Váratlan javulás a német fogyasztói bizalom terén
A GfK piackutató intézet előre tekintő felmérésének eredményeképp a német fogyasztói bizalmi index februári értéke 5,7 pontra emelkedett a felülvilzsgált és 5,4 pontról 5,5 pontra javított januári érték után. Az előzetes elemzői várakozások 5,5 pontra számítottak.
a vásárlási hajlandóság alakulása volt a fő faktor a hangulatindex emelkedésében, különösen bíztatóan alakultak a munkaerőpiaci kilátások, a gazdasági várakozások pedig az előző hónapban elért magas szinten maradtak. Ugyanakkor a jövedelmek alakulására vonatkozó várakozások némiképp romlottak.
A gazdasági várakozások alindex értéke 58,8 ponton stagnált januárban. A jövedelmek alakulására vonatkozó várakozások alindex értéke 2,6 ponttal 37,7 pontra mérséklődött. A vásárlási hajlandóság alindex értéke viszont 8 ponttal 41,8 pontra emelkedett, amely szinten utoljára 2006 decemberében volt.