A pénzügyi appok a legnépszerűbbek a közösségi média után

A magyarok 73 százaléka használ valamilyen pénzügyi alkalmazást, amely így a második legnépszerűbb applikáció típus a közösségi média alkalmazások után – derül ki a Magyar Bankholding friss reprezentatív kutatásából[1]. Az online bankolás legnagyobb előnyeként a gyorsaságot és kényelmet nevezték meg, míg a személyes ügyintézésben leginkább a közvetlenséget és személyességet kedvelik. A válaszadók alig egyharmada jár rendszeresen bankfiókokba, viszont hiteltermékeket inkább személyesen szeretünk igényelni.

A pénzügyi appok a legnépszerűbbek a közösségi média után

A magyarok több mint fele használja az online banki csatornákat

A magyar lakosság fele hetente többször is használja az internetbankját a Magyar Bankholding reprezentatív kutatása szerint. A megkérdezettek 22 százaléka válaszolta azt, hogy hetente egyszer lép be a felületre, és mindössze 2 százalékuk teszi ezt ritkábban, mint havonta. Hasonló népszerűségnek örvendenek a banki mobilapplikációk is: a lakosság 56 százaléka hetente többször, 19 százalékuk heti egyszer használja a bankja által biztosított alkalmazást, és a megkérdezettek mindössze egy százaléka nem használja bankja applikációját okostelefonján.

A felmérés résztvevőit arról is kérdezték, mit tartanak az online ügyintézés előnyeinek. A válaszadók zöme szerint gyors és kényelmes az interneten intézni pénzügyeinket. Emellett többen is praktikusnak és egyszerűnek találják az otthonról való bankolást. Ezzel szemben alig érzik hátrányait az emberek az internetes bankolásnak. A legelterjedtebb érv vele szemben az, hogy meg kell jegyezni a fiókunk jelszavát, de ezt is csak az emberek 16 százaléka jelölte meg hátrányként.

„A kutatás igazolta előzetes várakozásainkat, amelyek szerint évről évre szélesebb körben válnak népszerűvé az online banki ügyintézési módok. Egyre többen választják a kényelmesebb, egyszerűbb és fenntarthatóbb internetes bankolást, ami a bankcsoport céljaival is egybevág: modern, zöld és digitalizált bankot szeretnénk létrehozni, amelyben minden ügyfelünk a legszínvonalasabb és legpraktikusabb szolgáltatásban részesülhet” – mondta Ginzer Ildikó, a Magyar Bankholding standard kiszolgálásért felelős üzleti vezérigazgató-helyettese.

Átalakul a személyes ügyintézés

Az otthonról elérhető felületek használatának terjedése mellett csökken a személyes ügyintézés népszerűsége: az emberek közel kétharmada évente kevesebb mint öt alkalommal látogat el bankfiókokba. A felmérés során csak a válaszadók 30 százaléka nyilatkozott úgy, hogy jellemzően személyesen intézi a pénzügyeit.

Több hátrányát is kiemelték a felmérés résztvevői a személyes ügyintézésnek. A legtöbben a hosszú várakozási idő miatt kerülik el, de az emberek több mint fele hátrányként éli meg azt is, hogy utazni kell a bankfiókokhoz. Emellett a lassú ügyintézés és a feleslegesnek tűnő, sok papírmunka miatt választanak más módokat.

A visszajelzések alapján a személyes ügyintézés legnagyobb előnye, hogy könnyebben meg lehet kérdezni az ügyintézőt, ha valamiben bizonytalanok vagyunk, mindemellett az emberek fele előnyként tekint arra is, hogy személyes, közvetlen kapcsolata lehet bankja munkatársaival. 

Ginzer Ildikó ehhez kapcsolódva hozzátette: „Ismerjük a személyes ügyintézés előnyeit, és fontosnak tartjuk, hogy ügyfeleinknek a jövőben sem kelljen lemondani arról a közvetlenségről és tanácsadói hozzáállásról, amellyel ilyenkor találkoztak. A Magyar Bankholding tagbankjai fiókhálózatának modernizációja is azt szolgálja, hogy minden ügyfelünk számára könnyen megközelíthető, ugyanakkor szolgáltatások széles körét nyújtó, kellemes környezetet biztosító fiókokban várhassuk ügyfeleinket.”

Bonyolult ügyeket még nem szívesen intézünk online

Konkrét termékek esetében még változó az online ügyintézés népszerűsége: leginkább biztosítási, illetve megtakarítási termékeket igénylünk interneten, bonyolultabb ügyintézéssel járó termékek esetében kevésbé népszerűek az online megoldások. A különböző hiteltermékek intézéséhez (hitelkártya, személyi kölcsön, jelzálog-, folyószámlahitel, áru- és autóhitel) megközelítőleg a lakosság fele szívesebben megy be bankja fiókjaiba. Ennek leginkább az az oka a felmérés résztvevői szerint, hogy személyesen azonnal választ kaphatnak kérdéseikre, és tanácsot kérhetnek anélkül, hogy várniuk kellene a válaszra.

A közösségi média után a pénzügyi applikációkat használjuk a legtöbbet

A válaszadók átlagosan 24 alkalmazást tárolnak készülékükön, amelyek közül 11-et használnak rendszeresen. A legtöbbet (a kitöltők 87 százaléka által) használt alkalmazások a közösségi média applikációk, mint a Facebook és az Instagram. Mindemellett a kérdőív kitöltőinek 73 százaléka használ pénzügyi alkalmazásokat, amely így a második legnépszerűbb app-típus. Ebbe beletartoznak a banki alkalmazások, illetve a különböző költéskövető programok. Népszerű applikációk még a játékok (45%), a webshopok (40%), illetve az online újságok, streaming szolgáltatások és videómegosztók egyaránt 39 százalékos használati aránnyal.

Ami a pénzügyi alkalmazásokat illeti, leginkább az alapvető funkciókat használjuk, illetve ezeket is tartjuk nélkülözhetetlennek: forint átutalások/átvezetések, illetve számlaegyenleg lekérdezés – amelyeket az emberek háromnegyede veszi igénybe, és kétharmada tartja elengedhetetlennek. Emellett, a válaszadók több mint fele használja a mobilfizetés funkciót is.

A felmérés résztvevőit a pénzügyi alkalmazásokkal való elégedettségükről is kérdezték. A hagyományos banki applikációkkal az emberek közel kétharmada teljesen elégedett, 32 százalékuk semleges, és csupán 3 százalékuk mondta azt, hogy nem elégedett. A költéskövető, neobanki alkalmazásokkal kapcsolatban 40 százalékos az elégedettség, 56 százalék semleges, és szintén 3 százalékuk elégedetlen.

A felmérés résztvevőit arról is kérdezték, milyen biztonsági azonosítást használnak pénzügyi applikációjukba való belépés esetén. Legtöbben (58%) a kódbeírást jelölték meg, 49 százalékuk használ ujjlenyomat-olvasót, 40 százalékuk pedig jelszó és SMS azonosítási módszert. Az arcfelismerő egyelőre kevésbé elterjedt, a válaszadók 15 százaléka alkalmazza.

Enyhült októberben a németországi infláció

Októberben enyhült kissé az infláció Németországban, a szolgáltatások árai azonban tovább növekedtek, míg folytatódott az energiaárak csökkenése a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis végleges adatokra támaszkodó jelentése szerint.
2025. 11. 12. 17:00
Megosztás:

Tízezer milliárd felett a kezelt ügyfélvagyon az Ersténél

Szeptember végén meghaladta a tízezer milliárd forintot a magyarországi Erste-csoport által kezelt ügyfélvagyon, ezen belül a lakossági befektetések és betétek összértéke hétezer milliárd forint fölé nőtt. Lendületesen bővült a lakossági-, valamint a kis- és középvállalati (kkv) hitelezés is. Az első kilenc hónapban az újonnan kihelyezett lakossági hitelek volumene 41 százalékkal haladta meg az előző évit, míg a kkv-k esetében a növekedés 130 százalékos volt.
2025. 11. 12. 16:30
Megosztás:

Jó idő, SZÉP-kártya, vonzó programok: ez az őszi utazási kedv tökéletes receptje

A kellemes őszi időjárás, a számtalan programlehetőség és a SZÉP-kártya együttesen ismét rekordszámban mozgatta meg az utazókat: az október végi, november eleji időszakban a szálláshely-szolgáltatók kiemelkedő vendégforgalmat könyvelhettek el. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint az őszi szünet időszakában közel 528 ezer utazó összesen 1 millió 60 ezer vendégéjszakát töltött a szálláshelyeken, amelyek 3,5%-kal több vendégnek örülhettek, mint egy éve ilyenkor.
2025. 11. 12. 15:30
Megosztás:

Elindult a kgfb-kampány - lejtmenetben az átlagdíjak

Elindult a 2025-ös kgfb-kampány: az átlagdíj 29 ezer forint volt az első napokban a Netrisknél, ami 5,2 százalékkal alacsonyabb a tavalyinál, miközben az autósok átlagosan 13 százalékot takarítanak meg biztosítóváltással. A biztosítók a kampányban idén is különösen a kedvező bonus–malus besorolású, balesetmentes múlttal rendelkező autósokért versenyeznek: az érintett autósok több mint 80 százaléka ugyanis B10-es besorolással rendelkezik.
2025. 11. 12. 15:00
Megosztás:

Háromszorosára nőtt hazánkban a cukorbetegek száma 20 év alatt

Magyarországon ma több mint 1 millió ember él diagnosztizált cukorbetegséggel, és becslések szerint további félmillió ember úgy éli a mindennapjait, hogy nem is tud a betegségéről. Az elmúlt két évtizedben a diabétesszel élők száma megháromszorozódott hazánkban, és közöttük egyre több a 2-es típusú cukorbetegséggel diagnosztizált gyermek és tinédzser. A krónikus betegség súlyos népegészségügyi és gazdasági kihívást jelent.
2025. 11. 12. 14:30
Megosztás:

Technológiai befektetések: a Constellation Software esete

A modern pénzügyi világ izgalmas terepet nyújt a technológiai szektor iránt érdeklődők számára. A sorozatos akvizíciók és a tőke hatékony felhasználása egyre inkább előtérbe kerülnek, különösen a szoftveriparban.
2025. 11. 12. 13:30
Megosztás:

Könnyed fogyás és természetes támogatás az egészséges élethez

A mai felgyorsult világban sokan keresik azt a megoldást, amivel elérhetik álmaik alakját – méghozzá anélkül, hogy órákat kellene tölteniük drága edzőtermekben vagy drasztikus diétába kezdenének.
2025. 11. 12. 13:00
Megosztás:

Hatékony tárolás: a konténerbérlés előnyei

Eszedbe jutott-e már, hogy a felhalmozott tárgyak és szezonális eszközök mennyire lehetséges korlátoznak az otthoni vagy az irodai térben? A tárolási problémák megoldása egyre több ember és vállalkozás számára jelent kihívást.
2025. 11. 12. 12:30
Megosztás:

Gyengül a lakosság fizetőképessége, borúsak a kilátások

Az előző negyedév enyhe növekedése után ismét csökkenő szakaszba került a fizetőképességi index, amely a lakosság jövedelmi helyzetét a hiteltörlesztések és a számlafizetések függvényében vizsgálja. A mutató 13,7 pontról 9,3-ra esett vissza a harmadik negyedévre, idén pedig már nem is várható érdemi javulás az Intrum és a Gazdaságkutató Intézet előrejelzése alapján.
2025. 11. 12. 12:00
Megosztás:

Akár több százezer forintot spórolhat az életbiztosításon, aki még idén megköti

Az életbiztosításoknál kulcsfontosságú az életkor: minél idősebben köti meg valaki, annál magasabb lesz a havi díj. Igen ám, de jellemzően nem a tényleges életkor számít, hanem a naptári év, azaz akik még idén kötnek biztosítást, azok még alacsonyabb díjjal tehetik meg azt. Egy előrehozott döntéssel 20 év alatt akár több százezer forintot lehet spórolni.
2025. 11. 12. 11:30
Megosztás:

A kormány megemelte az idei és a jövő évi hiánycélt, megemelte a bankadót

Tegnap Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter bejelentette, hogy a kormány az idei és a jövő évi hiánycélt is a GDP 5%-ra emeli (4,3-4,5, illetve 3,7%-ról) annak ellenére, hogy közel 200-200 Mrd. Ft-tal javítja az egyenleget az, hogy a kormány megduplázza jövőre a bankadót és zárol költségvetési tartalékokat.
2025. 11. 12. 11:00
Megosztás:

A kormányzati leállás végével kapcsolatos optimizmus további lendületet hozott az amerikai részvénypiacra

A kormányzati leállás végének közeledte repítette felfelé kedden az amerikai részvényindexeket, a Dow rekordszinten zárt, az S&P 500 0,2%- kal araszolt feljebb.
2025. 11. 12. 10:30
Megosztás:

Új csúcsra került a Stoxx600 és a FTSE100, a várt javulással ellentétben Németországban romlott a gazdasági hangulat

Az amerikai kormányzati leállás küszöbönálló végével kapcsolatos optimizmus tovább fűtött3 az európai részvénypiacokat, a Stoxx600 és a FTSE100 egyaránt rekordszintre emelkedett kedden.
2025. 11. 12. 10:00
Megosztás:

Érkeznek az otthon startos lakások megépülését biztosító szabályok

Érkeznek az otthon startos lakások megépülését biztosító szabályok, a fix 3 százalékos kölcsön hatására évtizedek óta nem látott számban indulnak lakásfejlesztések, cél, hogy az állami ösztönzőkért cserébe a fejlesztők végrehajtsák vállalásaikat, új otthon startos lakások tízezrei épüljenek fel néhány éven belül - írta Panyi Miklós, a Miniszterelnökség parlamenti és stratégiai államtitkára szerdán a Facebook oldalán.
2025. 11. 12. 09:30
Megosztás:

A versenyszféra munkavállalóinak 55 százaléka elégedetlen a fizetésével

A vállalkozásoknál foglalkoztatott munkavállalók 55 százaléka elégedetlen a jelenlegi fizetésének mértékével, ez az arány 6 százalékponttal magasabb az egy évvel korábban mért szintnél. Ugyanakkor a tavalyi 52 helyett most csak 48 százalékuk tervezi, hogy ha lehetősége nyílik rá, egy éven belül munkahelyet vált. Ebben meghatározó szerepe lehet annak, hogy az alkalmazottak 65 százaléka úgy érzi, tavalyhoz képest beszűkültek az elhelyezkedési lehetőségei – derült ki a Trenkwalder októberben elvégzett munkaerőpiaci kutatásából.
2025. 11. 12. 09:00
Megosztás:

Minden, amit az online játékokról tudni szerettél volna

A kaszinók világa mindig is különleges vonzerővel bírt. Van benne valami elegáns, titokzatos és izgalmas, ami egyszerre szól a szerencséről, a taktikáról és a szórakozásról. Magyarországon is sokan rajonganak érte, még ha nem is mindenki lép be egy fényűző kaszinóterembe, hogy kipróbálja a szerencséjét.
2025. 11. 12. 08:28
Megosztás:

Befizetes nelkuli bonuszok megértése – hogyan kerüld el a rejtett csapdákat a magyar online játékokban

A befizetes nelkuli bonuszok, vagyis a befizetés nélküli kaszinó bónuszok egyre népszerűbbek a magyar játékosok körében. Ezek az ajánlatok lehetővé teszik, hogy az új felhasználók kipróbálják a játékokat anélkül, hogy azonnal saját pénzt kellene befizetniük.
2025. 11. 12. 07:57
Megosztás:

Széleskörű összefogás a diákok pénzügyi és vállalkozói ismereteinek fejlesztéséért

A mai napon öt szervezet írta alá azt az együttműködési megállapodást, amelyben a diákok pénzügyi és vállalkozói ismereteinek további fejlesztését vállalják a 2025/2026-os tanév 12. PÉNZ7 programjának keretében. Az előző tanévben 1.413 iskola 212 ezer diákja vett részt a témahéten. A mai nappal megkezdődött az iskolák regisztrációja is.
2025. 11. 12. 07:00
Megosztás:

Tovább nő a Digitális Fizetési Index, a jövő az összehangolt edukáción múlik

2024-ben sem szakadt meg a Mastercard Digitális Fizetési Indexének (DFI) ötödik éve tartó növekedése: a mutató most – egy pontos emelkedéssel - 63 ponton áll (a lehetséges 100-ból). Az Index öt éve változatlan módszertannal készül az összehasonlíthatóság érdekében. A növekedés hajtóereje a piaci szereplők digitális fizetési infrastruktúra fejlesztésére irányuló erőfeszítései mellett a szabályozási környezet kedvező változása volt. Az Index három pillére – Infrastruktúra, Tudás és Használat – közül a második, azaz a leglassabban növekvő Tudás lesz a digitális fizetési ökoszisztéma fejlődésének jövőbeni letéteményese. A 2024-es DFI-jelentés ezért az edukáció fontosságát, és ebben az intézményi, illetve üzleti szereplők közös felelősségét állítja a középpontba.
2025. 11. 12. 06:30
Megosztás:

Megjelent a madárinfluenza egy Csongrád-Csanád vármegyében

A madárinfluenza vírus magas patogenitású, H5N1 altípusát igazolták egy Csongrád-Csanád vármegyei hízópulykatartó gazdaságban a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) vizsgálatai, az állomány felszámolása megkezdődött, a járványügyi nyomozás folyamatban van - közölte a hatóság kedden a honlapján.
2025. 11. 12. 06:00
Megosztás: