Több mint háromszorosára nőtt az AAA Auto profitja
Az egyik legnagyobb térségbeli használtautó-kereskedő hálózat konszolidált adózott eredménye 2,3 millió euró volt az első félévben, egy évvel korábbi 700 ezer euróval szemben, miközben bevétele 6,5 százalékkal 91,5 millió euróra emelkedett január-június között az egy évvel korábbihoz képest.
Az üzleti eredmény 134,4 százalékkal 5,5 millió euróra gyarapodott 2,3 millióról. Az ebitda (kamat- és tőketörlesztés, adófizetés és amortizáció előtti) eredmény 82,3 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, 6,5 millió euróra. Az eladások csak mérsékelt ütemben estek vissza éves bázison a fő picának számító Csehországban és Szlovákiában - 3,4 százalékkal 18.840 darabra - a május óta tapasztalható piaci fellendülésnek köszönhetően.
A bruttó eredményráta 2,6 százalékponttal 25,7 százalékra javult 23,1 százalékról. A csoport tavaly 15,6 millió euró veszteséget könyvelt el adózás után, tavalyelőtt 4,8 millió euró volt a vesztesége. A teljes bevétel tavaly 22,5 százalékkal 364,3 millió euróra csökkent. Tavaly 60.557 autót adtak el a térségben 24,2 százalékkal kevesebbet a tavalyelőtti 79.871-nél.
Az eredmények számottevő javulása ellenére a vezetés fenntartja konzervatív előrejelzését az év egészére, tekintettel arra, hogy az ügyfelek továbbra is óvatosak, és még nincs igazi gazdasági fellendülés. A Budapesti Értéktőzsdén is jegyzett vállalat a gazdasági válság, illetve az autópiac összeomlása után az általa addig kiszolgált közép-európai térség több országából, köztük Magyarországról is kivonult, de tervezi a visszatérést. A Hollandiában bejegyzett AAA Auto az első félévre vonatkozó gyorsjelentését augusztus 26-án teszi közzé.