A Continental nyereséget termel és az eredmények további javulását várja

A Continental tartósan viharos piaci környezetben is jól teljesített operatív szempontból 2021-ben, és pozitív nettó eredményt ért el. A koronavírus-járvány, az elektronikai alkatrészhiány miatti alacsony autóipari termelés, valamint a beszerzés és logisztika területén tapasztalható jelentős költségnövekedés különösen jelentős hatással volt a DAX-on jegyzett vállalat árbevételére és eredményére. Mindezek ellenére a Continental elérte korrigált éves céljait. Átdolgozott stratégiájával és ennek megfelelő piacorientált struktúrájával a technológiai vállalat stratégiailag is meghatározta jövőjének irányát.

A Continental nyereséget termel és az eredmények további javulását várja

„Az elmúlt pénzügyi év ismét nagyon embert próbáló volt számunkra. A rengeteg kihívás ellenére 2021-ben jól teljesítettünk, és pozitív nettó eredményt értünk el” – mondta Nikolai Setzer, a Continental vezérigazgatója a társaság szerdán, Hannoverben megtartott éves pénzügyi sajtótájékoztatóján. Majd hozzátette: „Szeretnék külön köszönetet mondani a több mint 190 ezer alkalmazottunknak világszerte. Igazi csapatként fogtak össze, hogy leküzdjék a rájuk háruló korlátozásokat és akadályokat.”

Setzer utal a vállalat erős technológiai pozíciójára is: „A biztonságos, autonóm, hálózatba kapcsolt és fenntartható vezetés a jövő mobilitásának mozgatórugója. Elkötelezettek vagyunk ezen területek fejlesztése iránt. Erősségeink itt központosulnak – a fékrendszerektől és járműkörnyezet-érzékelőktől a nagyteljesítményű számítógépeken és fenntartható gumiabroncsokon át az elektromos járművek hőkezelésére szolgáló tömlőkig. Fókuszált portfóliónknak, valamint átfogó szoftver- és digitalizációs szakértelmünknek köszönhetően előkelő pozícióban vagyunk.  Szakértelmünket átfogóan összpontosítjuk stratégiai átrendeződésünkhöz.”

A konszolidált árbevétel 6 százalékot emelkedett 2021-ben

Az előzetes mutatók alapján a DAX-on jegyzett vállalat konszolidált árbevételei 33,8 milliárd eurót tettek ki az elmúlt pénzügyi évben (2020: 31,9 milliárd euró, +6,0 százalék). Ellenkező jelzés hiányában a Vitesco Technologies (megszűnt tevékenység) hatásai a 2021. szeptemberi kiválásáig nincsenek figyelembe véve. A konszolidáció és az árfolyamhatások körének változása előtt az árbevétel 7,4 százalékkal nőtt. A folyamatosan kihívásokkal teli piaci környezetben a vállalat 1,9 milliárd eurós korrigált EBIT-et ért el (2020: 1,4 milliárd euró, +37,7 százalék), ami 5,6 százalékos korrigált EBIT-árrést jelent (2020: 4,4 százalék).

„Míg a világszerte tapasztalható alacsony termelési szint negatív hatással volt, különösen az autóipari üzletágunkra, a Tires és a ContiTech szektorok jó eredményt tudtak eléri a beszerzés és a logisztika területén tapasztalható hatalmas költségnövekedés ellenére” – mondta Setzer.

A felmerült kiadások és az ingatlanok, gépek és berendezések értékvesztései miatt létrejövő, előző évi negatív nettó eredményt követően a Continental 1,5 milliárd eurós nettó eredményt ért el 2021-ben (2020: -962 millió euró). Az akvizíciók, értékesítések és kiválások hatása előtti szabad cash flow a folytatódó és megszűnt tevékenységek kapcsán 1,2 milliárd eurót tett ki (2020: 805 millió euró).

A Continental igazgatótanácsa részvényenként 2,20 eurós osztalékot javasol

„Nettó eredményünk és stabil pénzforgalmi helyzetünk alapján osztalékpolitikánknak megfelelően részvényenként 2,20 euró osztalék kifizetését javasoljuk az éves közgyűlésen” – mondta Katja Dürrfeld, a Continental pénzügyi igazgatója. A Continental osztalékpolitikája a nettó bevétel 15 és 30 százaléka közötti elosztását írja elő.

A 2022-es pénzügyi év kilátásai

Amennyiben a geopolitikai helyzet – különösen Kelet-Európában – továbbra is feszült marad, vagy akár tovább romlik, az tartós következményekkel járhat a termelésre, az ellátási láncokra és a keresletre nézve. A változás súlyosságától függően ez az előző évhez képest alacsonyabb árbevételt és bevételt eredményezhet a csoport összes szektorának, valamint a Continental csoportnak.

Ezeket a kockázatokat figyelmen kívül hagyva a Continental arra számít, hogy 2022-ben a személygépkocsik és a könnyű haszongépjárművek globális gyártása 6-9 százalékkal fog növekedni. 2021-ben ez az adat a felmerülő félvezetőhiány következtében éves szinten mindössze 3 százalékkal, megközelítőleg 77 millió járműre nőtt. A vállalat emellett magasabb beszerzési és logisztikai költségekkel is számol, mintegy 2,3 milliárd euróval.

A piacaink és iparágaink alakulására vonatkozó feltételezések alapján 2022-re a Continental körülbelül 38-40 milliárd eurós konszolidált árbevételre, valamint körülbelül 5,5-6,5 százalékos korrigált árbevétel arányos EBIT- re számít. Azonban várhatóan a visszafogott évkezdést követően fokozatosan javulni fog az üzletmenet.

Az Automotive csoportszektorban a Continental mintegy 18-19 milliárd eurós árbevételt prognosztizál, 0-1,5 százalékos korrigált EBIT árréssel.

A Tires csoportszektorban a Continental körülbelül 13,3-13,8 milliárd eurós árbevétellel számol, 13,5-14,5 százalékos korrigált árbevétel arányos EBIT- tel.

A ContiTech csoportszektorban a Continental 6,0-6,3 milliárd eurós árbevételre számít, 7,0-8,0 százalékos korrigált árbevétel arányos EBIT- tel

A pénzügyi befektetések előtti tőkeberuházás az előrejelzések szerint az árbevétel 7 százaléka alatt lesz.

Az akvizíciók és értékesítések előtti szabad cash flow (korrigált szabad cash flow) körülbelül 0,7 és 1,2 milliárd euró között várható.

A Continental a nem kielégítő pénzügyi teljesítmény ellenére megerősíti középtávú céljait

„Egy alapvető átalakulás kellős közepén vagyunk, amiből győztesként szeretnénk kikerülni. Nem vagyunk elégedettek a jelenlegi pénzügyi teljesítményünkkel. Ennek megfelelően szigorúan végre fogjuk hajtani stratégiánkat, és növeljük jövedelmezőségünket. Így szilárdan kitartunk a 2020 végén közzétett középtávú céljaink mellett” – mondta Dürrfeld.

Ebbe a 8 és 11 százalék közötti korrigált árbevétel arányos EBIT is beletartozik.

A Continental növeli a megrendelések számát a technológia kulcsterületein

A Continental tavaly is folytatta a kutatási és fejlesztési tevékenységébe való koncentrált beruházásokat. A DAX-on jegyzett vállalat erre a célra fordított teljes kiadása körülbelül 2,6 milliárd eurót tett ki (2020: 2,7 milliárd euró). Az arány 7,7 százalékra csökkent (2020: 8,5 százalék).

A Continental jó pozícióban van a vásárlás szempontjából releváns, a jövő mobilitását előremozdító technológiák tekintetében. Ezt bizonyítja a vállalathoz az elmúlt pénzügyi évben beérkezett megrendelések nagy száma is.

A kijelzőmegoldásokra vonatkozó új megrendelések értékesítési volumene jelenleg meghaladja az 5,5 milliárd eurót. A Continental például csak a tavalyi év végén mutatta be az innovatív ShyTech kijelzőt, melynek fa vagy bőr megjelenésű felülete teljesen új belső kialakítást tesz lehetővé. A kijelző csak akkor jelenik meg, amikor arra szükség van. A Continental nemrég egy további innovatív kijelzőt is bemutatott, amely privát móddal is rendelkezik, mely során az információ csak a jármű kiválasztott utasai számára jelenik meg. A technológia lehetővé teszi például azt, hogy az első utas anélkül vehesse igénybe az infotainment funkciókat, hogy ezzel elterelné az autóvezető figyelmét.

A teljesen hálózatba kapcsolt központi nagy teljesítményű számítógépek rendelésállománya összesen mintegy 5,5 milliárd euróra emelkedett. Ezek a számítógépek kulcsfontosságú kapcsolatot létesítenek a jármű és a digitális világ között. A Continental InCar Application Server (ICAS1) megoldását például a Volkswagen használja az ID. járműsorozatában, ami a márka moduláris elektromos járműplatformjára épül.

Összességében, az Automotive csoportszektorhoz beérkező rendelések 18,6 milliárd eurót tesznek ki (előző év: 18,1 milliárd euró).

A Continental a fenntartható és jövőorientált termékekre helyezi a hangsúlyt

A Continental 2020-ban vezette be a járműbeszállító iparág egyik eddigi legátfogóbb fenntarthatósági ütemtervét. A beszerzett villamosenergia teljes egésze 2020 óta karbon-semleges. 2040-re valamennyi gyártási folyamat karbonsemleges lesz. Továbbá a technológiai vállalat teljes tevékenységeire vonatkozóan száz százalékban karbonsemlegessé kíván válni, legkésőbb 2050-re. A Continental fenntartható és jövőorientált termékeket fejleszt, és mintegy 1 milliárd eurós árbevételt generált az emisszió-mentes mobilitás és az emisszió-mentes iparágak révén.

A fenntartható és jövőorientált termékek egyik példája a Continental innovatív Conti GreenConcept abroncskoncepciója. Ez a koncepciótanulmány ötvözi a fenntartható autógumik gyártásának jelenlegi és jövőbeli technológiáit, ezáltal betekintést nyújt a Continental változatos fenntarthatósági kezdeményezéseibe. A koncepcióabroncs több mint fele megújuló, vagy újrahasznosított anyagokból készül, például pitypangból származó természetes gumiból, a rizshéj hamujából előállított szilikátból, valamint növényi olajokból és gyantákból. Ezenkívül a Continental az abroncsköpenyben használt anyagok között először alkalmaz újrahasznosított műanyag palackokból származó poliésztert is. A Continental idén már megkezdte az újrahasznosított PET-palackokból a ContiRe.Tex technológiával készült poliészter fonal fokozatos bevezetését. A Continental célja, hogy legkésőbb 2050-re teljesen átálljon a fenntarthatóan előállított anyagok alkalmazására abroncstermékeiben.

A Continental gumiabroncsok az elektromos járművek szegmensében is bizonyítanak. A világ tíz legnagyobb volumenű elektromos járműgyártója közül hét támaszkodik a Continental technológiájára az eredeti berendezések tekintetében.

A Continental a tavalyi év során az alacsony károsanyag-kibocsátású és szennyezőanyag-kibocsátású felületek terén is bizonyította szakértelmét. Ebben az összefüggésben mutatta be a ContiTech az AMBIENC3 elnevezésű koncepcióautóját, amelynek belső felületei megújuló, újrahasznosított vagy feldolgozott anyagokból készültek – ezzel is hangsúlyozva a jármű fenntartható jellegét. Alacsony súlya emellett csökkenti az energiafogyasztást, és növeli a jármű hatótávolságát. Az AMBIENC3 esetében az innovatív technológiákra és a dizájn legfontosabb elemeire is kerül hangsúly. A Continental 2022 elején a ContiHome bemutatásával prezentálta az anyagok kapcsán szerzett szakértelmét. A ContiHome egy kisméretű ház, amelyet kívül-belül, teljes egészében ContiTech felületi anyagokkal láttak el. A projekt ékes bizonyítéka annak, hogy az innovatív felületek hogyan ötvözhetik a dizájnelemeket és a funkcionális szempontokat a kölcsönösen előnyös hatás érdekében.

Aláírták az 1,2 milliárd eurós hitelszerződést az MVM Tisza erőmű megépítéséhez

Aláírták az MVM Tisza Erőmű Kft. (MVM Tisza) tiszaújvárosi telephelyén megvalósuló Tisza Kombinált Ciklusú Gázturbinás Erőmű (CCGT) beruházásának finanszírozását szolgáló, 1,2 milliárd eurós hosszú lejáratú szindikált hitelszerződést - közölte az MVM pénteken az MTI-vel.
2025. 12. 06. 00:05
Megosztás:

A befektetők már túlléptek a DOGE 1 dolláros álmán – Itt az új „XRP-gyilkos”, a következő 100-szorozásra képes DeFi gyöngyszem?

Dogecoin 1 dollárig? Talán majd, ha a BTC eléri az 500 000 dollárt. Mivel ez az árfolyamszint sokak számára inkább álomnak tűnik, a befektetők a DOGE-n túli, nagyobb potenciállal rendelkező alternatívák felé fordulnak.
2025. 12. 05. 23:00
Megosztás:

Újraindít három debreceni járatot a Wizz Air

A Wizz Air három debreceni járatát is újraindítja a 2026-os nyári menetrendi időszakban, így Tel Aviv, Eindhoven és Isztambul ismét elérhető lesz - tájékoztatta a légitársaság pénteken az MTI-t.
2025. 12. 05. 22:00
Megosztás:

XRP árfolyam-előrejelzés: Elérheti a Digitap ($TAP) 2025-ben a Ripple token jelenlegi, 2,18 dolláros szintjét?

Az XRP árfolyama szokatlanul nyugodt, alig mozdul el, miközben más nagyobb altcoinok, például az Ethereum sokkal erőteljesebb lendületet mutatnak. Az XRP jelenleg körülbelül 2,18 dolláron forog, azonban az oldalazó konszolidáció és a gyengülő trendjelzések sok befektetőt frusztrálnak.
2025. 12. 05. 21:00
Megosztás:

Szeptember óta lejtmenetben a nemzetközi élelmiszerárak

Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) kiadta legfrissebb jelentését az élelmiszer-alapanyagok világpiaci mutatójáról, amely szerint novemberben tovább mérséklődtek az élelmiszerárak, mivel a gabonafélék kivételével az összes fontosabb alapvető élelmiszer jegyzése csökkent.
2025. 12. 05. 20:00
Megosztás:

A Bitget részvényfedezetű határidős termékei átlépték a 10 milliárd dolláros kereskedési volument, miközben a globális traderek tömegével fordulnak a tokenizált részvények felé

A világ legnagyobb Univerzális Tőzsdéje (UEX), a Bitget ma bejelentette, hogy az amerikai részvényekhez kötött határidős termékeinek kumulatív kereskedési volumene meghaladta a 10 milliárd dollárt.
2025. 12. 05. 19:30
Megosztás:

Vezetőváltásra került sor a Mol szlovákiai leányvállalatának élén

Decemberben távozik a Mol szlovákiai leányvállalata, a Slovnaf éléről a céget leghosszabb ideig vezető Világi Oszkár, akinek helyét ezzel egyidejűleg Szabó Gábor veszi át, aki eddig már több különböző vezetői funkciót is betöltött a Mol-ban - közölte az MTI pozsonyi irodájával a Slovnaft sajtószóvivője pénteken.
2025. 12. 05. 19:00
Megosztás:

Akár 5 év garanciával vásárolhatók meg a Brother új nyomtatói

Az üzleti döntéshozók számára ma már nemcsak a megbízhatóság, hanem a kiszámítható és hosszú távú költséghatékonyság a legfontosabb szempont, amikor irodai nyomtatót választanak. A Brother év végi promóciója mindkettőt biztosítja: a legújabb tintatartályos modellek akár 5 év, a mono lézer készülékek pedig 3 év gyári garanciával vásárolhatók meg, előbbiek kizárólag 2025. december 31-ig. A garancia kibővítése regisztrációhoz kötött.
2025. 12. 05. 18:30
Megosztás:

Piaci oldalazás: a Bitcoin és az Ethereum is irányt keres – meddig tarthat a bizonytalanság?

A hét eleji pánikszerű eladási hullám után – amikor a Bitcoin néhány óra alatt 91 000 dollárról 85 000 dollár közelébe zuhant –, ma már jóval nyugodtabb hangulat uralja a kriptopiacot. A nagyobb tokenek visszapattantak a mélypontokról, ugyanakkor továbbra sem sikerült egyértelmű trendet kialakítaniuk.
2025. 12. 05. 18:00
Megosztás:

Megkezdődött a Budapest-Belgrád vasútvonal magyar szakaszának tesztüzeme

A végéhez közeledik a Budapest-Belgrád vasútvonal építése, megkezdődött a magyarországi szakasz tesztüzeme - jelentette be Hegyi Zsolt a MÁV-csoport vezérigazgatója pénteken a Facebook-oldalán.
2025. 12. 05. 17:30
Megosztás:

Hétfőtől megvásárolhatóak a jövő évi autópálya-matricák

Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák, a jövő évi éves országos és vármegyei e-matricák mellett az új terméknek számító éves M1 regionális úthasználati jogosultság is megvásárolható lesz a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt.-nél és a legtöbb viszonteladó partnerénél, online és offline módon is - közölte a NÚSZ Zrt. az MTI-vel pénteken.
2025. 12. 05. 17:00
Megosztás:

Átmeneti szünet a LUNA hálózatán: A Binance felfüggeszti a ki- és beutalásokat frissítés miatt

Ha LUNA-t (Terra) tartasz a Binance-en, van egy fontos hírünk: 2025. december 8-án ideiglenesen szünetelni fog a LUNA tokenek ki- és beutalása a tőzsdén. Mielőtt pánikba esnél: ez nem hiba vagy vészhelyzet, hanem egy előre tervezett lépés, amely a Terra blokklánc frissítésének zavartalan lebonyolítását szolgálja. Mutatjuk, mit érdemes tudni, és miért jó ez hosszú távon.
2025. 12. 05. 16:30
Megosztás:

Mi gátolja a roma fiatalokat a szakmai kiteljesedésben?

Továbbra is komoly hátránnyal indulnak a roma fiatalok a továbbtanulás és a munkavállalás területén – hívja fel a figyelmet az idén 15 éves HBLF-Romaster Alapítvány. A szegregátumokban élő romák olyan települési és infrastrukturális hiányosságok között nőnek fel, ahol nem adottak a tanulás alapfeltételei, így már az általános iskolát is nehézségekkel kezdik, miközben az iskolarendszernek az esetek döntő többségében nincs megfelelő eszköze a támogatásukra.
2025. 12. 05. 15:30
Megosztás:

Kukásautó-kartellt tárt fel a GVH

Újabb nagy kartellügyet zárt le a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). Kukásautók és csatornatisztító járművek közbeszerzéseit egyeztették tiltott módon egyes gyártó cégek több éven keresztül.
2025. 12. 05. 15:00
Megosztás:

A Főtaxi továbbra is a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér hosszú távú partnere, míg az Uber appal támogatott szolgáltatással jelenik meg a reptéren

A Budapest Airport többfordulós, szakmai tender keretében választotta ki azokat a szolgáltatókat, akik 2025 és 2030 között biztosítják a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren az érkező utasok taxis személyszállítását. A kiválasztási folyamat célja az volt, hogy olyan partnerek működjenek a repülőtéren, akik a rekordot döntő utasforgalom mellett is stabil, megbízható és magas színvonalú szolgáltatást nyújtanak.
2025. 12. 05. 14:30
Megosztás:

Novemberben is kedvezőbbek voltak a hazai üzemanyagárak a szomszédos országok átlagánál

A Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján Magyarországon az üzemanyagárak novemberben is kedvezőbben alakultak a szomszédos országok átlagánál.
2025. 12. 05. 14:00
Megosztás:

Szabad utat kap a szabályozott spot kriptokereskedelem Amerikában

Az amerikai szabályozók végre megnyitották az utat a spot kriptokereskedelem előtt a szövetségi felügyelet alatt működő tőzsdéken. A CFTC döntése mérföldkő az amerikai kriptopiacon: most először lehet közvetlenül, szabályozott környezetben kriptoeszközökkel kereskedni – mindez új korszakot nyithat a befektetők és intézmények számára egyaránt.
2025. 12. 05. 13:30
Megosztás:

Ipari termelési adatokat publikált a KSK - lássuk a számokat!

Ma reggel az októberi ipari termelési adatokat publikálta a KSH. 2025 októberében az ipari termelés volumene 2,7%-kal elmaradt az egy évvel korábbitól.
2025. 12. 05. 13:00
Megosztás:

Kriptotárcák Rangsora: A Legnépszerűbb Megoldások 2025-ben

Kriptovalutáidat, és bármikor hozzáférhetsz, küldhetsz vagy fogadhatsz velük. A piac tele van jobbnál jobb megoldásokkal, így elsőre nem könnyű megtalálni azt az egyet, ami tényleg hozzád illik.
2025. 12. 05. 12:30
Megosztás:

Forradalmi áttörés a stabilcoinok piacán: A WSPN új megoldása lehetővé teszi vállalatoknak saját digitális valutáik kibocsátását

A stabilcoinok forradalma új szintre lép: a WSPN új, white-label infrastruktúrája lehetővé teszi, hogy akár bankok, pénzintézetek vagy fintech cégek percek alatt indítsanak saját, márkázott digitális valutát. A technológia nem csak a költségeket csökkenti, de egyszerűsíti a megfelelést és az integrációt is.
2025. 12. 05. 12:00
Megosztás: