Tartós a koronavírus kereskedelmi hatása

Szemünk láttára változott meg a kereskedelem megszokott rendje, trendje az elmúlt hónapokban. A koronavírus-járvány hatására számottevően élénkült az online kereskedelem Európa-szerte, melynek hatása a korlátozások enyhítése után is megmarad.

Tartós a koronavírus kereskedelmi hatása

A Growww Digital digitálismarketing-ügynökség 150 közép- és kelet-európai webáruház értékesítési és látogatási adatait elemezte. Bár a változások mértéke szektoronként eltérő, átlagosan 120%-kal, azaz több mint kétszeresével nőtt a webáruházak látogatottsága a koronavírus-járvány hatására. A látogatások száma április végén, a 16-18. héten érte el a csúcspontot. Május első hetében esett a látogatások száma, azonban még így is kétszerese a januárinak.

Nemcsak a vásárlások száma, az árbevétel is megduplázódott. A 16-18. heti csúcsidőszakban 116 százalékkal volt magasabb a vásárlások száma a januári bázishoz képest. Ugyanakkor a GoogleAds hirdetési költségek “csak” másfélszeresére nőttek, ami jól mutatja a vásárlási szándék erősödését. Következésként 30-40%-kal javuló konverziós arány tapasztalható, ami ráadásul május első hetében is megmaradt a magasabb szinten, miközben a látogatások száma csökkent ugyanebben az időszakban.

A külső kényszer hatására robbanásszerűen felgyorsult a társadalom digitális érése. Tömegesen jelentek meg új vásárlók, akik a járvány hatására online vásárlókká váltak. Igaz, várhatóan csökkenni fog az online kereslet, nem valószínű, hogy a vásárlók lemondanak az online vásárlás előnyeiről, a változás vélhetően tartós lesz – mondta Szabó László, a Growww Digital online-növekedési szakértője.

Mennyire vagy spórolós? ITT megnézheted!

Bár nem minden szektorra voltak ugyanolyan hatással a koronavírus-járvány ideje alatt elrendelt korlátozások, az mégis látszik, hogy a vállalkozások helyzete mostanra sok hasonlóságot mutat. Számos cég most tért át legalább részben az online kereskedelemre, a járvány ugyanis kikényszerítette a kereskedelem digitalizációját. Miután maguk a kereskedők is megtapasztalták az online kereskedelem előnyeit, nehezen elképzelhető, hogy leállítják a fejlesztéseket a járvány után.

A szakértő szerint az online vásárlás éppen úgy fog elterjedni, mint a Facebook személyes használata. Ahogyan a Facebook megváltoztatta a tartalomfogyasztási szokásokat, az online kereskedelem úgy változtatja meg magát a kereskedelmet. A hagyományos boltok napjai meg vannak számlálva, a digitalizáció mindenkit elér.

Hozzászólások

Tovább szigorodik az egyszer használatos műanyagtermékek szabályozása

A körforgásos gazdaságra való átállás érdekében el kell érni, hogy a magyar fogyasztók egyre inkább a környezetbarát, többször hasznosítható termékeket vegyék igénybe. Ezért - egyéb szigorítások mellett - a gyártóknak bizonyos műanyagtermékek esetében tájékoztatást kell nyújtaniuk a fogyasztók számára, összhangban az európai uniós szabályozással - jelentette ki Steiner Attila, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) körforgásos gazdaság fejlesztéséért, energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára.
2021. 06. 23. 14:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Folyamatosan nő a nemzetközi kereskedelmi láncok súlya

A magyarországi tizenegy kereskedelmi üzletlánc 2020-ban 7,3 százalékkal több, 5306 milliárd forint bruttó forgalmat ért el, ezzel 2007-hez képest 96 százalékkal bővült, vagyis csaknem megkétszereződött a piac - hívta fel a figyelmet a GKI Gazdaságkutató legfrissebb elemzésében.
2021. 06. 23. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Megszűnik a 22 euró alatti áruk áfamentessége július 1-jétől

A jelenlegi szabályozás szerint az Európai Unión kívülről érkező áruk 22 eurós összeghatárig vám- és áfamentesek, míg a 22 és 150 euró közöttiek vámmentesek, de áfát kell fizetni utánuk. Július 1-jétől azonban megváltozik a szabályozás, az e-kereskedelemben az elmúlt években lezajlott fejlődés következményeként – derül ki Dr. Bákonyi László adójogi szakjogász elemzéséből.
2021. 06. 22. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Hogyan válasszunk léghűtést otthonunkba?

A nyári szezon beköszöntével megugrik az érdeklődés a léghűtéssel kapcsolatos termékek iránt. A Praktiker tapasztalatai alapján a split klímákat még a hőség előtt telepítik, a léghűtők, ventilátorok iránti kereslet pedig jellemzően a tartós melegben, kánikulában nő meg jelentősen. Hámori Erika, a Praktiker kategória menedzsere segít abban, hogy a családi házak, lakások helyiségeibe milyen szempontok alapján érdemes választani.
2021. 06. 22. 04:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Hétezer hamis márkajelzésű ruhát találtak egy teherautóban

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) munkatársai hétezer hamis márkajelzésű ruházati termékekre bukkantak egy Horvátországból Szlovákiába tartó teherautóban Rajkánál.
2021. 06. 18. 09:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Ekkora összegből nyitott és újított fel üzleteket a Spar

Két új szupermarketet nyitott és két áruházát felújította a Spar Magyarország, a fejlesztések összértéke meghaladja az 1,9 milliárd forintot - közölte a vállalat csütörtökön az MTI-vel.
2021. 06. 17. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Nagy összegű bírságot szabott ki a GVH egy szlovén cégre

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 100 millió forintos bírságot szabott ki egy szlovén cégre, amiért a Covid-19 vírustól való félelmet kihasználva, a megfelelő engedélyek hiányában, valótlan ígéretekkel forgalmazta fertőtlenítőszerét - tájékoztatta a hivatal szerdán az MTI-t.
2021. 06. 16. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Kilőtt az online vásárlás a pandémia alatt

A pandémia alatt mintegy felével nőtt azoknak a száma, akik főbevásárlásaikat hosszútávon is online tervezik elvégezni, és negyedével csökkent azoké, akik továbbra is elsősorban üzletekben vásárolnának - derül ki a világ vezető logisztikai vállalata, a UPS 2021-es Smart E-commerce Report című jelentéséből. A kutatásban Európa-szerte 10 000 fogyasztót kérdezett meg, arra keresve a választ, hogy a közelmúltban lezajlott világjárvány milyen hatással bírhat az e-kereskedelem fogyasztói keresletére az elkövetkező évek során.
2021. 06. 16. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Exportkényszerben a hazai e-kereskedelem

Szédítő növekedésen ment át a hazai e-kereskedelem a pandémia alatt. Az online kiskereskedelem 45%-os rekordbővülést követően 909 milliárd forintos forgalmat ért el tavaly.[1] Igen ám, de ennek 41%-a a tizenöt legnagyobb e-kereskedőnél realizálódott, melyek közül mindössze öt magyar. Az öt legnagyobb forgalmú online FMCG, azaz napi fogyasztási cikkeket értékesítő e-kereskedő közül pedig egy sem.[2]A külföldi e-kereskedők térnyerése egyre nagyobb; külpiacra lépést sürgetnek a szakértők.
2021. 06. 15. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Nőtt az euróövezet áruforgalmi külkereskedelmi többlete

Bázishatás miatt jelentősen megemelkedett az euróövezet áruforgalmi többlete az egy évvel korábbihoz képest az idén áprilisban az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat keddi jelentése alapján, a növekedés mértékbe azonban jóval elmaradt a piaci várakozásoktól.
2021. 06. 15. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Vizsgálat alatt a Wish

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást indított a Wish online piactere működési gyakorlatának vizsgálatára, mert vélhetően tisztességtelen a webáruház ár- és kedvezményfeltüntetési rendszere - közölte a hatóság kedden az MTI-vel.
2021. 06. 15. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Egészség- és környezettudatosabbá tette a vásárlókat a járványhelyzet

Alapvetően változott meg a fogyasztók magatartása a koronavírus-járvány hatására. Az emberek tudatosan keresik az egészséges és környezetbarát termékeket vásárlásaik során, és többségük ezen a jövőben sem változtatna – derül ki az EY 20 országban több mint 14 ezer fő bevonásával készült nemzetközi felméréséből, amely rendszeresen elemzi a fogyasztói szokások változását. A vállalatoknak minél gyorsabban kell alkalmazkodniuk az új igényekhez, ha nem akarják elveszíteni vevőik egy jelentős részét.
2021. 06. 15. 10:30
Megosztás:
Hozzászólások:

140 millió forintból fejleszt a Sugarbird Kft.

A napokban bejelentett ruhaipari pályázat segítségével 140 millió forintból fejleszt a Sugarbird Kft. - közölte a pénzügyminiszter hétfőn a Facebook oldalán.
2021. 06. 14. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Megduplázta forgalmát a járvány idején a fitnesz ebolt

A fitnesz-termékeket forgalmazó GymBeam e-kereskedelmi cég 2020-ban megduplázta a forgalmát, eladásai meghaladták a 43 millió eurót, szemben a 2019-es 24 millió euróval - közölte a társaság hétfőn az MTI-vel.
2021. 06. 14. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Napokon belül vége a kínai csomagok áfamentességének! - Mit kell tudnunk a témáról?

2021. július 1-jével a harmadik országból (azaz az Európai Unión kívülről) érkező minden termék után áfát kell fizetni, függetlenül annak értékétől. De hogyan is néz majd ki ez a gyakorlatban? Milyen változások várnak ránk az e-kereskedelemben a vám és áfa területén? Ezt foglalta össze a Trans-Sped Csoport vámszakértője.
2021. 06. 14. 09:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Használtautó-kereskedést nyitott Budaörsön a Porsche Hungaria

Egymilliárd forintos zöldmezős beruházással új használtautó-értékesítési pontot létesített a Porsche Hungaria Budaörsön, a telephelyet csütörtökön adták át.
2021. 06. 11. 00:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A magyarok jól járnak a GVH döntéseivel

Az eMAG megkezdte a kuponok kibocsátását felhasználói számára, amelyre a versenyhatóság májusi döntése kötelezte. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárásai során született, hasonló kötelezettségvállalások előnyösek a fogyasztóknak és a jogérvényesítés szempontjából is fontosak.
2021. 06. 10. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Erőteljes növekedés előtt állnak a hazai webáruházak

Rekord évet zártak a hazai webáruházak tavaly, összesített forgalmuk először lépte át az 1000 milliárd forintot, 2025-re pedig akár egy-másfélszeresére is bővülhet az online kiskereskedelem - közölte a Reacty Digital szerdán az MTI-vel.
2021. 06. 10. 02:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Romániában nőtt a külkereskedelmi mérleg hiánya

Romániában 15,6 százalékkal, 7,059 milliárd euróra nőtt a külkereskedelmi mérleg hiánya az első négy hónapban a tavalyi év azonos időszakához mérten - közölte szerdán a román országos statisztikai intézet.
2021. 06. 09. 21:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Az IKEA újabb Átvételi Pontot nyit, ezúttal Zalaegerszegen

A Dél-balatoni térség után az IKEA most a Zala megyei vásárlóinak kedvez, hiszen legújabb Átvételi Pontját Zalaegerszegen nyitja meg. Az érdeklődők június 9-től tudják majd ide kérni rendelésük kézbesítését, az első termékek pedig június 15-től lesznek átvehetők. Annak érdekében, hogy az IKEA termékei az ország minél több régiójában elérhetők legyenek, további Átvételi Pontok kialakítását tervezik Közép-, Délnyugat- és Kelet-Magyarországon.
2021. 06. 09. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások: