A Continental nyereséget termel és az eredmények további javulását várja
„Az elmúlt pénzügyi év ismét nagyon embert próbáló volt számunkra. A rengeteg kihívás ellenére 2021-ben jól teljesítettünk, és pozitív nettó eredményt értünk el” – mondta Nikolai Setzer, a Continental vezérigazgatója a társaság szerdán, Hannoverben megtartott éves pénzügyi sajtótájékoztatóján. Majd hozzátette: „Szeretnék külön köszönetet mondani a több mint 190 ezer alkalmazottunknak világszerte. Igazi csapatként fogtak össze, hogy leküzdjék a rájuk háruló korlátozásokat és akadályokat.”
Setzer utal a vállalat erős technológiai pozíciójára is: „A biztonságos, autonóm, hálózatba kapcsolt és fenntartható vezetés a jövő mobilitásának mozgatórugója. Elkötelezettek vagyunk ezen területek fejlesztése iránt. Erősségeink itt központosulnak – a fékrendszerektől és járműkörnyezet-érzékelőktől a nagyteljesítményű számítógépeken és fenntartható gumiabroncsokon át az elektromos járművek hőkezelésére szolgáló tömlőkig. Fókuszált portfóliónknak, valamint átfogó szoftver- és digitalizációs szakértelmünknek köszönhetően előkelő pozícióban vagyunk. Szakértelmünket átfogóan összpontosítjuk stratégiai átrendeződésünkhöz.”
A konszolidált árbevétel 6 százalékot emelkedett 2021-ben
Az előzetes mutatók alapján a DAX-on jegyzett vállalat konszolidált árbevételei 33,8 milliárd eurót tettek ki az elmúlt pénzügyi évben (2020: 31,9 milliárd euró, +6,0 százalék). Ellenkező jelzés hiányában a Vitesco Technologies (megszűnt tevékenység) hatásai a 2021. szeptemberi kiválásáig nincsenek figyelembe véve. A konszolidáció és az árfolyamhatások körének változása előtt az árbevétel 7,4 százalékkal nőtt. A folyamatosan kihívásokkal teli piaci környezetben a vállalat 1,9 milliárd eurós korrigált EBIT-et ért el (2020: 1,4 milliárd euró, +37,7 százalék), ami 5,6 százalékos korrigált EBIT-árrést jelent (2020: 4,4 százalék).
„Míg a világszerte tapasztalható alacsony termelési szint negatív hatással volt, különösen az autóipari üzletágunkra, a Tires és a ContiTech szektorok jó eredményt tudtak eléri a beszerzés és a logisztika területén tapasztalható hatalmas költségnövekedés ellenére” – mondta Setzer.
A felmerült kiadások és az ingatlanok, gépek és berendezések értékvesztései miatt létrejövő, előző évi negatív nettó eredményt követően a Continental 1,5 milliárd eurós nettó eredményt ért el 2021-ben (2020: -962 millió euró). Az akvizíciók, értékesítések és kiválások hatása előtti szabad cash flow a folytatódó és megszűnt tevékenységek kapcsán 1,2 milliárd eurót tett ki (2020: 805 millió euró).
A Continental igazgatótanácsa részvényenként 2,20 eurós osztalékot javasol
„Nettó eredményünk és stabil pénzforgalmi helyzetünk alapján osztalékpolitikánknak megfelelően részvényenként 2,20 euró osztalék kifizetését javasoljuk az éves közgyűlésen” – mondta Katja Dürrfeld, a Continental pénzügyi igazgatója. A Continental osztalékpolitikája a nettó bevétel 15 és 30 százaléka közötti elosztását írja elő.
A 2022-es pénzügyi év kilátásai
Amennyiben a geopolitikai helyzet – különösen Kelet-Európában – továbbra is feszült marad, vagy akár tovább romlik, az tartós következményekkel járhat a termelésre, az ellátási láncokra és a keresletre nézve. A változás súlyosságától függően ez az előző évhez képest alacsonyabb árbevételt és bevételt eredményezhet a csoport összes szektorának, valamint a Continental csoportnak.
Ezeket a kockázatokat figyelmen kívül hagyva a Continental arra számít, hogy 2022-ben a személygépkocsik és a könnyű haszongépjárművek globális gyártása 6-9 százalékkal fog növekedni. 2021-ben ez az adat a felmerülő félvezetőhiány következtében éves szinten mindössze 3 százalékkal, megközelítőleg 77 millió járműre nőtt. A vállalat emellett magasabb beszerzési és logisztikai költségekkel is számol, mintegy 2,3 milliárd euróval.
A piacaink és iparágaink alakulására vonatkozó feltételezések alapján 2022-re a Continental körülbelül 38-40 milliárd eurós konszolidált árbevételre, valamint körülbelül 5,5-6,5 százalékos korrigált árbevétel arányos EBIT- re számít. Azonban várhatóan a visszafogott évkezdést követően fokozatosan javulni fog az üzletmenet.
Az Automotive csoportszektorban a Continental mintegy 18-19 milliárd eurós árbevételt prognosztizál, 0-1,5 százalékos korrigált EBIT árréssel.
A Tires csoportszektorban a Continental körülbelül 13,3-13,8 milliárd eurós árbevétellel számol, 13,5-14,5 százalékos korrigált árbevétel arányos EBIT- tel.
A ContiTech csoportszektorban a Continental 6,0-6,3 milliárd eurós árbevételre számít, 7,0-8,0 százalékos korrigált árbevétel arányos EBIT- tel
A pénzügyi befektetések előtti tőkeberuházás az előrejelzések szerint az árbevétel 7 százaléka alatt lesz.
Az akvizíciók és értékesítések előtti szabad cash flow (korrigált szabad cash flow) körülbelül 0,7 és 1,2 milliárd euró között várható.
A Continental a nem kielégítő pénzügyi teljesítmény ellenére megerősíti középtávú céljait
„Egy alapvető átalakulás kellős közepén vagyunk, amiből győztesként szeretnénk kikerülni. Nem vagyunk elégedettek a jelenlegi pénzügyi teljesítményünkkel. Ennek megfelelően szigorúan végre fogjuk hajtani stratégiánkat, és növeljük jövedelmezőségünket. Így szilárdan kitartunk a 2020 végén közzétett középtávú céljaink mellett” – mondta Dürrfeld.
Ebbe a 8 és 11 százalék közötti korrigált árbevétel arányos EBIT is beletartozik.
A Continental növeli a megrendelések számát a technológia kulcsterületein
A Continental tavaly is folytatta a kutatási és fejlesztési tevékenységébe való koncentrált beruházásokat. A DAX-on jegyzett vállalat erre a célra fordított teljes kiadása körülbelül 2,6 milliárd eurót tett ki (2020: 2,7 milliárd euró). Az arány 7,7 százalékra csökkent (2020: 8,5 százalék).
A Continental jó pozícióban van a vásárlás szempontjából releváns, a jövő mobilitását előremozdító technológiák tekintetében. Ezt bizonyítja a vállalathoz az elmúlt pénzügyi évben beérkezett megrendelések nagy száma is.
A kijelzőmegoldásokra vonatkozó új megrendelések értékesítési volumene jelenleg meghaladja az 5,5 milliárd eurót. A Continental például csak a tavalyi év végén mutatta be az innovatív ShyTech kijelzőt, melynek fa vagy bőr megjelenésű felülete teljesen új belső kialakítást tesz lehetővé. A kijelző csak akkor jelenik meg, amikor arra szükség van. A Continental nemrég egy további innovatív kijelzőt is bemutatott, amely privát móddal is rendelkezik, mely során az információ csak a jármű kiválasztott utasai számára jelenik meg. A technológia lehetővé teszi például azt, hogy az első utas anélkül vehesse igénybe az infotainment funkciókat, hogy ezzel elterelné az autóvezető figyelmét.
A teljesen hálózatba kapcsolt központi nagy teljesítményű számítógépek rendelésállománya összesen mintegy 5,5 milliárd euróra emelkedett. Ezek a számítógépek kulcsfontosságú kapcsolatot létesítenek a jármű és a digitális világ között. A Continental InCar Application Server (ICAS1) megoldását például a Volkswagen használja az ID. járműsorozatában, ami a márka moduláris elektromos járműplatformjára épül.
Összességében, az Automotive csoportszektorhoz beérkező rendelések 18,6 milliárd eurót tesznek ki (előző év: 18,1 milliárd euró).
A Continental a fenntartható és jövőorientált termékekre helyezi a hangsúlyt
A Continental 2020-ban vezette be a járműbeszállító iparág egyik eddigi legátfogóbb fenntarthatósági ütemtervét. A beszerzett villamosenergia teljes egésze 2020 óta karbon-semleges. 2040-re valamennyi gyártási folyamat karbonsemleges lesz. Továbbá a technológiai vállalat teljes tevékenységeire vonatkozóan száz százalékban karbonsemlegessé kíván válni, legkésőbb 2050-re. A Continental fenntartható és jövőorientált termékeket fejleszt, és mintegy 1 milliárd eurós árbevételt generált az emisszió-mentes mobilitás és az emisszió-mentes iparágak révén.
A fenntartható és jövőorientált termékek egyik példája a Continental innovatív Conti GreenConcept abroncskoncepciója. Ez a koncepciótanulmány ötvözi a fenntartható autógumik gyártásának jelenlegi és jövőbeli technológiáit, ezáltal betekintést nyújt a Continental változatos fenntarthatósági kezdeményezéseibe. A koncepcióabroncs több mint fele megújuló, vagy újrahasznosított anyagokból készül, például pitypangból származó természetes gumiból, a rizshéj hamujából előállított szilikátból, valamint növényi olajokból és gyantákból. Ezenkívül a Continental az abroncsköpenyben használt anyagok között először alkalmaz újrahasznosított műanyag palackokból származó poliésztert is. A Continental idén már megkezdte az újrahasznosított PET-palackokból a ContiRe.Tex technológiával készült poliészter fonal fokozatos bevezetését. A Continental célja, hogy legkésőbb 2050-re teljesen átálljon a fenntarthatóan előállított anyagok alkalmazására abroncstermékeiben.
A Continental gumiabroncsok az elektromos járművek szegmensében is bizonyítanak. A világ tíz legnagyobb volumenű elektromos járműgyártója közül hét támaszkodik a Continental technológiájára az eredeti berendezések tekintetében.
A Continental a tavalyi év során az alacsony károsanyag-kibocsátású és szennyezőanyag-kibocsátású felületek terén is bizonyította szakértelmét. Ebben az összefüggésben mutatta be a ContiTech az AMBIENC3 elnevezésű koncepcióautóját, amelynek belső felületei megújuló, újrahasznosított vagy feldolgozott anyagokból készültek – ezzel is hangsúlyozva a jármű fenntartható jellegét. Alacsony súlya emellett csökkenti az energiafogyasztást, és növeli a jármű hatótávolságát. Az AMBIENC3 esetében az innovatív technológiákra és a dizájn legfontosabb elemeire is kerül hangsúly. A Continental 2022 elején a ContiHome bemutatásával prezentálta az anyagok kapcsán szerzett szakértelmét. A ContiHome egy kisméretű ház, amelyet kívül-belül, teljes egészében ContiTech felületi anyagokkal láttak el. A projekt ékes bizonyítéka annak, hogy az innovatív felületek hogyan ötvözhetik a dizájnelemeket és a funkcionális szempontokat a kölcsönösen előnyös hatás érdekében.