A sikeres médiapiaci szereplők jellemzői

A Deloitte Center for the Long View nemzetközi médiaszakértőkkel közösen összeállított tanulmánya alapján azonosíthatók a médiapiaci bevételszerzési lehetőségek szempontjából leginkább aktuális trendek, valamint ezek alapján meghatározható az az öt terület, amire fókuszálva a médiapiaci szereplők felkészülten nézhetnek szembe a jövő kihívásaival.

A sikeres médiapiaci szereplők jellemzői

„A médiapiac rendkívüli változáson megy át, amit a COVID-19 csak még inkább felgyorsított. Ez alól a pénzügyi modellek sem kivételek, aminek átalakulását az alábbi trendek is előre vetítik. Az egy háztartásra jutó prémium szolgáltatások száma világszinten fokozatos növekedést mutat, és a következő években további emelkedése várható. Ezzel párhuzamosan egyre magasabb a fogyasztók fizetési hajlandósága a jó minőségű tartalmakért” – mondta el Hosszu Gábor, a Deloitte Magyarország technológiai tanácsadás üzletágának igazgatója.

A hagyományos reklámbevételek a megváltozott médiafogyasztási szokások miatt mára bizonytalanná váltak. A pandémia kitörésével európai szinten átlagosan 9%-kal, míg Magyarországon közel 16%-kal csökkentek a reklámpiaci kiadások egy év alatt. Ezzel párhuzamosan a célzott hirdetések szerepe gyorsan nő, amiben szerepe van annak is, hogy ez az eszköz megfelelően használva nagymértékben képes növelni a digitális reklámozás hatékonyságát és bevételszerzési lehetőségeit.

A pandémia hatása felgyorsította az e-kereskedelem növekedését, napjainkban ez a terület közel ötször gyorsabban növekszik, mint a bolti eladások, ezért ezt a digitális médiavállalatok is elkezdték beépíteni platformjaikba. Ezt megtehetik közösségi platformokon (pl. Instagram bolt), videó szolgáltatásokon, vagy az úgynevezett partnerprogramokon keresztül.

Az online média szereplőinek nyújtott felhasználói szponzoráció egy szintén növekvő bevételszerzési modell. A YouTube felhasználók például tagsági szinttől függően, de már akár 5 dollárért hozzáférést kaphatnak különleges tartalmakhoz.

Öt fókuszterület a versenyképesség megőrzése érdekében

„Bár a gyorsan változó piaci környezet miatt még sok a kérdés, egyértelműen azonosítható pár kulcsfontosságú terület. A 2030-ban is sikeres médiaiparági szereplők több forgatókönyvre is felkészültek, és működésük rugalmas annyira, hogy változás esetén gyorsan tudnak adaptálódni egy új piaci helyzethez. Folyamatosan figyelemmel követik a piaci trendeket és a fogyasztói igények változását, nagy hangsúlyt fektetnek a technológiai innovációra, valamint adaptív szervezeti kultúrával és jól átgondolt partneri együttműködésekkel rendelkeznek” – tette hozzá Gercsák Csilla, a Deloitte Magyarország technológiai tanácsadás üzletágának menedzsere.

A tanulmányban öt jól beazonosítható fókuszterületet határoztak meg a szakértők, amelyekre figyelniük kell a médiapiaci szereplőknek, ha a jövőben is meg akarják őrizni versenyképességüket:

-     Fogyasztói magatartás változása: A fogyasztási szokások rendkívüli mértékben változnak, és ezeket az átalakulásokat a pandémia még inkább felgyorsította. A médiapiaci szereplőknek alkalmazkodniuk szükséges a megváltozott igényekhez, és ennek megfelelően kell stratégiájukat és szolgáltatási portfóliójukat kialakítaniuk.

-     Új fizetési technológiák megjelenése: Egyre magasabb a fogyasztók fizetési hajlandósága a prémium szolgáltatásokért, ugyanakkor a biztonságos és kényelmes megoldások iránti igényük is nő.  Ezek új pénzügyi modelleket is hoznak magukkal, amivel a tartalomszolgáltatóknak is lépést kell tartaniuk.

-     Szabályozásnak való megfelelés: A szabályozási intézkedések – vagy azok hiánya - nagy mértékben fogják befolyásolni a piaci működést. A szereplőknek ezért folyamatosan figyelemmel kell kísérniük a piaci szabályozási mechanizmusokat és alkalmazkodniuk kell az új helyzetekhez.

-     A célzott hirdetés fellendülése: A célzott hirdetések nagymértékben növelhetik a digitális reklámozás hatékonyságát és ezáltal javíthatják a bevételszerzési lehetőségeket. A technológia már adott hozzá, ugyanakkor a fogyasztói ellenállás és a szabályozási intézkedések korlátozhatják a benne rejlő lehetőségeket.

-     Partnerségek kialakítása: A piaci környezet növekvő komplexitásából, valamint a változások gyors üteméből kifolyólag egyre nagyobb jelentőséggel bírnak a stratégiai együttműködések is.

A Széchenyi Kártya az egyik legsikeresebb gazdaságfejlesztési eszköz

A  Széchenyi Kártya húsz éves története bebizonyította, hogy az egyik legsikeresebb gazdaságfejlesztési eszköz, jelentős szerepet tölt be a kis- és középvállalkozó (kkv) szektor finanszírozásában - hangsúlyozták a Széchenyi Kártya Program fennállásának 20 éves évfordulójára rendezett ünnepségen felszólalók kedden, Budapesten.
2022. 11. 30. 05:30
Megosztás:

Közel 20 százalékkal nőtt a JYSK árbevétele Magyarországon

A JYSK árbevétele 19 százalékkal, 67,6 milliárd forintra nőtt Magyarországon a 2021 szeptemberétől 2022 augusztusáig tartó pénzügyi évében, adózás előtti eredménye (EBIT) a teljes cégre vetítve 12,49 milliárd forint lett, ami 0,4 százalékos emelkedést jelent - tájékoztatta a lakberendezési áruházlánc az MTI-t kedden.
2022. 11. 30. 05:00
Megosztás:

Csalás a lottóhúzáson - lebuktak élő húzásban a kamerák előtt, mutatjuk - VIDEÓ

Nincs olyan hét, hogy ne vádolnák meg csalással bármely lottótársaságot azok a játékosok, akiknek épp az adott héten valahogy nem húzták ki a nyerőszámait. Számos internetes fórumon találunk ezzel kapcsolatos bejegyzéseket, összeesküvés elméleteket. Cikkünkben most az egyik legnyilvánvalóbb csalást mutatjuk meg, ami ráadásul a TV kamerák előtt történt.
2022. 11. 30. 04:00
Megosztás:

Továbbra is virágzik a nagytestű halak feketekereskedelme

Továbbra is virágzik a nagytestű halak feketekereskedelme, újabb nagytestű tiszai pontyot sikerült hazajuttatnia eredeti élőhelyére a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) Állami Halőri Szolgálata (ÁHSZ) és a Közép-Tisza-Vidéki Horgász Egyesületek Szövetség (KTVHESZ) halőreinek.
2022. 11. 30. 03:30
Megosztás:

Javult kissé a gazdasági hangulat az euróövezetben

A vártnál nagyobb mértékben és február óta az első alkalommal javult a gazdasági hangulat az euróövezetben az Európai Bizottság Gazdasági és Pénzügyi Főigazgatósága (DG ECFIN) felmérésének kedden publikált végleges értéke alapján. A mutató a javulás ellenére is két éves mélypont közelében van.
2022. 11. 30. 03:00
Megosztás:

Így kerülnék el a recessziót a vállalatvezetők

Minden második vezető cégfelvásárlást tervez egy éven belül, a fenntarthatóság pedig kritikus fontosságú lesz a versenyképesség fenntartásához - derül ki az EY nemzetközi tanácsadó vállalat globális kutatásából.
2022. 11. 30. 02:30
Megosztás:

Negyedik negyedéve csökkennek a reálbérek Németországban

A reálbérek legnagyobb mértékű és leghosszabb ideje, már negyedik negyedéve tartó csökkenését regisztrálták Németországban a szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) kedden közölt adatai szerint.
2022. 11. 30. 02:00
Megosztás:

13,2 millió dollár támogatást nyújt a Google és a Youtube a félretájékoztatás elleni küzdelemre

A Google internetes óriáscég és videószolgáltatója, a YouTube 13,2 millió dolláros támogatást jelentett be egy új, tényszerűség-ellenőrző alap létrehozására az online félretájékoztatás elleni küzdelem érdekében - tájékoztatott a Google kedden Brüsszelben.
2022. 11. 30. 01:30
Megosztás:

A NATO kész megvédeni minden centiméternyi szövetséges területet

A NATO készenlétben van, és kész megvédeni minden centiméternyi szövetséges területet - jelentette ki Jens Stoltenberg NATO-főtitkár egy bukaresti konferencián, amely a NATO-tagországok külügyminiszteri találkozójával párhuzamosan zajlik.
2022. 11. 30. 01:00
Megosztás:

Biden törvényalkotásra szólította fel a Kongresszust

Az amerikai elnök a Kongresszus hatáskörébe utalta a szeptemberben megtárgyalt munkaügyi megállapodás elfogadását annak érdekében, hogy el lehessen kerülni az ország gazdaságát fenyegető vasutassztrájkot - közölte a Fehér Ház.
2022. 11. 30. 00:30
Megosztás:

Romlott a fogyasztók bizalma az USA-ban

Elemzők által vártnál némileg kisebb mértékben romlott a fogyasztók bizalma az Egyesült Államokban novemberben.
2022. 11. 30. 00:01
Megosztás:

Csehország lakosságának kilenc százaléka a mostani gazdasági válság előtt is energiaszegénységben élt

A cseh lakosság mintegy kilenc százaléka, azaz 900 ezer ember már a jelenleg érzékelhető gazdasági válság és a drágulási hullám kezdete előtt is úgynevezett energiaszegénységben élt - állapította meg a hivatalos statisztikai adatokat elemző tanulmány, amelyet civil szervezetek mutattak be kedden Prágában.
2022. 11. 29. 23:00
Megosztás:

Lassult novemberben éves szinten a német infláció

Németországban éves szinten lassult, havi összevetésben pedig csökkent az infláció novemberben - közölte a német szövetségi statisztikai hivatal kedden.
2022. 11. 29. 22:30
Megosztás:

Elfogadta a 2023-as költségvetést a horvát parlament

A módosító javaslatok megvitatása után a horvát parlament kedden megszavazta a 2023-as költségvetést, amely 2,3 százalékos GDP-arányos államháztartási hiánnyal és 0,7 százalékos gazdasági növekedéssel számol.
2022. 11. 29. 22:00
Megosztás:

Növelte a nyereségét a Duna House a harmadik negyedévben

A Duna House ingatlanközvetítő 727,1 millió forintra növelte a nyereségét a harmadik negyedévben a tavalyi azonos időszaki 465,3 millió forintról - olvasható a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján kedden közzétett kibocsátói jelentésében.
2022. 11. 29. 21:30
Megosztás:

A hazai pénzügy legmeghatározóbb női szereplőit díjazták

Idén először díjazták a magyarországi pénzügy területén maradandó értéket teremtő női szakembereket a Fintech.hu digitális pénzügyi szakportál és a Peak fintech technológiai vállalat által alapított Women in Finance 2022 Díjátadó Gálán. Az elismerésben tíz olyan pénzügyi vezető és szakértő hölgy részesült, akik többek között a hazai pénzügy digitális fejlődéséért, az edukáció vagy a fenntartható befektetések elterjedéséért dolgoznak.
2022. 11. 29. 21:00
Megosztás:

Forintgyengülés kora este

Gyengült a forint kedden kora este a főbb devizákkal szemben reggelhez képest a bankközi devizapiacon.
2022. 11. 29. 20:30
Megosztás:

Nemzetközi értékesítési igazgatót nevezett ki az Indotek Group

Nemzetközi értékesítési igazgatót nevezett ki az Indotek Group, a társaság egyre fokozódó nemzetközi jelenlétének támogatása céljából. A pozíciót Kovács András, a társaság jelenlegi értékesítési igazgatója látja majd el, miközben továbbra is hozzá tartozik majd a magyarországi értékesítési feladatok felügyelete is. A kinevezés értelmében a szakember feladatkörébe a nemzetközi iroda, valamint a raktárakkal és logisztikai ingatlanokkal kapcsolatos értékesítési és bérbeadási tevékenység tartozik majd. Az új pozíció létrejöttét a társaság nemzetközi ingatlanportfóliójának dinamikus bővülése, valamint a további, ambiciózus terjeszkedési tervek tették szükségessé.
2022. 11. 29. 20:00
Megosztás:

Milliókat hozhat a számlára a zöld hiteleknél beinduló kamatverseny

Az MNB gáláns zöld otthon hitelprogramja lezárását követően a bankok sorra jelentek meg saját, az energiatakarékosságot díjazó kölcsöneikkel. Az MNB jövő áprilistól a fogyasztóbarát hitelek zöld kiterjesztésével igyekszik még jobban erősíteni a versenyt. A BiztosDöntés.hu értékelése szerint a fő változás a kamatkedvezményekben elinduló verseny és az lesz, hogy az eddig visszatérítésként adott egyszeri kedvezmény beépül a hitelekbe, s így több millió forintos megtakarítást jelenthet majd az ügyfeleknek.
2022. 11. 29. 19:30
Megosztás:

Vegyesen zártak a vezető nyugat-európai tőzsdék

Vegyesen zárták a kereskedést a vezető nyugat-európai tőzsdeindexek kedden.
2022. 11. 29. 19:00
Megosztás: