számára, mennyivel emelkedik a díjuk, ha nem váltanak. Az átlagosan tíz százalékos áremelés miatt azoknak is érdemes kalkulálni, akik kitartanának jelenlegi biztosítójuk mellett. Egy új biztosító választásával a Netrisk.hu ügyfelei átlagosan 7 ezer forintot takarítottak meg. Az ügyfelek 40 százaléka a korábbi biztosítójánál kötött új szerződést, és ezzel is több ezer forintot spórolt.
A Netrisk.hu ügyfelek körében készített kutatása szerint a legtöbben azért érkeznek a portálra, hogy összehasonlítsák az árakat, hiszen tudják: több ezer forintot is megtakaríthatnak azzal, ha néhány percet rászánnak a kalkulációra. A válaszadók felét leginkább az ár motiválta, ám több mint 25 százalékuknak a megfelelő ár-érték arány volt a fontos, további 21 százalékuk számára pedig a biztosító megbízhatósága volt döntő szempont. Az ügyfelek 93 százaléka elégedett volt a Netrisk.hu szolgáltatásainak minőségével, és ugyanilyen arányban válaszolták azt, hogy ajánlanák a portált ismerőseiknek is.