A CIB Bank halott rendszerei több tízezer ügyfél idegein táncolnak
(FRISSÍTÉS: a CIB Bank elektronikus és on-line csatornái ismét működnek, legalábbis ma 14:32 perckor tesztelésünk sikeres volt és végre be tudtunk lépni az alkalmazásokba. Úgy tűnik, hogy a hosszadalmas hibaelhárítás immár eredményre vezetett. - a ProfitLine.hu szerk.)
Valószínűleg mindannyian találkoztatok már banki hibával, mikor nem működött az online felület, sikertelen volt a belépés, nem tudtatok utalni. Bosszantó hibák, melyek röpke pillanatok alatt fel tudják idegesíteni az embert, de általában pár óra alatt helyreállnak ezek a problémák. Nos, a CIB-nek sikerült rátennie erre egy lapáttal, hogy ne csak az utalások lehetőségének egész napos kiesése bosszantsa az ügyfeleket, de még saját hibájukon kívül a bankfiókban is órákat várhatnak a következő napokban.
Én az a típus vagyok, hogyha éppen nincsen valami halaszthatatlan utalni való, akkor hónap végén általában egyben fizetem ki az összes számláját a cégnek. Ebben a hónapban méginkább így volt tervezve, mert szabadság miatt az utolsó nap álltam vissza a munkába. Reggel sajnálattal kellett tapasztalnom, hogy ezek az utalások bizony várni fognak pár órát, mert rendszerhiba van. Természetesen az idő múlásával egyre idegesebb lettem, telefonáltam is az egyik kedves fiókvezető ismerősömmel, aki megnyugatott, hogy már csak fél óra, és rendeződik a helyzet.
Természetesen továbbra sem működött, telefonos ügyfélszolgálat smafu, Facebookon csak egy sajnálkozós üzenet, hogy bizony legyen mindenki türelemmel. Már fel is adtam a sztorit, gondoltam írok a partnereknek egy e-mailt, hogy "Bocs gyerekek, de egy napot csúszok a fizetési határidőkkel, mert lehalt a CIB". Na de óriási öröm és "bódottá", kilenc óra után Update a facebookon, hogy szépen lassan visszaállnak a rendszerek, apró fennakadások még előfordulhatnak, de mostmár üzemelünk.
Mint az oroszlán, aki azonnal igyekszik lecsapni a prédára, én is rögtön indítom az applikációt, mely kidob egy hibás pin kóddal 1/3. Hm, lehet valóban én írtam el, túl gyors szerettem volna lenni, ismét próba, 2/3. Nos, akkor ezt pihentessük inkább, nehogy kitiltson a rendszer, később megpróbáljuk. Két órával később direkt egy másik fiók belépését próbáltam, nehogy 3/3 legyen, tökéletesen be is engedett. Nos, menjünk tutira, megnézem egy harmadik céges fiókot, ott is működött. Szuper, ezek szerint éjfél előtt még minden utalásom el tudom küldeni, így indulhat a belépés a fő fiókba, Hibás Pin, 3/3, sajnos az ön regisztrációját töröltük.
Tehát nem elég, hogy buktad a határidős utalásaid, nem elég, hogy egész nap próbálkoztál a semmiért, nem elég, hogy egész nap ideges lehettél, most még fáradjál be szépen a bankfiókba, töltsél el több órát (mivel valószínűleg igencsak sok ember járt így, a kommenteket mazsolázva), hogy végre el tudd végezni az utalásaid. És ráadásul ezért a szolgáltatásért fizetsz, nem is keveset.
Csak gratulálni tudok a CIB Bank vezérkarának, ezzel a mutatvánnyal pár ezer ügyfelet szerintem csont nélkül sikerült elveszíteni.
És azért pár komment, amiből kiderül, hogy van aki az új autóját sem tudta ma átvenni....
"Én ma mehettem volna az új autómért, de nem tudtam kifizetni! Az az én pénzem! Megdolgoztam érte! És ezek után soha többé nem bízom rájuk! Azonnal rendelkezni akarok felette! A panaszbejelentés sem működik!"
"Rendszeresen vannak problémák. Főleg az applikációban. Segíteni nem tudnak érdemben, csak türelmet kérni. Kompenzálás csak álom. A plusz amikor a telefonos ugyfelszolgálat - rögzített vonalon - ígér,de a fiókban nem teljesítik."
"Nekem újabban azt írta ki hogy hibás PIN-t adtam meg miközben nem, így kitiltottak a fiókomból..."
A rendszer sajnálatos módon cikkünk megjelenésekor sem működik - írja a Promotions.hu. Olyannyira, hogy ehhez csak csatlakozni tudunk, mert a rendszer most sem (kedd 11:00) működik...