Robbanásszerűen terjed a Masterpass, a Mastercard digitális fizetési megoldása

A Masterpass Magyarországon három digitális tárcában, az OTPay, a Telenor Wallet és az InCard részeként elérhető. A vásárlók, kereskedők és kibocsátók számára egyaránt számos előnyt jelentő Masterpass lényege, hogy egy helyen, kényelmes és biztonságos módon tárolja az összes fizetéssel kapcsolatos információt, például a bankkártyaszámot, vagy a szállítási és számlázási címet, továbbá több csatornán és számos különféle eszközön használható.
Mivel előrejelzések szerint az online kereskedelmi forgalom Európában 2020-ig várhatóan 55%-kal nő, továbbá az elkövetkezendő három évben a világon a mobiltelefon-előfizetések száma a 2013-ban regisztrált 1,9 milliárdról 5,6 milliárdra nő majd, ezért a Masterpass bevezetése valódi előnyt jelenthet a kibocsátók számára. Általa ugyanis szélesíthetik termékpalettájukat, különös tekintettel a mobilbanki applikációikra, amelyekbe beépíthetik a Masterpass olyan – a piacon egyedülálló − funkcióit, mint például az egyenlegközlés, a vásárlási értesítések küldése, valamint a hűségpontokkal történő fizetés.
A Mastercard idén júliusban új fejezetet nyitott a 2013-ban elindított Masterpass szolgáltatás elterjesztésében, például a tokenizáció bevezetésével, amely a vásárlók és a kereskedők számára egyaránt a biztonságos fizetés legmagasabb szintjét képviseli. A Masterpass-nak ezt a színvonalas, új szolgáltatását 2016 és 2017 között indítják el a világ különböző régióiban. A Mastercard Európa 18 országában szintén megkezdte csaknem 225 millió bankkártya és fizetési eszköz védelmét a tokenizáció segítségével.
A Masterpass több ezer kereskedőnél elérhető az online és az alkalmazáson belüli vásárlások esetében. Az ügyfelek a világ 77 országában boltban is fizethetnek Masterpass-szal, több mint hatmilllió egyérintéses kártyaolvasó terminál bármelyikénél. A rendszer többszintű védelmet garantál, például az adattitkosításnak és a kártya-tokenizációnak köszönhetően.
„Európa a digitális fizetési forradalom élharcosa, hiszen itt a vásárlók nem csupán egyszerű és okos fizetési módokat keresnek, hanem újfajta fizetési élményt akarnak, amely egyszerűsíti a mindennapjaikat. A Masterpass most tapasztalható, rendkívül gyors ütemű terjedése is bizonyítja, hogy innovatív törekvéseink jó irányba haladnak.” – mondta Javier Perez, a Mastercard európai elnöke.