TB jogviszony igazolása Kormányablakon keresztül - hogyan lehet TB igazolást kérni?
Amennyiben Ön szeretne hatósági eljárást kezdeményez a fővárosi és megyei kormányhivatal egészségbiztosítási pénztári feladatkörében eljáró főosztályánál (továbbiakban: egészségbiztosítási főosztály) hatósági bizonyítvány kiállítása ügyében a legalább 180 napja folyamatosan - legfeljebb 15 nap megszakítással - fennálló biztosítási jogviszony igazolása tárgyában, otthonteremtési kamattámogatás igénybevételéhez.
Meddig érvényes egy kiadott TB igazolás?
A hatósági bizonyítvány a kiállítás napjától számított 30 napig érvényes.
Ki igényelheti a fenti TB igazolás?
Az otthonteremtési kamattámogatást igénylő saját maga, vagy házastársa vagy élettársa igényleheti ezt a dokumentumot.
Milyen iratokra van szükség az igényléshez?
Személyi igazolványra, lakcímkártyára és a TAJ kártyánkra lesz szükség az ügyintézés során.
OEP igénylőlap is szükséges
OEP igénylőlap a családok otthonteremtési kedvezményének igényléséhez illetve az otthonteremtési kamattámogatás iránti igazolás kiadásához IDE kattintva érhető el.
Mennyibe kerül az eljárás?
Általános tételű eljárás illetéket kell illetékbélyeg formájában leróni. (A NAV honlapján lévő tájékoztatás szerint az általános tételű eljárás illetéke jelenleg 2200 Ft).
Hová kell fordulni ez ügyben?
Az illetékességgel rendelkező fővárosi és megyei kormányhivatalok egészségbiztosítási pénztári feladatkörében eljáró főosztályához.