A sárga csekk halála - Vége a postán való sorállásnak, új dolog jön!
Ha havonta valaki 3 csekket ad fel a postán és ez alkalmanként 15 perc sorbanállással jár, akkor mennyi időt nyer egy év alatt ha soha nem kell már sorban állnia többet?
Ha valaki havonta 3 db sárga csekket ad fel a postán, és minden csekk feladásához átlagosan 15 perc sorbanállásra van szüksége, akkor havonta 3 * 15 = 45 percet tölt sorban állással.
Ha a személy ezt minden hónapban megteszi, akkor 12 * 45 = 540 percet tölt sorbanállással éves szinten.
Ha soha többet nem kell sorban állnia az egész év során, akkor az egész év során időt takarít meg, pontosan 540 percet. Ezt az időt akár más tevékenységekre vagy pihenésre is felhasználhatja.
A digitális tranzakciók az ázsiai és csendes-óceáni térségben pörögnek leginkább
Egyre inkább nagy teret hódítanak a digitális fizetési lehetőségek, amelyek népszerűsége továbbra is töretlen.
Ezt támasztja alá a Capgemini Kutatóintézet legfrissebb tanulmánya is, amelynek adatai szerint 2027-re az új fizetési módok:
- e-pénz
- digitális pénztárcák
- közvetlen utalások és
- QR-kódos fizetések
a teljes volumen mintegy 30%-át tehetik ki, míg a hagyományos digitális fizetések (beszedési megbízások, kártyás fizetések és átutalások) a teljes volumen várhatóan mintegy 70%-át fedik majd le.
A sárga csekk pedig megy végre a KUKÁBA.
Az ázsiai és csendes-óceáni térségben 19,8%, Európában 10,7% és Észak-Amerikában 6,5% növekedési ütem várható – derül ki a kutatásból.
A pénzügyi vezetők nem elégedettek a jelenlegi cash-management szolgáltatásokkal
A vállalati pénzügyesek több mint fele úgy véli, hogy a kereskedelem fokozódó globalizációja és az ellátási lánc folyamatos zavarai miatt nőtt meg az igény a hatékonyabb cash-management szolgáltatások iránt.
További egyharmaduk szerint a változó (geopolitikai és kiberbiztonsági) kockázatok teszik a cash-management szolgáltatásokat nélkülözhetetlenné, míg közel 30%-uk szerint a növekvő infláció növeli a jobb forrásgazdálkodás iránti igényüket.
Összességében elmondható, hogy a gazdasági szereplők számára a bankok jelenlegi cash-management szolgáltatási kínálata kevéssé kielégítő. A vállalatvezetők több mint 70%-a nyilatkozott úgy, hogy okozott már számukra problémát a hanyagságból eredő jogvita, a hitelkockázat rossz értékelése és a késedelmes vagy kétszeres fizetések kezelése.
A probléma forrása egyértelmű: háromból két vezető (63%) a múltból örökölt, elavult infrastruktúrát nevezi meg a hatékony cash-management legnagyobb akadályaként.
„Kutatásunkból világosan kiderül, hogy az értéklánc optimalizálásához elengedhetetlen a szilárd digitális bázis.
A saját működési- és informatikai modelljeikben rejlő összetettség csökkentésével a bankok és a pénzforgalmi szereplők képesek lehetnek termelékenységük és teljesítményük javítására az ügyfeleik forrásgazdálkodási igényeinek kezelését illetően” - mondta Jeroen Hölscher (Global Head of Payments Services, Capgemini).
A vállalkozások ugyanazt az ügyfélélményt várják el a bankjuktól, mint a lakosság
Az elvárások változnak: 2023-ra a vállalati ügyfelek 63%-a a kereskedelmi bankokéhoz hasonló fizetési élményt vár a bankjától. Azonban a helyi, regionális és nemzetközi szabályozásoknak való megfelelés (beleértve az ISO20022 szabványt és a SWIFT globális fizetési kezdeményezéseit) kevés teret hagynak az innovációba való befektetésre.
A banki szolgáltatások átalakulás a szervezet legmagasabb szintjén történő elkötelezettséget, a célok összehangolását és a strukturális reformok tervezésének és végrehajtásának tökéletes koordinációját igényli.
Mindeközben a bankoknak és pénzforgalmi vállalatoknak törekedniük kell a vállalati ügyfelekkel való stratégiai kapcsolat fenntartására, amelyhez a back office egyszerűsítése, új platformok használata a cash management hatékonyságának javítása érdekében, valamint a vállalati ügyfelek stratégiai partnerként, nem pedig szolgáltatóként való kezelése nagyban hozzájárulhatnak.