A jelenléti ív már a múlté?
Munkaidő nyilvántartás beléptető rendszer segítségével
Vállalati beléptető rendszer használata során több fontos adat és információ is kinyerhető. Az épületen belüli mozgások mellett, többek között a dolgozók munkaidejének a kezdete és a vége. Így rendkívül kézenfekvő megoldás lehet, ha a beléptetőt összekötjük a munkaidő nyilvántartó rendszerrel. Van azonban néhány dolog, amire érdemes lehet odafigyelni ilyen esetekben.
Mivel egy ilyen rendszer alkalmazása személyes adatok kezelését vonja maga után, a GDPR rendelet értelmében ki kell nevezni adatkezelőt, aki kezelheti ezeket a személyes adatokat, és neki meg kell határoznia pontosan az adatkezelés célját. Minderről pedig tájékoztatni kell a dolgozókat is. Az így megszerzett személyes adatokat pedig csak az adott célokra szabad felhasználni. Tárolásuk során pedig biztosítani kell a megfelelő védelmet.
Ha ezeknek az elvárásoknak megfelelünk, akkor rengeteg adminisztrációs munkától kímélhet meg egy ilyen beléptető kiépítése. Ugyanis több munkaórányi ideje szabadul fel a HR munkatársaknak, akik így egyéb feladatokra, akár fejlesztésekre fordíthatják a nyilvántartás készítésére és feldolgozására szánt időt.
A modern beléptető rendszer egyéb funkciói
A SMARTme beléptető rendszere mindemellett biztonsági szempontból is lényeges szerepet tölt be. Az illetéktelen behatolók elleni védelem ugyanis kiemelt fontosságú. Egy jól biztosított épület azonban nem csak az illetéktelen épületbe hatolók ellen véd, hanem az épületen belül is korlátozható a különböző helyiségek hozzáférése. Így például egy tároló szoba nem lesz mindenki számára elérhető, csak bizonyos jogosultsággal lesz hozzáférhető.
Ha pedig a SMARTme rendszerét választjuk, akkor ők garantálják a telepítést, a rendszer használatának oktatását, de még az átadás után sem hagynak magunkra. 24 órás szerviz ügyeletük ugyanis az év minden napján elérhető a szerződött partnerek számára.